2019-08-01, 02:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Är du dum i huvudet? Det var väl skyddsobjektet som sprang till "undsättning" då vakten blev "hotad"? Eller har dramats huvudpersoner bytt story?

På videon som har släppts så springer han inte alls, han går lugnt och sansat och säger "Now we gonna fuck this..." medan vakten puttar en av afghanerna om du inte tror mig så är det bara att titta på filmklippet som återfinns
i denna artikel https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/6jyv38/har-ar-den-bortklippta-sekvensen-i-asap-rocky-filmen
Citera
2019-08-01, 02:41
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Kan du referera till någon expert som anser att en livvakt ska ringa larmnumret när ett skyddsobjekt hotas istället för att själv skydda objektet?

Var det inte du som gjorde ett nummer av att security guard inte kan översättas till livvakt på svenska? Nu är han plötsligt en livvakt enligt dig? Dessutom en expert som sådan. Snälla gå och raka dig.
Citera
2019-08-01, 02:44
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Man tycker att hörlurarna han fått av en kompis som han inte vad han heter men hade runt halsen borde ha lämnat märken efter sig.

Du menar att han inte hade hörlurarna runt halsen i något skede?
Citera
2019-08-01, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
OK, du menar att det är nördvärnsexcess, men att rätten inte köper det? Fair enough i så fall, det går snabbt i dessa forum.

Nödvärnet motbevisas i dagens släpp av Max övervakningskamera, där vakten tar stryptag på killen, knuffar iväg honom lång bit och Rocky med entourage följer efter i lugnt tempo efter några sekunder, för att ”backa upp vakten” och tydligen fortsätta käfta.
Senast redigerad av abidazz 2019-08-01 kl. 02:46.
Citera
2019-08-01, 02:45
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
OK, du menar att det är nördvärnsexcess, men att rätten inte köper det? Fair enough i så fall, det går snabbt i dessa forum.

Ja precis, vi är i mål. Jag kan se resonemanget om putativt nödvärn eller nödvärnsexcess, eftersom dom tror han är beväpnad och Rocky har blivit knivhuggen tidigare i sitt liv och troligen är rädd det ska ske igen.

Men jag tror ändå han blir dömd. Dels på grund av att rätten inte delar min uppfattning, och dels på grund av att det går prestige i målet.
Citera
2019-08-01, 02:46
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Du menar att han inte hade hörlurarna runt halsen i något skede?
Nej, hur kan du få ihop det?
Citera
2019-08-01, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Nödvärnet motbevisas i dagens släpp av Max övervakningskamera, där vakten tar stryptag på killen, knuffar iväg honom lång bit och Rocky med entourage lugnt går efter några sekunder senare för att ”backa upp vakten” och tydligen fortsätta käfta.

Nödvärn är våld så den videon motbevisar inte nödvärn.
Citera
2019-08-01, 02:47
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Nödvärnet motbevisas i dagens släpp av Max övervakningskamera, där vakten tar stryptag på killen, knuffar iväg honom lång bit och Rocky med entourage lugnt går efter några sekunder senare för att ”backa upp vakten” och tydligen fortsätta käfta.

Nödvärn eller nödvärnsexcess i juridisk mening finns inte på kartan i detta mål. Det är rena pojkrumsfantasier från folk som (i och för sig till stor del med rätta) är så upprörda över bl.a. gymnasieamnestin och MSM att de tuggar fradga så fort de hör talas om ensamkommande manliga afghaner med kriminell belastning.
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-08-01 kl. 02:51.
Citera
2019-08-01, 02:48
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Nej, hur kan du få ihop det?

Håller med, tänkte fel.
Citera
2019-08-01, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nödvärn är våld så den videon motbevisar inte nödvärn.

Den motbevisar att nödvärn användes. Dom var aldrig i någon utsatt situation, heller inte fruktade dom för sitt liv.

Med det sagt kan man heller inte mosa flaskor i skallen och spöa skiten ur små taniga grabbar 4 mot 1 i nån jävla nödvärn.
Citera
2019-08-01, 02:50
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Den motbevisar att nödvärn användes. Dom var aldrig i någon utsatt situation, heller inte fruktade dom för sitt liv.

Med det sagt kan man heller inte mosa flaskor i skallen och spöa skiten ur små taniga grabbar 4 mot 1 i nån jävla nödvärn.

Finns inga bevis att flaskor använts.

Däremot vet vi att afghanerna gillar kniv. Då är det säkrast att vara flera.
Citera
2019-08-01, 02:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nej, det är du som vill tolka det som så, knuffen har jag inget problem med, knuffen är inte ens något som jag har nämnt som ett problem.

Problemet är hanteringen efter knuffarna, varför tror du annars att jag tog upp att lyfta i kläder eller ta polisgrepp istället för att ta tag runt nacke/hals?

Polisgreppet - för att göra ett envarsgripande? Det har han sannolikt inte rätt att göra i det skedet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in