2019-08-01, 01:32
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
...

Samtidigt så var det fel av Jafari att slå även om jag förstår varför han gör det.

...
Det gör inte jag.
Afghanen ville ha en anledning till att få slåss - och nu fick han det.
Citera
2019-08-01, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Finns det nån video eller på att livvakten lyfter han i halsen eller är det bara hörsägen?

Den provokationen afganen utförde hade slutat illa på många ställen på jorden och nu fick han bara lite stryk och det var garanterat inte första gången med det där beteende.
På en av de senaste videorna, övervakningskameran inne på Max, ser det nog ut som om den fete 150 kg livvakten lättar den afghanske halvfiguren från marken. Han tyckte han var så duktig att han även skröt om det för någon i ett SMS.
Citera
2019-08-01, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det var jag som fetade texten i citatet, och det var den min kommentar avsåg.

Afghanens våld är i målet inte en huvudsak, utan en bisak. Och så ska det inte vara.
Hela världen vet ju för bövelen hur afghanen har betett sig, hur kan åklagaren ha missat det?!?
Och han är avlönad med våra skattepengar - och det med en förhoppning om att han ska bidra till att det blir liiite styrsel i vårt land.

Åklagaren kom fel in i målet eftersom han gick på bilden av två stackars afghaner som blivit gruppmisshandlade av tre negrer som dessutom var rika och berömda. Det var väl en kombination att afghanerna lyckades lura honom med både gamla och nya skador där (de hade orsakat flera själva förmodligen) samt att åklagaren är uppenbar homo och kanske lite tänd på afghanerna.

Hursomhelst är åklagaren typbilden av en person som suttit och demonstrerat på medborgarplatsen för de 9000 afghanerna som inte hade flyktingskäl och nu fick han en chans att göra mer samt att bli berömd och bättra på sin karriär.
Citera
2019-08-01, 01:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det gör inte jag.
Afghanen ville ha en anledning till att få slåss - och nu fick han det.

Han slår för att han har blivit lyft och kastad, han gör det för att han är arg och känner sig hotad. (Innan någon säger något annat så säger jag bara att jag förstår det men jag ursäktar det inte)
Citera
2019-08-01, 01:35
Medlem
Så den lille afghanen var framme och jiddrade något, typ om de hade sett hans kompis. Som det verkar utan att ha varit aggressiv. Den fete och som det verkar måttligt begåvade livvakten lyfter halvfiguren i halsen och släpar honom framför sig och slänger iväg honom. Afghanens hörlurar pajas och sen går han efter och tjatar om dessa och vill som det verkar ha ersättning för dem.
För rapparstorstjärnan som bor på Grand torde det vara växelpengar. Pynta lurararna och de hade sluppit den tjatande afghanen, det var ju trots allt Asaps livakt som överreagerat och inte klarat ut situationen på ett vettigt sätt. Så lurarna pajades.

Snålheten bedrar visheten och nu sitter de i svenskt häkte, på obestämd tid.
Citera
2019-08-01, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vilket nästa åtal? Rättegången fortsätter imorgon och på fredag, då tolkarna inte orkar med finns även risk för förseningar.
Det är inte säkert han blir dömd men experter talar om 90% sannolikhet, mest troligt får han i såna fall villkorligt och blir frisläppt direkt. Han kan också åka på ytterligare en månad på kåken, samt lite skadestånd, 140.000 är begärt men kan inte tänka mig det kan bli mer än maximalt 10.000.
Villkorligt och släppt direkt?

Men om det blir villkorligt borde han inte sitta minst 1 månad i fängelse? Tycker Wikipedia förklarar det konstigt.

Villkorlig dom är i svensk rätt en brottspåföljd för ett brott där påföljden inte bedöms kunna stanna vid böter.
Citera
2019-08-01, 01:36
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Om man kollar FUP så finns en karta på sidan 21. Där pekas ut med en gul punkt var glaskrosset finns, ett rött kryss var misshandeln utspelade sig, och slutligen en röd punkt märkt "blod" precis i hörnet av gatorna Apelbergsgatan och Olofsgatan. Motsvarande Google-Maps bild på sid 22.

Från ambulansförhöret kl.22:22 står det:

Jag vet inte var glasflaskorna kommer ifrån, de krossade flaskorna och slog dem mot mig. Jag tror att de blev arg för att jag följde efter dem.
De skedde där jag satt. (Korsningen Olofgatan/Apelbergsgatan)
Jag ska resa till Iran och vara borta 20 juli till 31 augusti.
Vet inte om jag känner igen dem om jag ser dem igen.
Om man tittar på sid 22 (bilden) så är misshandelspunkten (kastet) på ena sidan av gatan.
Blodspår finns på motsatt trottoar. Om nu det har sprungits i glas, kastats afghan vid rött kryss, klivits på afghan vid krysset (men inga blodspår där) och sen har Rocky sagt "Fuck it!" och gått hem.

Afghanen har sedan satt sig i hörnet vid blodspårspunkten och kanske ägnat sig åt dekoration i väntan på sin ambulans.

Om det har måttats slag med flaska vid misshandelspunkten borde det ju rimligen finnas blodspår på den sidan gatan, kan man ju tycka. Men det gör det alltså inte.

Just sayin'
Kanacken kanske inte märkte att han blödde förräns hans kamrat visade såret med mattkniven.
Citera
2019-08-01, 01:38
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Kanacken kanske inte märkte att han blödde förräns hans kamrat visade såret med mattkniven.

Så var det nog.
Citera
2019-08-01, 01:38
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Så den lille afghanen var framme och jiddrade något, typ om de hade sett hans kompis. Som det verkar utan att ha varit aggressiv. Den fete och som det verkar måttligt begåvade livvakten lyfter halvfiguren i halsen och släpar honom framför sig och slänger iväg honom. Afghanens hörlurar pajas och sen går han efter och tjatar om dessa och vill som det verkar ha ersättning för dem.
För rapparstorstjärnan som bor på Grand torde det vara växelpengar. Pynta lurararna och de hade sluppit den tjatande afghanen, det var ju trots allt Asaps livakt som överreagerat och inte klarat ut situationen på ett vettigt sätt. Så lurarna pajades.

Snålheten bedrar visheten och nu sitter de i svenskt häkte, på obestämd tid.
Har för mig att kanacken använde hörlurarna för att slå på 150kg neger och de oväntat inte höll för det.
Citera
2019-08-01, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
På en av de senaste videorna, övervakningskameran inne på Max, ser det nog ut som om den fete 150 kg livvakten lättar den afghanske halvfiguren från marken. Han tyckte han var så duktig att han även skröt om det för någon i ett SMS.

Afghanerna skulle garanterat ha skrutit de med om de hade vunnit fighten men nu var den mycket sämre. Misshandel handlar däremot inte om vem som slåss bäst.
Citera
2019-08-01, 01:40
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han slår för att han har blivit lyft och kastad, han gör det för att han är arg och känner sig hotad. (Innan någon säger något annat så säger jag bara att jag förstår det men jag ursäktar det inte)

Vad ska en livvakt göra, om två arga hotfulla Afghaner vägrar att lyssna och han har till uppgift att skydda Rocky. Det är väl ganska rimligt att han ska göra sitt jobb, och det gjorde han också.
Citera
2019-08-01, 01:40
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nödvärnsexcess är när man använder mer våld än vad som krävs för att nödvärn ska uppfyllas men där det ändå ursäktas av att man svårligen har kunnat besinna sig. Om jag nitar dig ordentligt är det alltså inte så konstigt om du blir förbannad och inte riktigt kan kontrollera dig, då kan det ändå vara okej.

Det vet jag, men det påstods att rapparen kunde bli dömd för misshandel och samtidigt framgångsrikt åberopa nödvärnsexcess. Det tyckte jag lät märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in