2019-07-31, 18:50
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det är du som gör ett konstaterande, bevisbördan ligger på dig.

Nej, den bördan ligger på MGM, och i den här helt utflippade tråden, på de som hävdar att våldet var befogat därför att BO hade/det var rimligt att på goda grunder anta att BO hade en kniv.
Citera
2019-07-31, 18:51
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Man hade sett livvakten blöda. Inte otroligt att "BO" hade en stilett i fickan som han kunde dra upp igen.

Läs FUP för f-n. MGM säger ju själva tt BO slog honom med hörlurarna. Slutta gissa.
Citera
2019-07-31, 18:52
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Dessa är nog vana att inte visa rädsla. Det sämsta man kan göra är att visa rädsla inför såna som hazarerna.

Okey. Var dom lite lite oroliga ?
Var det därför som dom gick i sakta mak med ryggarna vända mot den knivbeväpnade iraniern ?
Är inte det lite farligt att gå med ryggar vända mot någon som dom ”trodde” bar kniv ?
Citera
2019-07-31, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Läs FUP för f-n. MGM säger ju själva tt BO slog honom med hörlurarna. Slutta gissa.

Det motsäger inte av blodet fick Rocky att misstänka kniv.
Citera
2019-07-31, 18:53
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Väl talat! Jag måste erkänna att jag har släppt det hela med tiden eftersom jag känner att det inte har så mycket mer att tillföra. Jag orkar inte riktigt fortsätta att undersöka vad som är vad i det här fallet, vad är sant och inte i det hela.

Oavsett OM de de facto har plockat upp flaskor osv. så säger det ärligt talat inte allt för mycket. De kan ha känt sig utsatta osv. De har tagit en defensiv position inför ett eventuellt angrepp osv.

Det enda jag själv kan hålla med om ända från starten är väl att våldet har gått överstyr. Dock hävdar jag än idag att det handlar om en "vanlig" misshandel = villkorlig dom och dagsböter för ASAP Rocky. Hans del i det hela är ganska ringa egentligen, inget som föranleder ett fängelsestraff.

Om man skär någon så illa med en trasig flaska borde det räknas som mordförsök, eftersom man då riskerar att skära en artär vilket leder till att personen förblöder till döds på några minuter.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
För att man inte släpper en misshandlare fri??

För att man släpper in kriminella i landet.
De ska inte vara här.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
??? sms:en är solklara bevis

Tycker personligen att Abigails konversation, sett tillsammans med allt annat, borde utgöra tung bevisning. Fast när man läser hur vissa i tråden resonerar vet man inte vad man ska tro.
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III

Följde du inte med i gårdagens rättegång?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Var det därför som dom gick i sakta mak med ryggarna vända mot den knivbeväpnade iraniern ?
Är inte det lite farligt att gå med ryggar vända mot någon som dom ”trodde” bar kniv ?

Oron har säkert inte varit konstant under hela förloppet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dalswe
Vet ej!
Han får säkert nått "villkorligt",..tror du att DU fått det?
Haha..
Jag skulle åkt dit lätt
Citera
2019-07-31, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Tycker personligen att Abigails konversation, sett tillsammans med allt annat, borde utgöra tung bevisning. Fast när man läser hur vissa i tråden resonerar vet man inte vad man ska tro.

Du menar hon som skrev att hon inte kunde titta?
Citera
2019-07-31, 18:55
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll

Som sagt dom kan vara rädda utan att visa det. Vi kan inte förvänta sig att Rocky som växt upp på gatan i Harlem ska visa rädsla som en skyddad svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in