Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Om man kollar FUP så finns en karta på sidan 21. Där pekas ut med en gul punkt var glaskrosset finns, ett rött kryss var misshandeln utspelade sig, och slutligen en röd punkt märkt "blod" precis i hörnet av gatorna Apelbergsgatan och Olofsgatan. Motsvarande Google-Maps bild på sid 22.
Från ambulansförhöret kl.22:22 står det:
Jag vet inte var glasflaskorna kommer ifrån, de krossade flaskorna och slog dem mot mig. Jag tror att de blev arg för att jag följde efter dem.
De skedde där jag satt. (Korsningen Olofgatan/Apelbergsgatan)
Jag ska resa till Iran och vara borta 20 juli till 31 augusti.
Vet inte om jag känner igen dem om jag ser dem igen.
Om man tittar på sid 22 (bilden) så är misshandelspunkten (kastet) på ena sidan av gatan.
Blodspår finns på motsatt trottoar. Om nu det har sprungits i glas, kastats afghan vid rött kryss, klivits på afghan vid krysset (men inga blodspår där) och sen har Rocky sagt "Fuck it!" och gått hem.
Afghanen har sedan satt sig i hörnet vid blodspårspunkten och väntat på sin ambulans.
Om det har måttats slag med flaska vid misshandelspunkten borde det ju rimligen finnas blodspår på den sidan gatan, kan man ju tycka.
Just sayin'
Jag tyder bilden du skriver om, videon och vi google Street view.
Det jag kan tyda av det och lägga ihop är att Asap slänger sin mörkgröna flaska modell större flaska med guld/gul etikett i gatan snett fram åt vänster precis före han suger tag i afganen och slänger han mot trottoaren på andra sidan gatan. Jag får fram det här genom att jämföra bilden mot videon och ljudet i videon och titta runt på väggarna i google och lägger ihop detta. På videon ser man ingen slå någon med nångon flaska eller annat tillhygge. Men omöjligt att veta om nnågon hade nån liten spetsig plastbit nåt i näven eller vad som kan ha varit på gatan han landade på.
Flaskans kross mönster indikerar på att han har kastat den i gatan precis framför sig snett till vänster. Man hör det på videon men man ser bara afganen just då.
Sen har vi dom andra två flaskorna som ser ut som vanliga Henieken flaskor. Jag vet inte vart dom tar vägen men skulle tippa på att dom kastades före Asap kastade sin och tumulten började. Har för mig att man hör glaskross tidigare i videon.
Varför tror folk att livvakten var med och slog afganen?
Han hejdade ju dom från att slå sönder afganen på två ställen så han var en mot tre.
Och det var tre mot två och inte tre mot en men afganens fega kompis stod ju inte upp för sin kompis och stack trots att han var där och bidrog till detta.
Vem vilka är det som springer iväg i sista sekunderna om nu afganen blev kvar sittandes där och blödde? Skumt för jag tror inte det är nån amerikan som springer iväg.