2019-08-01, 02:33
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det vet jag, men det påstods att rapparen kunde bli dömd för misshandel och samtidigt framgångsrikt åberopa nödvärnsexcess. Det tyckte jag lät märkligt.

Du har totalt missförstått mig. Hur är det ens möjligt? Läs mitt svar till dig igen.

Att jag tycker Rockys agerande var befogat utesluter inte att jag tror att han kommer bli dömd för misshandel.

Vad är det i den meningen du inte förstår? Jag har ingenstans påstått att han framgångsrikt kan åberopa nördvärnsexcess men ändå bli dömd.

Vad jag tycker är befogat av honom är vida skilt från vad jag tror han blir dömd för. Helt olika saker.

Det är nu tredje gången jag försöker förklara detta.
Citera
2019-08-01, 02:33
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Kan bara konstatera att du har en passande avatar, när tog du det porträttet?

Syftet med min avatar är att jag använder den som ett grundläggande intelligenstest på andra användare. På de senaste tio åren är du den femte som är dum nog att börja diskutera den. Grattis!
Citera
2019-08-01, 02:35
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Är du så dum att du inte klarar av att hålla dig till ämnet?

Ämnet som avhandlade i citatet var säkerhetsvaktens kompetens. Något som rör ämnet som helhet.
Citera
2019-08-01, 02:35
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Hamstrar har sällan koll.

Det var onödigt.
Citera
2019-08-01, 02:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Då var det du som totalt missade poängen, poängen var den att livvakten inte höll en professionell nivå och var delvis en säkerhetsrisk ovanpå att han inte skötte situationen optimalt.

Det är snarare du som missar poängen. Du försöker påskina att hans lyft/knuff var oprofessionell eftersom han inte visste nödnumret.
Citera
2019-08-01, 02:37
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Att börja tramsa om nödnummer när ämnet var hur han lyfte upp/knuffade bort afghanen är nog att gripa efter halmstrån.

Det är klart att det är smått komiskt att en security-person (livvakt eller ej) inte vet hur man ska ringa polisen i Europa.

Med ordval som "gripa efter halmstrån" får jag intrycket att det viktiga är att man "sätter dit" afghanen -- själva brottmålet är en bisak.

Jag ogillar också Sveriges invandringspolitik och tycker MSM hycklar och mörkar. Men vad har det med saken (brottmålet?) att göra?
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-08-01 kl. 02:42.
Citera
2019-08-01, 02:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det är snarare du som missar poängen. Du försöker påskina att hans lyft/knuff var oprofessionell eftersom han inte visste nödnumret.

Nej, det är du som vill tolka det som så, knuffen har jag inget problem med, knuffen är inte ens något som jag har nämnt som ett problem.

Problemet är hanteringen efter knuffarna, varför tror du annars att jag tog upp att lyfta i kläder eller ta polisgrepp istället för att ta tag runt nacke/hals?
Citera
2019-08-01, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Ämnet som avhandlade i citatet var säkerhetsvaktens kompetens. Något som rör ämnet som helhet.

Kan du referera till någon expert som anser att en livvakt ska ringa larmnumret när ett skyddsobjekt hotas istället för att själv skydda objektet?
Citera
2019-08-01, 02:39
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Vilken livvaktsutbildning har du gått som rekommenderar att man ringer 112 när skyddsobjektet är hotat?

Är du dum i huvudet? Det var väl skyddsobjektet som sprang till "undsättning" då vakten blev "hotad"? Eller har dramats huvudpersoner bytt story?
Citera
2019-08-01, 02:39
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Du har totalt missförstått mig. Hur är det ens möjligt? Läs mitt svar till dig igen.

OK, du menar att det är nördvärnsexcess, men att rätten inte köper det? Fair enough i så fall, det går snabbt i dessa forum.
Citera
2019-08-01, 02:40
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Vad jag vet har han inte påstått sig fått sådana skador?
Man tycker att hörlurarna han fått av en kompis som han inte vad han heter men hade runt halsen borde ha lämnat märken efter sig.
Citera
2019-08-01, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Men då är det enkelt att presentera bevisningen. Jag hämtar popcornen.

Spar på dom. Rättegången återupptas imorgon, för du menar väl ändå inte att jag ska sitta och motbevisa dina felaktiga påståenden och upprepningar här inatt, med en förundersökning din mamma likväl kan läsa för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in