Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Javisst, medan vanligt folk ska tvingas till omöjliga krumbukter.
Både DN och Sydsvenskan publicerade i juli samma glättade resereportage från Tbilisi, Georgien, och i faktarutan efteråt lade de till litet om hur man tar sig dit och naturligtvis skrivet så att tåg framställdes som den goda och vettiga lösningen. Men ingenting närmare om hur denna tågresa ska läggas upp; istället hänvisade de till en robotiserad reseplaneringssajt för tåg.
Så jag gick dit och kollade. Visserligen gick det inte att snabbt få fram exempel på priser eller restid för varje enskild etapp med tåget om man inte knappade in att man var beredd att köpa biljetter, men det var i alla fall 5-6 byten genom Östeuropa och Turkiet, några av dem troligen mitt i natten eller på annan olaga tid, och restiden var, skulle jag uppskatta, minst tre dygn i vardera riktningen - lägg till ett dygn på hotell för att rädda sömn, humör och kondition. Det finns naturligtvis inga normala svenska resenärer som gör en sådan resa med flera byten på obekanta stationer i Östeuropa och Turkiet, dessutom med mystiska språk, superknackig engelska från den lokala personalen och risk att fastna vid någon gräns eller bli frånåkt av tåget. Och inte heller har de tid att lägga flera dygn på ut- och hemresor. Flyg är det enda som gäller för vanliga turister som vill resa till ett ställe som Tbilisi, Moskva, Cypern eller Egypten.
Stark jävla psykosvarning på denna tråden.
Hur orkar folk engagera sig så i en människas resa över atlanten och analysera sönder minsta detalj av den resan? Det är så insnöat så man blir ju mörkrädd. Jag hoppas fan att mänskligheten går under när jag läser denna IQ-befriade tråden - om en omyndig person som har lyckats att driva VÄRLDENS VIKTIGASTE FRÅGA (om man nu tycker mänsklighetens överlevnad är viktig) bättre än någon vuxen person någonsin har gjort, och vad jag vet har hon inte varit elak mot någon eller gjort något elakt öht.
En ung Aspbergare som brinner för miljöfrågor, det är typ den mest oskyldiga och oprovocerande varelse jag kan tänka mig. Just därför är hatet och vreden så fascinerande för mig..
(fast man kan ju också leka med tanken att hon hade varit snygg, översminkad, lättklädd och full av silikon - tänk då vilket vidrigt hat och våldtäktsfantasier som hade väckts hos vår ""intellektuella elit"" på flashback, yuck!)
Vad säger man? Haters gonna hate 🙂