2019-08-03, 09:31
Medlem
Den motbjudande och kriminella afghanen trodde verkligen han skulle tjäna storkovan. Hoppas han inte får en enda krona i skadestånd. Allting den apan har bidragit med i Sverige är att skapa oreda, begå brott och vara en enda stor belastning för det svenska samhället.

Deportering tillbaka till sitt hemland är det enda rätta!
Citera
2019-08-03, 09:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Och det blev Los Angeles precis som jag skrev från det planet lyfte.
Ja tänka sig, den lille rackaren skippar spelningen idag
(insåg jag iofs om inte förr så när jag såg det nordliga "spåret" på väg mellan Norge och Island)

Undrar vem/vilka som bekostade flygningen, ingen billig tur direkt. Och var det en chansning att flyga upp det till Arlanda flera timmar innan rättegången var slut? Hmmm...
Citera
2019-08-03, 09:34
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid36
Hmm.. nej det har inte kommit någon slutplädering ännu, så det kan knappast finnas något klipp på det..
Domen avgörs 14 augusti. Då kommer slutpläderingen.

Gör om, gör rätt. Läs på!

Slupläderingar hölls igår 2/8 i Stockholms tingsrätt.
Citera
2019-08-03, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Nu babblar du om något helt annat. Du får lära dig att skilja på saker.
Jag har inte sagt att jag inte tyckte han gjorde rätt. Tyckte det var helt rätt att drämma till afghanen som trakassera honom. Däremot kvarstår det att Rocky och hans gäng misshandlar någon, dessutom liggandes. Det borde vara straff på sådant annars kan man ju gå runt och misshandla folk hur som helst och hävda att man blev trakasserad.

De borde få en medalj och en offentlig ursäkt från Sveriges konung över hur pass dåligt skött detta land är.

Synd att de inte stampade ihjäl råttan. Har för mig att det kallas att bli "centipied" när 10 pers med kängor stampar ihjäl en. Det hade jihadisten förtjänat.
Citera
2019-08-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Undrar vem/vilka som bekostade flygningen, ingen billig tur direkt. Och var det en chansning att flyga upp det till Arlanda flera timmar innan rättegången var slut? Hmmm...

Har han inte bara hyrt planet själv? Varför skulle någon annan ha bekostat det?
Citera
2019-08-03, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazio
Kanske det blir ett nytt Calle Jonsson-fall? Nya uppgifter kommer fram och han får pendla fram och tillbaka över Atlanten resten av sitt liv...
ASAP kommer troligtvis aldrig mer återvända till Sverige.
Citera
2019-08-03, 09:38
Medlem
Citat:
Där har du fel, assistenten filmade och dagen efter så släppte dom en egen version av händelse efter mycket redigering.
Redigering? Om du ser filmen på Rockys instagram så är filmen oklippt. Snorvalparna gav sig inte. De sökte bråk. Antagligen skulle de visa sig tuffa mot det store livvakten. Blir man tillräckligt provocerad så smäller det. Hade Rocky och hans följe velat, så hade inte snorvalpen rest sig på en vecka. Nu blev det bara en markering.
Citera
2019-08-03, 09:42
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Jag betvivlar inte att det är på väg till USA men lite nyfiken får man väl vara
Du kanske kan säga när och varifrån det flög till Arlanda?

Jag har kollat lite, och Aftonbladet av alla (Tack, tack) tabbade sig och visade flygplanets registreringsnummer på en bild. Flygplanet är en Dassault Falcon 7X och individen är HB-JOB.
Detta flygplan har hemmabas i Zurich och opereras av Cat-Aviation.

https://www.cat-aviation.com/charter-fleet

Det kan vara svårt att få fram alla rutter det flyger men gissningsvis kom planet från Zurich till
Arlanda. Och det kommer gå tomt hem från Los Angeles till Zurich igen. "Inställelsetiden" från Zürich att flyga upp till Arlanda är ca: 2.5 timmar.

Jag gissade igår på NetJets. Men det var då fel. Bolag som Cat Aviation är så kallade FBO-bolag, (Fixed base operators) som finns på flygplatser. Dessa kan man hysa sitt svindyra flygplan hos så när ägaren inte använder sitt flygplan själv så kan andra hyra det för charter. FBO-bolaget står för flygplansunderhåll och personal och piloter.

Så den "top 1%" personen som faktiskt äger HB-JOB fick ett litet bidrag till ägandekostnaden igår

Så nu kan du stilla din nyfikenhet lite
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-08-03 kl. 09:49.
Citera
2019-08-03, 09:47
Medlem
Citat:
Nu babblar du om något helt annat. Du får lära dig att skilja på saker.
Jag har inte sagt att jag inte tyckte han gjorde rätt. Tyckte det var helt rätt att drämma till afghanen som trakassera honom. Däremot kvarstår det att Rocky och hans gäng misshandlar någon, dessutom liggandes. Det borde vara straff på sådant annars kan man ju gå runt och misshandla folk hur som helst och hävda att man blev trakasserad.

Afghanerna började mucka med helt okända personer, en tidig kväll (klockan var inte ens 22) mitt i centrala Stockholm.

Det hade alltså kunnat vara vem som helst som råkade ut för dem, för kl 21.30 en sommarkväll i centrala Stockholm tänker sig de flesta att det ska gå att röra sig utan att bli påhoppad av okända.

Därför är det skandal om de dessutom ska få pengar för att de blev tillrättavisade. Hade de låtit folk vara ifred hade inget hänt.
Citera
2019-08-03, 09:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag har kollat lite, och Aftonbladet av alla (Tack, tack) tabbade sig och visade flygplanets registreringsnummer på en bild. Flygplanet är en Dassault Falcon 7X och individen är HB-JOB.
Detta flygplan har hemmabas i Zurich och opereras av Cat-Aviation.

https://www.cat-aviation.com/charter-fleet

Det kan vara svårt att få fram alla rutter det flyger men gissningsvis kom planet från Zurich till
Arlanda. Och det kommer gå tomt hem från Los Angeles till Zurich igen. "Inställelsetiden" från Zürich att flyga upp till Arlanda är ca: 2.5 timmar.

Så nu kan du stilla din nyfikenhet lite
Men det där berättade jag ju igår kväll. (FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.
Citat:
Maskinen är HB-JOB som ägs av Cat Aviation AG i Zurich. https://www.airliners.net/photo/Unti...TOv6BRM3Li0%3D

Den klarar utan vidare valfri plats i Nordamerika utan mellanlandning så jag tror inte det behöver landa på Island, det råkar bara ligga på storcirkelrutten till USA och Canada. Ska han köra sin spelning i morgon gissar jag att nästa stopp blir Montreal but some say LA

Tycker fortfarande det är intressant att planet beställdes långt innan rättegången var slut; chansning eller diskret förhandsinfo tro.
Citera
2019-08-03, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
ASAP kommer troligtvis aldrig mer återvända till Sverige.

Vad konstigt. Annars brukar folk göra vad som helst för att få vara i Sverige.
Citera
2019-08-03, 09:50
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Men det där berättade jag ju igår kväll. (FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.

Tycker fortfarande det är intressant att planet beställdes långt innan rättegången var slut; chansning eller diskret förhandsinfo tro.

Där ser man. Nu får jag skämmas för att jag inte läser tråden tillräckligt väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in