2019-08-01, 00:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nä nu måste man väl sova så man är pigg och fräsch inför morgondagens utfrågning av målsäganden. "Han kommer få en intressant dag".

Är det 8.30 dom kör igång?

9.30.

EDIT
Ursäkta, kollade inte först. TR har ändrat tiderna idag:
http://www.stockholmstingsratt.se/Om-tingsratten/Nyheter-och-pressmeddelanden/Andrad-starttid-for-huvudforhandlingen-i-malet-mot-den-artist-som-ar-misstankt-for-misshandel-i-Stoc kholm-den-30-juni-2019/

09.00, alltså.
Senast redigerad av rotesau 2019-08-01 kl. 00:52.
Citera
2019-08-01, 00:50
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Det kallas parter. Åklagaren är en part, misstänkta är en part, målsäganden är en part. Parter helt enkelt.

Den andra frågan kan jag inte svara på. Men nog hade han hunnit skära sig innan ambulansen kom, om han velat. Med glasskärva, mattkniv, morakniv eller vad din fantasi bjuder på.
Det finns inga två parter som pucklat på varandra, är det jag försöker säga. Misshandeln var det bara de åtalade som utförde, Rakim har i och för sig nämnt att Jafari försökt slå honom men det är inte bevisat och heller inte det rättegången handlar om.
Citera
2019-08-01, 00:51
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Nä nu måste man väl sova så man är pigg och fräsch inför morgondagens utfrågning av målsäganden. "Han kommer få en intressant dag".

Är det 8.30 dom kör igång?

9.00 såg jag sist, om det inte har ändrats.
Citera
2019-08-01, 00:52
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Han hade över 20 minuter på sig enligt FUP:et. Det är gott om tid.
Med två tjejer vid sin sida. Men han lyckades väl dölja det för dem..
Citera
2019-08-01, 00:53
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Hoppas inte O'Brien har jetlag.
Citera
2019-08-01, 00:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Med två tjejer vid sin sida. Men han lyckades väl dölja det för dem..

Vilka tjejer då? Några av dem han ofredat under kvällen?
Citera
2019-08-01, 00:56
Medlem
Citat:
Det finns inga två parter som pucklat på varandra, är det jag försöker säga. Misshandeln var det bara de åtalade som utförde, Rakim har i och för sig nämnt att Jafari försökt slå honom men det är inte bevisat och heller inte det rättegången handlar om.

Det är klart det gör, afghanen slog och det gjorde också Rocky & Co.
Vad som sedan anses vara misshandel återstår att se.
Citera
2019-08-01, 00:57
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Vilka två parter! Det finns bara en part, de tre åtalade.
När skulle Jafari hinna skära sig? I ambulansen, på sjukhuset?

Är du här igen nu och härjar, kör du nattpasset också eller. Verkar viktigt för dig att försvara just dessa två Afghan ligister. Det är ganska lätt, det var en gränd och det kan ha funnits glas på marken. Som ett vittne också påstod. På någon film syns inte heller att någon slår med en flaska. Men du verkar ju veta mer än vad som har framkommit då eller?
Citera
2019-08-01, 00:57
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Och jag har för mig att rättens ordförande i tisdags föreslog start torsdag 8.30.

Så nu har vi tre olika starttider. 8.30, 9.00 och 9.30. Det var inte lätt detta.
Citera
2019-08-01, 00:58
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Vilket vi med någotsånär känsla för rättvisa och allmänt hyfs tycker är märkligt.
Afghanen muckade gräl och ofredade Rocky - det ska han lagföras för. Det sänder signaler annars till bråkmakare som kommer att (i sin värld) finna det fritt fram att trakassera folk och mucka gräl.
Citera
2019-08-01, 00:59
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Och jag har för mig att rättens ordförande i tisdags föreslog start torsdag 8.30.

Så nu har vi tre olika starttider. 8.30, 9.00 och 9.30. Det var inte lätt detta.

9.00 är det som gäller enligt föregående postares EDIT med länken till TR.
Citera
2019-08-01, 01:01
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Är du här igen nu och härjar, kör du nattpasset också eller. Verkar viktigt för dig att försvara just dessa två Afghan ligister. Det är ganska lätt, det var en gränd och det kan ha funnits glas på marken. Som ett vittne också påstod. På någon film syns inte heller att någon slår med en flaska. Men du verkar ju veta mer än vad som har framkommit då eller?
Det är ju flera vittnen som säger att flaskan slås mot Jafari. Att han själv säger tror jag man kan bortse ifrån.
Skulle förvåna mig om det inte finns på film också, men inget som framkommit än, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in