2019-07-31, 17:22
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nu är du direkt korkad, det var afghanerna som varit inne där och trakasserat tjejer och de försvarar DU!

Men detta är extremt lindrigt jämfört med alla andra brott de har begått.

Så därför kunde inte Rocky & co gå in där för att skydda sig mot den som dom ”trodde” bar kniv ?

Att afghaner eller andra bär sig illa åt är inget jag försvarar. Därför försvarar jag heller inte andra som misshandlar andra. Att ge sig på någon för ngt man ”trodde” är åt helvete fel.
Det fanns ingen kniv och därför inget vapen att försvara sig mot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Inne i lokalen hade det funnits vittnen sant stolar och bord att försvars sig med. Dessutom finns personal på plats som snabbt och enkelt kan ringa såväl polis som vakt. Dessutom lär det väl finnas överfallslarm på max ?

Istället väljer Rocky & co att gå i sakta mak med den efter som dom påstår sig eventuellt, kanske eller gissningsvis bära kniv.

Jadå. Rädda tycktes dom inte ha varit

Det var ju en mängd människor runt omkring och inne på Max redan, verkar inte direkt så att någon av åskådarna kontaktade polisen (eller hjälpte till), så tveksamt om det hade hjälpt att gå in på Max för att få hjälp...
Senast redigerad av Stouts 2019-07-31 kl. 17:23. Anledning: Felstavning
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Någon som vet varifrån uppgifterna kommer om att målsägandens kompis hade en mattkniv på sig? Finns det i FUP? Vi vet att han var knivbeväpnad under stölderna efter denna händelse. Jag kanske blandar ihop det?
Citera
2019-07-31, 17:23
Medlem
Ojjojj..(haha)

Skicka ut rapparn,och anhang.
Har förklarat varför!
De har inget inom Sveriges lagar och "ramar" att göra!

Ut,..
Ge honom de milj, han vill ha!sen UT!
Citera
2019-07-31, 17:23
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Helt fel. De har inte en enda jävla aning om att afghanen är beredd att knivhugga dem.
Hur fan kan man ens tro på sådant skitsnack.

De drar den helt korrekta slutsatsen att de har att göra med en kille med våldskapital.
Citera
2019-07-31, 17:24
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Här är ändå något du skriver som faktiskt stämmer. Inte för det lär hjälpa Asap Rocky, men en granskning av detta vore på sin plats.

Vad för "extra resurser" har utredningen fått? (som inte andra häktade fall med tre utländska, lätt identifierade misstänkta hade fått)

Det hade naturligtvis inte lagts ner om det var någon annan. Det är ju klappat och klart. Inte ofta man får hjälp av TMZ.
Citera
2019-07-31, 17:25
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag synar. Dom säger redan i FUP att dom trodde han var knivbeväpnad. Försökte du dra en fuling här?

"Jag ville hjälpa till säkerhetsvakten. Den ena
killen låg på marken och den andra gjorde ständiga utfall mot säkerhetsvakten. Även
han som låg ner på marken fortsatte att attackera och göra utfall mot oss. Han försökte
slå vem som helst som befann sig i närheten eller som var i ett sårbar läge, han försökte
greppa tag i ben eller armar. Jag var jätterädd och panikslagen och tänkte att dem hade
kniv på sig. Min säkerhetsvakt blödde
. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Vi
försökte försvara oss mot killarna och sedan så sprang vi till en taxi för att komma i
säkerhet."

Från förhör med Rispers.

Tackar för den. Då kan det mycket väl bli ett frikännande ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Om du med fler skulle ha rätt i att Sverige är ett skitland med ett skitsystem så hade väl det enklaste varit att lägga ner förundersökningen och titta bort.

Att tänka och hitta konstruktiva lösningar är inte din paradgren, va?
Citera
2019-07-31, 17:25
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Alla är inte B-människor som dig och bara böjer sig fram och låter sig bli våldtagna, en del försvarar sig vilket man har lagstadgad rätt att göra.

En livvakts uppdrag är att skydda sitt objekt, så att det ostört kan fortsätta leverera deg. Det innebär bl a att det kan uppstå lägen då livvakten får böja sig fram och sära på skinkorna. Den där Williams har totalt misslyckats med sin uppgift. Det är han som bär ansvaret för att hans arbetsgivare sitter häktad med risk för fängelse. Det är konstigt att han är avförd från caset. Obs, jag tar inte ställning för eller emot någon av dessa skräpmänniskor.
Citera
2019-07-31, 17:26
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
1. Afghanen visar inga tendenser till våld i någon av sekvenserna. Bara efter att han blivit attackerad av vakten slår han tillbaka med de trasiga hörlurarna.
2. Det fans aldrig några belägg för misstanke om beväpning. Inte som framkommit i alla fall.
3. Inget är riskfritt. Det är dock lägre riks att bli skadad om man flyr från någon beväpnad. Oddsen att han jagar är mindre än att du blir skadad vid en konfrontation.

Du ställer upp ett annat läge än det jag pratade om.

I mitt hypotetiska fall kan man i princip skjuta angriparen i huvudet och fortfarande gå fri från åtal.
Citera
2019-07-31, 17:28
Medlem
Huvudförhandling i DH-målet skulle ha hållits idag. Fick dock ställas in;

1) Den åtalade Mas* uteblev, har ej blivit kallad - adress nu okänd.

2) DH säger sig nu vara oskyldig.

Åklagaren planerar att väcka åtal även för ringa narkotikabrott (DH).

DH har börjat avtjäna ett tidigare utdömt fängelsestraff.

Protokoll: https://minfil.com/44O3H510ne/Stockh...st_lld_HUF_pdf

(FB) Afghanerna som ofredade ASAP Rocky - Mustafa Jafaris brott & islamistsympatisör?
Citera
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
De kan inte skillnaden de/dem likt en average FB:are?
De kan nog inte svenska överhuvudtaget så eventuella betraktelser kring språk och grammatik kanske du kan ta upp med någon lämplig tolk, förhörsledare och dennes kollegor?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Om någon drar en kniv (lite OT nu eftersom det inte fans någon misstanke om beväpning) så är det bättre att försöka springa än fightas.

Om man som i det här fallet inte kan fly, så är det bättre att oskadliggöra afghanen innan denne hinner dra kniv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in