2019-07-31, 17:52
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
1. finns filmer där han inleder slagsmål osv.
2. försäljning av droger på härbergen, misshandel samt drogbruk, känns som att de har åtminstone 2 saker gemensamt.
3. Så du menar att turister ska få misshandla folk som bor i Sverige? (Tackar för att du bevisar hur folk på högerkanten hycklar, ni skriker om lag och ordning men visar här att ni är anarkister)
Så nu är man anarkist bara för att man står upp för civil olydnad?
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han gjorde det valet när han aktivt valde att ge sig på afghanen likt det vi ser i videoklippet som har släppts.
De valde att rädda sina egna liv. Att staten sedan kom och la sig i var en oönskad bieffekt som var bortom sällskapets kontroll.
Citera
2019-07-31, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
En livvakts uppdrag är att skydda sitt objekt, så att det ostört kan fortsätta leverera deg. Det innebär bl a att det kan uppstå lägen då livvakten får böja sig fram och sära på skinkorna. Den där Williams har totalt misslyckats med sin uppgift. Det är han som bär ansvaret för att hans arbetsgivare sitter häktad med risk för fängelse. Det är konstigt att han är avförd från caset. Obs, jag tar inte ställning för eller emot någon av dessa skräpmänniskor.
Av videorna att döma ser det inte ut att vara en professionell utbildad livvakt, troligen bara någon alltiallo som är stor och stark.
Citera
2019-07-31, 17:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Haha, hoppas du förstår vilken lögn du drar. Denna fup är så in i helvete grundlig, varenda bokexempel tillämpas för att svensk praxis ska lysa igenom, garanterat så har tiotalet poliser blivit satta på heltid för att sammanfatta & bygga upp all jävla data som finns att inhämta + ta fram metod att analysera på. Se fallet i Falun 2015(?) där en blev mördad. 17 inblandade, 20-talet vittnen, flera filmer et c. - inte ens 70 sidor, domen ställdes presumativt.

Edit: Inte för att BO tillhör den nya adeln som kommer fördärva vårt land, utan för att GM är usa-kändis gör dem detta. PR-stormen som skulle blåsa om polisen skulle göra samma skitjobb som vanligt skulle ge Svea rike en skitstorm som skulle få dess sida att välta.

Så är det nog.

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Helt korrekt analys.

Det är intressant hur Rocky vägrar svara på frågan "hur beter du dig normalt när du känner dig hotad" i förhöret. Anledningen är att Rocky inte alls kände sig hotad av situationen och visste var det barkar, så han vägrade svara.

En rätt försåtlig fråga. Oavsett vad han svarar så kommer det kunna användas emot honom.
Citera
2019-07-31, 17:54
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Det är ju det jag säger. Den är inte så märkvärdig. Det enda jag tycker är intressant är hur de lyckades muta sig före i kön till NFC..
Hade man inte agerat snabbt här hade nog FBI kommit och tvingat på sina tjänster, misstänker man trycker på ganska hårt från diverse håll.
Citera
2019-07-31, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Ja.

Men du skrev att det kan vara "problematiskt att döma någon specifik person". Grejen är att det räcker för åklagaren att bevisa att någon av rapparna skar med flaska. Då kan alla rapparna dömas. Det spelar ingen roll att åklagaren inte kan bevisa att en specifik person gjorde detta.
Okej. Såhär då: Det kan vara problematiskt att visa att specifika personer...
Citera
2019-07-31, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Att de förberedde sig redan från början att spöa killen. "We gonna have to fuck this nigga up". Inte "we gonna have to rent scooters and leave this dangerous situation because im so scared omg omg!".

De var NOLL rädda för afghanerna och det var INTE nödvärn eller självförsvar, det var misshandel. Punkt.
Exakt
Citera
2019-07-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det finns andra brott än mened och att komma med falska anklagelser för att sätta dit den personen är ett brott.

Nej, jag har ju redogjort för detta. Vad är problemet???
Nu får du helt enkelt lägga korten på bordet och berätta vilka brott/rubriceringar detta skulle vara isåfall!??
Citera
2019-07-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Om afrogänget känt sig hotade och rädda. Då går man in till närmsta ställe och ber dom ringa polisen, alternativt låser in sig på muggen och ringer någon som kan hjälpa.
Skulle dom inte hinna att gå in på muggen så finns det stolar och bord att skydda sig med eller att försvara sig med. Personalen lär då trycka på överfallslarmet.

Alternativet att i sakta mak bege sig till öde gränd är direkt korkat om man känner att man är i fara.

Nu tycks ju inte afrogänget tyckt att dom varit i fara, eftersom dom gick till gränden i sakta mak.
Trots att dom enligt uppgift ”trodde” att iraniern bar kniv

Liknar en "upprepning"på det jag skrev,!

Att säga.."filma detta" till en kvinna,..är LÅGT!
Sen göra det dom gör.
De bör vara glada att de inte stötte på andra..i gränden de så fint gick in i.
En Svensk med Kurage..t.e.x

Skicka hem rapparn med anhang,det behövs inte fler som denne/dessa.. här.
Citera
2019-07-31, 17:58
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Okej. Såhär då: Det kan vara problematiskt att visa att specifika personer...

Definitivt.
Citera
2019-07-31, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så är det nog.

En rätt försåtlig fråga. Oavsett vad han svarar så kommer det kunna användas emot honom.

"Jag försvarar mig när jag blir hotad"
Citera
2019-07-31, 17:59
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Haha, hoppas du förstår vilken lögn du drar. Denna fup är så in i helvete grundlig, varenda bokexempel tillämpas för att svensk praxis ska lysa igenom, garanterat så har tiotalet poliser blivit satta på heltid för att sammanfatta & bygga upp all jävla data som finns att inhämta + ta fram metod att analysera på. Se fallet i Falun 2015(?) där en blev mördad. 17 inblandade, 20-talet vittnen, flera filmer et c. - inte ens 70 sidor, domen ställdes presumativt.

Edit: Inte för att BO tillhör den nya adeln som kommer fördärva vårt land, utan för att GM är usa-kändis gör dem detta. PR-stormen som skulle blåsa om polisen skulle göra samma skitjobb som vanligt skulle ge Svea rike en skitstorm som skulle få dess sida att välta.

Det här känns ganska vettigt.
En egentlig skitsak har fått alldeles för stor uppmärksamhet från alla håll. Inte minst genom Kardashian via Trumps svärson till Trumps inblandning i denna lilla historia.
Citera
2019-07-31, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Håller med det mesta du skriver om, utom några detaljer:

"Nödvärnsexcess" är väl bara när man använt mer våld än nödvärnet medger, men att till och med det extra våldet inte är straffbart? Medan lagom mycket våld är nödvärn.

Sen är jag inte säker på vad du menar exakt med resten? Men har någon av rapparna rätt till nödvärn, så har alla rätt att hjälpa till.

Det jag menar är att det svårligen hade funnits någon annan utväg än någon form av fysisk konfrontation. En del säger såväl här som irl samtal samma sak, att man skulle ha ringt polisen- eller bara tagit en taxi osv. Grejen är ju att det är lätt att säga när man inte var där. I stunden tror jag nog inte att det är det första man tänker på, normalt sett så hamnar man inte i dylika situationer. Just därför känns det som en utopi att man per automatik tänker på att ringa polisen eller att ringa efter en taxi, det ÄR en onormal situation.

Min personliga tanke är att det initialt definitivt befinner sig inom nödvärnsexcess, men när så många går direkt efteråt till attack passerar de sannolikt gränsen för vad som är skäligt för att komma ur vad som annars är en "omöjlig" situation.

Hur som haver är det i mitt tycke på sätt och vis inom ramen för vad som är "förståeligt". Även om man inte medger nödvärnsexcessen så måste man ändå ta hänsyn till situationen som uppstod. Det är INTE normalt att bara fortsätta rycka på axlarna i oändlighet, de visade i mitt tycke stort tålamod tills det till slut brast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in