2019-08-01, 10:34
Medlem
Jävligt mycket som han inte kommer ihåg, hmm
Citera
2019-08-01, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det refererades under första rättegångsdagen av Expressen:
Johan Ronge - EXPRESSEN
En annan övervakningskamera på Max visar hur 19-åringens kompis ska fylla på vatten i en mugg. Han rör vid en kvinnas hår, som står framför honom, och hon tittar förvånat bakåt innan hon går iväg.
Detta citat refererades även i tråden i denna post

Som jag uppfattar det så är då afghan #2 inne på Max och afghan #1 utanför.

/Provokatör
Det har jag missat.
Känns märkligt att man lagt ner åtalet mot honom.
Det är ju uppenbart att man har bildbevis på alla möjliga ofredanden.
Citera
2019-08-01, 10:36
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Jafari har antagligen tolk. Mycket som kan gå fel där.

Ur FUP sid 286:
Mustafa säger att han förstår samt pratar svenska bra, och förhörsledarna pa Een och pa Eberhardsson gör samma bedömning. Vi anser att vi inte behöver nyttja den tolk vi har bokat, men ringer upp tolk [namn] som finns tillgänglig under tiden ifall det mot förmodan skulle vara något som Mustafa inte förstår eller inte kan förmedla på grund av språksvårigheter.
/Provokatör
Citera
2019-08-01, 10:38
Medlem
selusts avatar
På två dagar har han inte tittat på klippet alltså? Ett klipp som var ett av de mest populära klippen i världen några dagar och som han själv är med i?

Tjena
Citera
2019-08-01, 10:38
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
.... Var det här det första "våldet"?

Ja !! Och det är denna snyting som polisens Bildex sen "sjabblade bort" i Max-videon.

Citat:
Johan Ronge - EXPRESSEN
Advokaten nämner 19-åringens stora ringar på högerhanden, hur tror du att det känns att bli slagen med dem?
– Jag har inte prövat att att dela ut något slag på någon person.
Försökte du slå med handen där du har ringarna?
– Jag kan inte minnas att jag ska ha utdelat något knytnävsslag. Jag säger att jag inte har rört de tre personer som sitter här.
Det är inte min fråga, min fråga är om du den här dagen försöker utdela ett knytnävsslag med dessa ringar.
– Jag har inte utdelat något knytnävsslag med dessa ringar.
Okej då tittar vi, säger Slobodan Jovicic. (kollar på Max-videon i realtid istället för polisens bilddump)

Han spelar upp sekvensen där det ser ut som 19-åringen försöker utdela ett knytnävsslag med höger hand mot livvakten.
– Du frågade om jag slog med mina ringar, den här frågan skiljer sig från tidigare frågan.
Men har du inte dina ringar på dig när du slår?
– Jag hade ringarna på mig. säger 19-åringen och menar att frågan är annorlunda än den han fick tidigare.

– Jag utdelade ett slag, eller försökte, men det träffade inte honom.

Bild på att han hade ringarna på sig i fighten: https://imgur.com/OCW7YkO
Senast redigerad av absolut-justice 2019-08-01 kl. 10:44.
Citera
2019-08-01, 10:39
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii
Det tråkiga är att det blir skatte betalarna som kommer få stå för notan, rättegångs kostnaderna, bötes beloppen samt skadeståndet till Rocky på 1,65mil dollar.

Och hur kommer du fram till att lille svarte sambo kommer få ett skadestånd?
Vem skulle betala honom det?

Slumrapparen betalar sina advokatkostnader själv.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Han ifrågasätter syftet med frågorna och vill styra förhöret själv. Det är så de gör på migrationsverket, hos socialtjänsten, på boendena etc etc. Han är van att bestämma och få det han vill, uppehållstillstånd, biljetter till Iran, you mame it. Nu möter han motstånd av en manlig advokat med icke svensk men europeisk bakgrund, det kan vara första gången i Sverige han pratar med någon som har balls.
De borde kanske tagit in en kvinnlig advokat med rötter i Iran eller Afghanistan för att provicera honom till att få ett utbrott.
Citera
Medlem
Lite småsur stämning i förhöret just nu. Målsäganden och Jovicic verkar nästan lite irriterade på varandra.

Citera
2019-08-01, 10:40
Bannlyst
Nu kan dom sluta tjata om dom där jävla hörlurarna, dom blir ju aldrig klara och hörlurarna är väl ingen viktig fråga?
Citera
2019-08-01, 10:41
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Nope, så är det inte. Det är den andra hazaren som nu är häktad det handlar om. Han är inte med honom vid tillfället han hävdar att han frågar efter sin kompis.

Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jaså när framkom det att det är ytterligare en kompis med?

Jag menar bara att det som sägs under rättegång, räknas som huvudregel.
Frågan om tillförlitlighet verkar inte existera i denna målsägandes huvud
Citera
2019-08-01, 10:43
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
" Ni ska inte hålla på och peka i småsaker, säger 19-åringen."

Haha horungen tror han dikterar villkoren i rättegången. Verkar som han börjar bli uppretad

Intressant att frågan om hörlurarna plötsligt är ”småsaker”. Det är ju just på grund av dessa hörlurar som hela sällskapet sitter i tingsrätten idag, hörlurarna som han slog livvakten i ansiktet med och sedan krävde att få tillbaka, han till och med förföljde och trakasserade personerna i sin desperation över att få tillbaka dessa ”småsaker”.
Citera
2019-08-01, 10:43
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Nu kan dom sluta tjata om dom där jävla hörlurarna, dom blir ju aldrig klara och hörlurarna är väl ingen viktig fråga?
Det som är knäckfrågan här är väl om Afghanen är trovärdig eller ljuger som en borstbindare i allt han säger. Min åsikt så längt verkar vara att det mesta som poppar ur hans mun är ren lögn eller åtminstone småjusterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in