2019-08-01, 01:41
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Så den lille afghanen var framme och jiddrade något, typ om de hade sett hans kompis. Som det verkar utan att ha varit aggressiv. Den fete och som det verkar måttligt begåvade livvakten lyfter halvfiguren i halsen och släpar honom framför sig och slänger iväg honom. Afghanens hörlurar pajas och sen går han efter och tjatar om dessa och vill som det verkar ha ersättning för dem.
För rapparstorstjärnan som bor på Grand torde det vara växelpengar. Pynta lurararna och de hade sluppit den tjatande afghanen, det var ju trots allt Asaps livakt som överreagerat och inte klarat ut situationen på ett vettigt sätt. Så lurarna pajades.

Snålheten bedrar visheten och nu sitter de i svenskt häkte, på obestämd tid.

Den måttligt begåvade hazaren drog kortaste strået. Nu är han hatad av alla. Kanske hade varit läge att skippa heder och stulna lurar, men nu får han det liv han förtjänar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Har för mig att kanacken använde hörlurarna för att slå på 150kg neger och de oväntat inte höll för det.

Fan kan ingen här läsa längre? Hörlurarna var trasiga redan när du ser han slå dom mot vakten för att vakten redan pajjat dom med ett stryptag och våld innan. Precis som vi gissade innan nya klipp släpptes idag.
Citera
Medlem
Citat:
Så den lille afghanen var framme och jiddrade något, typ om de hade sett hans kompis. Som det verkar utan att ha varit aggressiv. Den fete och som det verkar måttligt begåvade livvakten lyfter halvfiguren i halsen och släpar honom framför sig och slänger iväg honom. Afghanens hörlurar pajas och sen går han efter och tjatar om dessa och vill som det verkar ha ersättning för dem.
För rapparstorstjärnan som bor på Grand torde det vara växelpengar. Pynta lurararna och de hade sluppit den tjatande afghanen, det var ju trots allt Asaps livakt som överreagerat och inte klarat ut situationen på ett vettigt sätt. Så lurarna pajades.

Snålheten bedrar visheten och nu sitter de i svenskt häkte, på obestämd tid
.

Typiskt tänk från svenskar, men ge de bara pengar så blir det bra. Eller så hjälper du till att finansiera nästa terrordåd eller åtminstone belönar ett samhällsfarligt beteende.
Citera
2019-08-01, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Om man kollar FUP så finns en karta på sidan 21. Där pekas ut med en gul punkt var glaskrosset finns, ett rött kryss var misshandeln utspelade sig, och slutligen en röd punkt märkt "blod" precis i hörnet av gatorna Apelbergsgatan och Olofsgatan. Motsvarande Google-Maps bild på sid 22.

Från ambulansförhöret kl.22:22 står det:

Jag vet inte var glasflaskorna kommer ifrån, de krossade flaskorna och slog dem mot mig. Jag tror att de blev arg för att jag följde efter dem.
De skedde där jag satt. (Korsningen Olofgatan/Apelbergsgatan)
Jag ska resa till Iran och vara borta 20 juli till 31 augusti.
Vet inte om jag känner igen dem om jag ser dem igen.
Om man tittar på sid 22 (bilden) så är misshandelspunkten (kastet) på ena sidan av gatan.
Blodspår finns på motsatt trottoar. Om nu det har sprungits i glas, kastats afghan vid rött kryss, klivits på afghan vid krysset (men inga blodspår där) och sen har Rocky sagt "Fuck it!" och gått hem.

Afghanen har sedan satt sig i hörnet vid blodspårspunkten och kanske ägnat sig åt dekoration i väntan på sin ambulans.

Om det har måttats slag med flaska vid misshandelspunkten borde det ju rimligen finnas blodspår på den sidan gatan, kan man ju tycka. Men det gör det alltså inte.

Just sayin'
Det finns video där de fortsätter misshandeln på andra sidan gatan (jämfört där kastet skedde och de började sparka på honom) bakom pelaren i hörnet.
Citera
2019-08-01, 01:43
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Det finns video där de fortsätter misshandeln på andra sidan gatan (jämfört där kastet skedde och de började sparka på honom) bakom pelaren i hörnet.

Har du en länk till den videon?
Citera
2019-08-01, 01:44
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Fan kan ingen här läsa längre? Hörlurarna var trasiga redan när du ser han slå dom mot vakten för att vakten redan pajjat dom med ett stryptag och våld innan. Precis som vi gissade innan nya klipp släpptes idag.
Så kanacken gick runt med trasiga lurar för att kunna freda sig mot 150kg neger och när det inte fungerade så skickade han dem åt h-e.

Jag fick intrycket att de gick sönder när han försökte sänka 150kg neger med dem och att det syns på videon, tänk så fel man kan ha. Vem har du som optiker?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vad ska en livvakt göra, om två arga hotfulla Afghaner vägrar att lyssna och han har till uppgift att skydda Rocky. Det är väl ganska rimligt att han ska göra sitt jobb, och det gjorde han också.

Han hade inte behövt lyfta och kasta iväg honom så som han gjorde, han hade lätt kunnat tagit polisgrepp och gått iväg med honom eller lyft honom i kläderna eller något annat. (det är bara olika exempel)

Hur som så visar det bortklippta materialet att ASAP redan hade bestämt sig för att blanda sig i konflikten redan när livvakten puttade iväg en av afghanerna och inte när det började bli våldsamt på riktigt. (med andra ord innan lyftet)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Har du en länk till den videon?
Nej, men jag har sett den i någon av alla länkar i tråden. Möjligen att det var den YT videon där de ska ha klippt ihop i kronologisk ordning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det vet jag, men det påstods att rapparen kunde bli dömd för misshandel och samtidigt framgångsrikt åberopa nödvärnsexcess. Det tyckte jag lät märkligt.

Ja det är förstås fel.
Citera
2019-08-01, 01:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Så kanacken gick runt med trasiga lurar för att kunna freda sig mot 150kg neger och när det inte fungerade så skickade han dem åt h-e.

Jag fick intrycket att de gick sönder när han försökte sänka 150kg neger med dem och att det syns på videon, tänk så fel man kan ha. Vem har du som optiker?

De vart skadade när han lyfte honom, det är åtminstone det som står i rapporten osv.
Citera
2019-08-01, 01:47
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Har för mig att kanacken använde hörlurarna för att slå på 150kg neger och de oväntat inte höll för det.

Det är väl ändå klarlagt (1) att hörlurarna gick sönder när "Big Tim" lyfte/whatever iväg afghanen, varvid (2) afghanen i vredesmod kastade hörlurarna mot "Big Tim" och (3) "Big Tim" sedermera kastade upp dem på en markis under en terass?

Det är ju bl.a. därför han följer efter och gnäller om sina headphones...
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-08-01 kl. 01:55.
Citera
2019-08-01, 01:47
Medlem
Citat:
Vet inte säkert men tror det är möjligt att de redan hade gått i sönder då pga livvaktens lyftning av afghanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in