2019-08-01, 14:17
Medlem
JSpuns avatar
Jag tror att länder fungerar som familjer. När någon hälsar på en kort period och beter sig illa- DÅ JÄVLAR! Men, är det någon i familjen beter sig illa, rycker de andras axlar och de hamnar bara i hörnet med en skamstrut
Senast redigerad av JSpun 2019-08-01 kl. 14:20. Anledning: Missat ord
Citera
2019-08-01, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Kan du uttala dig om er relation?
– Jag anser inte att jag behöver svara på den frågan.

Asså, horunge, du BESTÄMMER INTE.

Kanske inte just idag, men alla andra dagar bestämmer han.
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
ASAP är lite bättre på att formulera sin än knarkhazaren i alla fall och har en mer sammanhållen och trovärdig historia.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Rakim Mayers: - Vi såg flaskor på marken och vi tog upp dem, Vi ville inte att de skulle ta flaskorna.
Sedan kom några unga tjejer och bad dem att sluta följa efter oss på svenska, men de fortsatte.
/Provokatör
Citera
Medlem
selusts avatar
Det första tjommen på tv4 påpekar är att man uttalar Mayers ”Mejers” trots att det stavas med A.

Ändå fortsätter han att säga Rakim ”Majers”.
Nivån.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar

– När vi närmade oss kvarteret såg vi flaskor och plockade upp dem. Vi ville inte att de skulle få flaskorna i sin besittning. Då kom några tjejer som beslutade sig för att försöka medla och hjälpa till. Vi sa till dem att be killarna att lämna oss ifred och sluta följa efter. de bortsåg från det också.
Är det videolänk-tjejerna senare i dag som Mayers refererar till här?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Yup, det kommer sluta med ringa misshandel, det är väl redan klart.

Hoppas den jävla pajasen inte slipper undan. Har man slagit någon med en krossad glasflaska och kastat en liten Afgahn (fångat på film) skall man in bakom lås och bom. Frågor på det?!

Alla som är på negerns sida, har ni ens läst FUPn?!
Citera
2019-08-01, 14:19
Medlem
Browndawgs avatar
-Nu är vi väldigt rädda. Jag hade precis sett min säkerhetsvakt bli skuren, han blödde. Jag visste inte vad vi hade att vänta oss i den här situationen. Jag är inte härifrån heller, så det var en väldigt "paranoid" situation.

Putativt nödvärn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lepostier
Expressens.

https://www.expressen.se/noje/nu-stalls-asap-rocky-infor-ratta-berattar-sin-version/

Annars följer jag flera olika samtidigt och växlar mellan flikarna, för att vara säker på att man får det mesta med.

Tackar, denna verkar klart bättre, men har som du fler flikar, advokaten kommer med bra info på tv4.
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
ASAP ger ett 100% stabilt intryck så här långt. Bra!
Citera
Medlem
Bogandoffs avatar
Citat:
- Jag antog att de var påverkade av någon slags narkotika. Vi ville inte provocera de här killarna, vi vill komma därifrån. Vi och gänget säger gå åt det hållet, gå åt andra hållet. Vi vill inte ha problem, vi vill inte ha bråk. Men målsäganden var ihållande i sina försök och fortsatte följa efter oss och sa "kom igen". Då kom vännen ut från Max och då frågade han oss tre om vi hade hoppat på målsäganden. Vi sa nej. Vi sa att vi vill bli lämnade ifred, vi vill inte slåss, gå iväg.
SVT · Iva Horvatovic

13 min
14.06
-Männen gick iväg och en stund senare återvände de. De började prata med livvakten.[/b] Målsäganden började prata med min livvakt. Efter ett tag började vakten knuffa bort dem och säga till dem att gå iväg.
SVT · Iva Horvatovic

14 min
14.05
- Då kom vi till Max och då bestämde min assisten och jag oss för att ladda ned appen för att hyra elsparkcyklarna. Det fanns bänkar där vid hörnet där vi stod. Så jag satt ner och försökte ladda ned appen. Då gick två män fram till min livvakt. Jag var inte uppmärksam på vad de sa, men det var konstigt att de kom fram till livvakten. Livvakten sa till honom att gå iväg.

Är det rapporteringen som är sne eller motsäger sig inte ASAP här? Han påstår att båda gångerna som målsägande och vännen gick fram till Livvakten så var båda två med, alltså motstrider det målsägandes historia om att han gick dit för att fråga om sin kompis.
Men i nästa mening så kommer vännen ut ur max som om han inte var där?
Citera
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
VARFÖR anlita en ’stjärn advokat’ om man är oskyldig- redan där borde domstolen förstår!

Kanske inbringa en ny praxis i Svenska domstolar då... alla som försvarar sig själva frikänns automatiskt, då dom måste vara oskyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in