Citat:
Ursprungligen postat av
Richard-III
Du har nog ganska många rätt. Det första hade väl i och för sig varit att ge honom hans hörlurar eller pekat vart ”livvakten” kastat dem. Det är ju dem som BO tjatar om hela tiden, så det är ju hyffsat klart varför han följer efter dem. Livvakten hade ju kunnat lyfta bort honom igen, och gjort vad som skulle kunna bedömas som nödvändigt självförsvar tills de andra var borta, eller om han berkligen varit en livvakt, ringt 911/112 o s v.
Där det går fel är ju att AR + en till ganska tidigt beväpnar sig med flaskor, och sedan går de på tre mot en, och slår, sparkar, trampar och troligen skär.
Jag förstår också att de lackar ur, men det motiverar inte den grad av våld de gemensamt utövar.
Väl talat! Jag måste erkänna att jag har släppt det hela med tiden eftersom jag känner att det inte har så mycket mer att tillföra. Jag orkar inte riktigt fortsätta att undersöka vad som är vad i det här fallet, vad är sant och inte i det hela.
Oavsett OM de de facto har plockat upp flaskor osv. så säger det ärligt talat inte allt för mycket. De kan ha känt sig utsatta osv. De har tagit en defensiv position inför ett eventuellt angrepp osv.
Det enda jag själv kan hålla med om ända från starten är väl att våldet har gått överstyr. Dock hävdar jag än idag att det handlar om en "vanlig" misshandel = villkorlig dom och dagsböter för ASAP Rocky. Hans del i det hela är ganska ringa egentligen, inget som föranleder ett fängelsestraff.