2019-07-31, 02:48
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Revansch för vem?

Rättsväsendet. Marianne Nys metoo-rättsväsende. Och vi är inte herrar i vårt eget hus. Så vi vågade inte i TPB-rättegången under Obama och inte heller under Assange. Men nu törs rättsväsendet under "Orange man bad". ASAP whoever hamnade bara i kläm.
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-07-31 kl. 02:50.
Citera
2019-07-31, 02:49
Medlem
Browndawgs avatar
Något jag tycker är ganska talande, en av många saker, är att målsäganden försöker få in sin gamla skada på näsan till skada av denna händelse. Otroligt osnyggt. Dock föga förvånande. Men där någonstans tappade jag hoppet om att ett enda ord ur hans mun var sant.

Sen historierna om jobb, avsaknaden av värre skador som skulle lira med hans berättelse, påståendet om 20 sparkar per person, hörlurarna, det faktum att han ljuger om att han frågat efter droger av Asap gänget.

Det hela stinker illa för mig när man sätter ihop hans historier.

Då har jag inte ens nämnt hans tidigare brottslighet.
Citera
2019-07-31, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ja det är för att du inte kan svara.

Du har inte svarat på var på kroppen han blev träffad av slaget.
Du har inte svarat på när han blev träffad av slaget.
Du har inte svarat på vem som slog.

Det är ju precis det jag har. Varenda bryderi är utrett.
Kroppen träffades någonstans på skademönstret representerat på FUP sida 108

Tidpunkt: I omedelbar anslutning till tidsstämplarna i videon.

Den som slog med flaska var (allra minst) ASAP Rocky, AKA Harlem, i samförstånd och enighet med Corniel och Rispers.

Det är tillräckligt med info. Särskilt med tanke på hur de åtalade har försökt exkulpera sig själva och undanröjt bevisning. Det är suspekt AF att Rocky har gjort sig av med sin telefon.
Citera
2019-07-31, 02:56
Medlem
frank-costellos avatar
New York Times skriver att under tisdagen ska advokaten Leif Silbersky i en telefon intervju ha sagt att ASAP Rocky eller någon av de andra två åtalade riskerar att dömas till ett års fängelse om det visar sig att en flaska har används som tillhygge under den påstådda misshandeln av Mustafa Jafari. D.v.s. den som har använt en flaska riskerar att dömas till ett fängelse.

Man skriver också att det amerikanska sändebudet för gisslansituationer, Robert C. O’Brien, som närvarande under rättegången idag ska ha sagt att: "Presidenten har bett mig komma hit och stödja dessa amerikanska medborgare." "Jag kommer att vara här fram till dess att de kommer hem," ska han även ha sagt.
https://www.nytimes.com/2019/07/30/arts/music/asap-rocky-sweden.html

Betyder det, att han, O’Brien, kommer vara här i Sverige ett år, ifall någon av dem döms till ett års fängelse, vilket enligt Leif Silbersky kommer att ske om det visar sig att någon har använt en glasflaska som tillhygge?
Citera
2019-07-31, 02:56
Medlem
Uppenbar knarkaffär gone wrong..

Kommer max räknas som enkel misshandel
Senast redigerad av untribium 2019-07-31 kl. 03:04.
Citera
2019-07-31, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Då har vi (minst) två ljugande och knarkande kriminella som möts i rätten. Vilken match.
Citera
2019-07-31, 02:59
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Rättsväsendet. Marianne Nys metoo-rättsväsende. Och vi är inte herrar i vårt eget hus. Så vi vågade inte i TPB-rättegången under Obama och inte heller under Assange. Men nu törs rättsväsendet under "Orange man bad". ASAP whoever hamnade bara i kläm.
Får se hur länge de törs låta rättsväsendet ta ut svängarna med dindun. Kronkursen känns rätt skakig och det behövs nog inte mycket för fritt fall.
Citera
2019-07-31, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Får se hur länge de törs låta rättsväsendet ta ut svängarna med dindun. Kronkursen känns rätt skakig och det behövs nog inte mycket för fritt fall.

Hyperbol är ju roligt, men man behöver ju inte ta i så man kräks.
Citera
2019-07-31, 03:01
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
New York Times skriver att under tisdagen ska advokaten Leif Silbersky i en telefon intervju ha sagt att ASAP Rocky eller någon av de andra två åtalade riskerar att dömas till ett års fängelse om det visar sig att en flaska har används som tillhygge under den påstådda misshandeln av Mustafa Jafari. D.v.s. den som har använt en flaska riskerar att dömas till ett fängelse.

Man skriver också att det amerikanska sändebudet för gisslansituationer, Robert C. O’Brien, som närvarande under rättegången idag ska ha sagt att: "Presidenten har bett mig komma hit och stödja dessa amerikanska medborgare." "Jag kommer att vara här fram till dess att de kommer hem," ska han även ha sagt.
https://www.nytimes.com/2019/07/30/arts/music/asap-rocky-sweden.html

Betyder det, att han, O’Brien, kommer vara här i Sverige ett år, ifall någon av dem döms till ett års fängelse, vilket enligt Leif Silbersky kommer att ske om det visar sig att någon har använt en glasflaska som tillhygge?
Jag tror O'brien räknar med att åka hem i slutet av veckan senast.
Citera
2019-07-31, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodgy
Det är ju precis det jag har. Varenda bryderi är utrett.
Kroppen träffades någonstans på skademönstret representerat på FUP sida 108

Tidpunkt: I omedelbar anslutning till tidsstämplarna i videon.

Den som slog med flaska var (allra minst) ASAP Rocky, AKA Harlem, i samförstånd och enighet med Corniel och Rispers.

Det är tillräckligt med info. Särskilt med tanke på hur de åtalade har försökt exkulpera sig själva och undanröjt bevisning. Det är suspekt AF att Rocky har gjort sig av med sin telefon.

"Kroppen träffades någonstans på skademönstret representerat på FUP sida 108"
Du får vara specifik, exakt var och se till att ange en plats som har skador som motsvarar ett så hårt slag att flaskan gick sönder. Dvs. inte något ytligt skärsår utan ett djupt jack. Nej just ja, det finns ju inte.

"Tidpunkt: I omedelbar anslutning till tidsstämplarna i videon."
Du får vara mer specifik än så. Du behöver säga i vilken sekvens det skedde, innan han blev slängd i backen eller efter. Ange när i filmsekvenserna det hände.

Hur vet du att det skedde i samförstånd och enighet med Corniel och Rispers?

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Något jag tycker är ganska talande, en av många saker, är att målsäganden försöker få in sin gamla skada på näsan till skada av denna händelse. Otroligt osnyggt. Dock föga förvånande. Men där någonstans tappade jag hoppet om att ett enda ord ur hans mun var sant.

Sen historierna om jobb, avsaknaden av värre skador som skulle lira med hans berättelse, påståendet om 20 sparkar per person, hörlurarna, det faktum att han ljuger om att han frågat efter droger av Asap gänget.

Han har också ändrat sig om var slaget med flaskan skulle ha träffat, först sa han ryggen och sedan i huvudet men på ingen av platserna finns skador som matchar ett sådant hårt slag att flaskan går sönder.

Hans trovärdighet kan inte bli lägre, den är på den absoluta nollnivån, det krävs därför teknisk bevisning om något ska tas på allvar.

Sedan kan jag personligen förstås också tycka att han förtjänar att bli misshandlad även om han nu inte blev det. Det skulle vara nyttigt för honom att få uppleva hur de offer han har knivskurit kände sig. Men då måste afghanen skäras upp när han inte är drogad för att han ska få uppleva det.
Citera
2019-07-31, 03:04
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
flektstor.. Vilken kille! Han har offrat x-antal timmar å kämpat å krigat å smulat sönder alla argument från diverse loverboys..

Vilken jävla kämpe! Reeeeespect.

Ja, men är väl jobbigt för flekstor att hela tiden behöva bemöta samma dumma inlägg. Och troll för den delen som verkar försöka spamma sönder denna tråd med nonsens och hittepå-fakta som talar för afghanens fördel fastän det är tvärtom vilket flekstor försöker tala om för döva (trolls) öron. Man skulle kunna tro att SSU har mobiliserat en anti-ASAP trollarmé i tråden med tanke på alla dumma korkade inlägg.
Citera
2019-07-31, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du får vara specifik

Nej, det är åklagaren som bevisar. Remember? Det är tillräckligt om han övertygar nämndemännen om vad som är troligt. Occams Rakkniv, och allt det där. Vi får se vad rättsläkaren säger i tinget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in