2019-07-31, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Skilj på fantasi och verklighet.
Jag bor i stan, skulle jag tänka sådär skulle jag behöva oskadliggöra någon flera gånget om dagen.
Man kan inte hoppa på folk för att de kanske kan ha..

Blir du attackerad fler gånger om de, är du så provocerande? För det är förstås kombinationen av att bli attackerad och misstanken om att den personen har kniv som rättfärdigar nödvärn. Du behöver inte vara rädd för folk som beter sig normalt.
Citera
2019-07-31, 20:03
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vet inte om här råder någon slags språkförbistring mellan oss liksom det gjorde mellan afghaner och amerikaner den kvällen som är trådens topic?

Du får vara precis hur rädd du vill och slå vem du vill om du tror det är det som är säkrast för dig. Det jag skriver är att du då också får vara beredd att ta konsekvenserna också, risk för hämnd och rättsligt efterspel. Inte konstigare än så.

Verkar råda en språkförbistring, du skrev "så länge inget knivhot av något slag framförts finns inget skäl att anta att kniv finns" jag har svarat på det några gånger. Men tack vare språkförbistringen och din oförmåga alt; ovilja att svara. Så är det nog bäst att jag släpper det.
Citera
2019-07-31, 20:05
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Citat från managern:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/AdXBa3/sa-forbereddes-asap-rocky-pa-gripandet--kontakt-med-amerikansk-toppad
Även här nämns det att afghanerna är höga. Och angrep tjejer. Synd att detta inte belysts mer.

Det handlar om dokument TR B 9283-19 Aktbil 99.pdf som nu startat panik hos ÅKM.

Åklagaren har publicerat material i fup som det råder beslagsförbud på, i detta fall sms mellan managern och hans amerikanska advokat som är helt förbjudet att använda i målet och framförallt att göra till en offentlig handling då bl.a advokater omges av full sekretess gällande beslag av dokument/sms/teletrafik.

Det här betyder att aktbilaga 99 inte får användas i fallet öht.
Det betyder också att både polis och åklagare har utfört grovt tjänstefel.
Både Aftonbladet och åklagaren vet mycket väl om att sms trafik inte får publiceras, så förutom tjänstefel kan vi nog räkna med en arg stämning mot AB och åklagarämbetet från den amerikanska advokaten.

Är själv förvånad att dom kunde fucka upp så rejält-kan faktisk äventyra hela förhandlingen och denna fuckup görs framför ögonen på Trumps utsända ombud....
Citera
2019-07-31, 20:06
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ett förhör väger tyngre än ett SMS. Du kan släppa det där med SMSet nu.

Knappast om man har anledning att ljuga, och dessutom sysslar med att försöka dölja bevisning.

Skulle du säga samma sak om hemlig telefonavlyssning?
Citera
2019-07-31, 20:07
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det kan inte stämma då de inte var på eller på väg till eller från någon konsert. Men detta kanske är hans huvudsyssla men för kvällen verkar han ha agerat livvakt eller personskyddsdetalj.

Han omskrivs inte som en del av Asap Crew utan just som Security guard eller livvakt.

Finns det nåt citat på engelska där han benämns "bodyguard"?
Citera
2019-07-31, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Blir du attackerad fler gånger om de, är du så provocerande? För det är förstås kombinationen av att bli attackerad och misstanken om att den personen har kniv som rättfärdigar nödvärn. Du behöver inte vara rädd för folk som beter sig normalt.
nej men fatta hur mycket löst folk som hänger runt. Förutom alla ensamkommande och dessa hemlösa marockaner så har vi alla gängkriminella, alla pundare och andra lallare.. fy fan.
De skulle ju kunna våldta, råna eller typ kidnappa mig.
Better safe than sorry...kanske säkrast att slå först om de kollar på mig lite skumt!
Det är ju så ni menar?
Citera
2019-07-31, 20:08
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Han är buddy guard. Storvuxen kille i kompisgänget helt enkelt. Folk som inte är påtända av heroin muckar inte med någon i den storleken.

Den benämningen köper jag. "Livvakt" däremot antyder utbildning och arbetsuppgifter som det är tveksamt gäller i detta fallet.
Citera
2019-07-31, 20:08
Bannlyst
Man ser ju klart och tydligt att afghanen försöker slå "vevar helvilt" mot liv vakten som försöker skydda sig alltså själv försvar. Man ser på filmen hur afghanen attackerar Rocky tills Rocky kastar undan honom mot marken "också själv försvar" enligt filmerna som florerar. Det hela är självförsvar från Rocky och hans kompani medan afghanen får själv skylla sig då han attackerade flera gånger och gick tbx flera gånger för mucka mer gräl men gick i backen för han är för klen.

Det är pojken som ska betala Rocky grovt skadestånd för misshandel och förlorad inkomst på 2,25miljoner dollar. Tror brotts offer fonden får stå för notan om grabben saknar ett riktigt jobb då jag läste han arbetar svart. Varför anmälar man inte det här för då senast jag kolla så var svart arbete olagligt i Sverige eller sånt gäller inte när andra brott är under utredning ?
Citera
2019-07-31, 20:09
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Verkar råda en språkförbistring, du skrev "så länge inget knivhot av något slag framförts finns inget skäl att anta att kniv finns" jag har svarat på det några gånger. Men tack vare språkförbistringen och din oförmåga alt; ovilja att svara. Så är det nog bäst att jag släpper det.
Men fattar du verkligen inte att det spelar ingen roll om en person så riktar en bazooka mot dig, misshandlar du personen får du ändå räkna med ett rättsligt efterspel.
Citera
2019-07-31, 20:09
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Räcker ju att kunna det viktigaste 😃
https://m.imgur.com/a/N49VEfc

Man undrar ju vad de stackars vittnena får för bild i huvudet när afganen säger att vakten "fucked my headphones"? "Använd Lysol innan du använder dem igen", typ.
Citera
2019-07-31, 20:10
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Det handlar om dokument TR B 9283-19 Aktbil 99.pdf som nu startat panik hos ÅKM.

Uppfattade det som att även konvon mellan "Big Tim" och hans familj stryks?
Citera
2019-07-31, 20:11
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
nej men fatta hur mycket löst folk som hänger runt. Förutom alla ensamkommande och dessa hemlösa marockaner så har vi alla gängkriminella, alla pundare och andra lallare.. fy fan.
De skulle ju kunna våldta, råna eller typ kidnappa mig.
Better safe than sorry...kanske säkrast att slå först om de kollar på mig lite skumt!
Det är ju så ni menar?

Självklart gör du bäst i att undvika ögonkontakt och inte svara på tilltal. Det är en annan femma om du verkligen blir ofredad/överfallen. Har du då möjlighet att slå till om du misstänker att gm är beväpnad gör du ju det. Skulle du få omkull en gm gör du säkrast i att oskadliggöra, kommer han upp igen är du körd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in