Citat:
- Jag antog att de var påverkade av någon slags narkotika. Vi ville inte provocera de här killarna, vi vill komma därifrån. Vi och gänget säger gå åt det hållet, gå åt andra hållet. Vi vill inte ha problem, vi vill inte ha bråk. Men målsäganden var ihållande i sina försök och fortsatte följa efter oss och sa "kom igen". Då kom vännen ut från Max och då frågade han oss tre om vi hade hoppat på målsäganden. Vi sa nej. Vi sa att vi vill bli lämnade ifred, vi vill inte slåss, gå iväg.
SVT · Iva Horvatovic
13 min
14.06
-Männen gick iväg och en stund senare återvände de. De började prata med livvakten.[/b] Målsäganden började prata med min livvakt. Efter ett tag började vakten knuffa bort dem och säga till dem att gå iväg.
SVT · Iva Horvatovic
14 min
14.05
- Då kom vi till Max och då bestämde min assisten och jag oss för att ladda ned appen för att hyra elsparkcyklarna. Det fanns bänkar där vid hörnet där vi stod. Så jag satt ner och försökte ladda ned appen. Då gick två män fram till min livvakt. Jag var inte uppmärksam på vad de sa, men det var konstigt att de kom fram till livvakten. Livvakten sa till honom att gå iväg.
Är det rapporteringen som är sne eller motsäger sig inte ASAP här? Han påstår att båda gångerna som målsägande och vännen gick fram till Livvakten så var båda två med, alltså motstrider det målsägandes historia om att han gick dit för att fråga om sin kompis.
Men i nästa mening så kommer vännen ut ur max som om han inte var där?