2019-07-31, 18:39
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Försöker du skapa en trådsanning med dina inlägg om att det stänkte blod från livvakten? Ärligt nyfiken nu.
Källa på det? Vad jag vet har vittnen sett ”ett streck eller blod jag vet inte” typ.
Nu blöder han plötsligt kraftigt.
Är du säker på att det inte är Jafa** som blöder och livvakten fått detta på sig?
Har du någon källa på att livvakten är skadad? Ärr? Bilder på blödande livvakt?
Man ser att någon eller några har något som ser ut som blod på tröjan men vems är det blodet?
Om livvakten skadat handen borde han ju ha känt det och varför isf kladda med handen på de andra? Troligare skadade han J och kladdade runt med hans blod.
Livvakten blev skadad på handen av Jafaris hörlurar så lite blodvite ska ha uppstått.

Tycker egentligen det ser ut som att livvakten försöker få misshandlarna att avbryta när han kommer till den liggande Jafari, detta är ju också ett sätt att skydda sin arbetsgivare. Han är ju också friad från misstankar likt Jafari.
Citera
2019-07-31, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Ett hot likställs inte med ett resultat. I detta fall lyckades man freda sig framgångsrikt.
Man fredade inte sig, man misshandlade grovt med sparkar, slag och flaskor. Han var inget hot när han låg på marken. hur var han ett hot när de andra var tre mot en? när han låg på marken?
Citera
2019-07-31, 18:40
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Fram med bevis för att det inte fanns någon kniv, sedan kan vi snacka, förstår du?

Kniven kom för övrigt fram bara ett antal dagar senare när den ena afghanen rånade en butik och blev gripen för det. Det är därför han sitter i häktet nu.

Men nu får du väl ge dig.
Det fanns tydligen ingen kniv i samband med Rocky händelsen. Den här kniven användes i det målet.
Men inte i detta. Har du bevis för annat så visa det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Solklart nödvärn mot drogpåverkade knivafghaner.

SMS:en är skrivna på ebonics. Omöjligt att veta hur man ska tolka dem. De kan inte användas som bevis.
??? sms:en är solklara bevis. och du har absolut noll belägg för att de var drogpåverkade.
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Vad är det för framgångsrikt med att sitta i häkte och sen åtalas?

Detta är ett resultat av den felande staten Sverige.
Citera
2019-07-31, 18:41
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
De var tre mot en och livvakten hade attackerat honom innan, han låg på marken, han var inget hot.

Hur svårt ska det vara att svara på min fråga. Du menar att bara för det är tre mot en, så kan inte personen som hamnar på backen dra pistol/kniv eller dylikt? Sluta driva med oss och byt tråd istället.
Citera
2019-07-31, 18:41
Medlem
Citat:
Detta är ett resultat av den felande staten Sverige.
För att man inte släpper en misshandlare fri??
Citera
2019-07-31, 18:42
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Vad är det för framgångsrikt med att sitta i häkte och sen åtalas?
Deras mål uppnåddes ju, afghanerna slutade svärma runt dem.

Fram tills polisen stormade hade Crew Asap kanske också en liten förhoppning att de kommit undan med det också.
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Man fredade inte sig, man misshandlade grovt med sparkar, slag och flaskor. Han var inget hot när han låg på marken. hur var han ett hot när de andra var tre mot en? när han låg på marken?

Han låg på marken tack vare att man höll på att oskadliggöra honom. Såg det ut som han hade legat kvar på marken om man inte gjort detta? Då hade han kunnat resa sig och dra kniv.
Citera
Medlem
Gollumns avatar
Citat:
Han var inget hot när han låg på marken, de använde solklart övervåld.

Att du inte är ett hot när du ligger på marken, eller är ståendes för den delen, innebär inte att andra inte kan vara det
Citera
2019-07-31, 18:44
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Han låg på marken tack vare att man höll på att oskadliggöra honom. Såg det ut som han hade legat kvar på marken om man inte gjort detta? Då hade han kunnat resa sig och dra kniv.

Vilken kniv?
Citera
2019-07-31, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Du har nog ganska många rätt. Det första hade väl i och för sig varit att ge honom hans hörlurar eller pekat vart ”livvakten” kastat dem. Det är ju dem som BO tjatar om hela tiden, så det är ju hyffsat klart varför han följer efter dem. Livvakten hade ju kunnat lyfta bort honom igen, och gjort vad som skulle kunna bedömas som nödvändigt självförsvar tills de andra var borta, eller om han berkligen varit en livvakt, ringt 911/112 o s v.
Där det går fel är ju att AR + en till ganska tidigt beväpnar sig med flaskor, och sedan går de på tre mot en, och slår, sparkar, trampar och troligen skär.
Jag förstår också att de lackar ur, men det motiverar inte den grad av våld de gemensamt utövar.

Väl talat! Jag måste erkänna att jag har släppt det hela med tiden eftersom jag känner att det inte har så mycket mer att tillföra. Jag orkar inte riktigt fortsätta att undersöka vad som är vad i det här fallet, vad är sant och inte i det hela.

Oavsett OM de de facto har plockat upp flaskor osv. så säger det ärligt talat inte allt för mycket. De kan ha känt sig utsatta osv. De har tagit en defensiv position inför ett eventuellt angrepp osv.

Det enda jag själv kan hålla med om ända från starten är väl att våldet har gått överstyr. Dock hävdar jag än idag att det handlar om en "vanlig" misshandel = villkorlig dom och dagsböter för ASAP Rocky. Hans del i det hela är ganska ringa egentligen, inget som föranleder ett fängelsestraff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in