2019-07-31, 17:28
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Vad för "extra resurser" har utredningen fått? (som inte andra häktade fall med tre utländska, lätt identifierade misstänkta hade fått)

Det hade naturligtvis inte lagts ner om det var någon annan. Det är ju klappat och klart. Inte ofta man får hjälp av TMZ.

Det tillhör defenitivt inte det vanliga att liknande brott resulterar har förundersökningar
av denna magnitud och allt det arbetet har naturligtvis krävt resurser!
Citera
2019-07-31, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Så därför kunde inte Rocky & co gå in där för att skydda sig mot den som dom ”trodde” bar kniv ?

Varför skulle de vara säkrare där tror du, skulle den där tjejen som afghanerna hade trakasserat skydda dem eller hur tänker du?

Citat:
Ursprungligen postat av angerove
En livvakts uppdrag är att skydda sitt objekt, så att det ostört kan fortsätta leverera deg. Det innebär bl a att det kan uppstå lägen då livvakten får böja sig fram och sära på skinkorna. Den där Williams har totalt misslyckats med sin uppgift. Det är han som bär ansvaret för att hans arbetsgivare sitter häktad med risk för fängelse. Det är konstigt att han är avförd från caset. Obs, jag tar inte ställning för eller emot någon av dessa skräpmänniskor.

Dessa åsikter du har saknar juridisk relevans.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Vad för "extra resurser" har utredningen fått? (som inte andra häktade fall med tre utländska, lätt identifierade misstänkta hade fått)

Det hade naturligtvis inte lagts ner om det var någon annan. Det är ju klappat och klart. Inte ofta man får hjälp av TMZ.
Man har gjort det största FUP:et någonsin inom svensk historia, 560 sidor, i princip som en mordutredning.

Har detta att göra med Lövfens löfte att Rocky skulle bli korrekt behandlad? Är betydligt mindre FUP vid misshandelsfall då inte ordentligt genomförda och kan leda till felaktigheter?
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stouts
Det var ju en mängd människor runt omkring och inne på Max redan, verkar inte direkt så att någon av åskådarna kontaktade polisen (eller hjälpte till), så tveksamt om det hade hjälpt att gå in på Max för att få hjälp...

Om nu Rocky & co var så förbannat rädda. Varför gick dom då in i en rätt så ödslig gränd, vore det då inte bättre att stanna i eller vid Max ?
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Den som tror att man ser ut på detta vis om man blivit buren i halsen fem meter kan inte vara riktigt klok, det finns inte ett enda märke på halsen, noll, zero, ingenting. (FUP sid 175 & 177)

https://minfil.com/75RbH51and/hals_png

/Provokatör
Citera
2019-07-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Du ställer upp ett annat läge än det jag pratade om.

I mitt hypotetiska fall kan man i princip skjuta angriparen i huvudet och fortfarande gå fri från åtal.

Inom ett år,,Max kommer vi kunna läsa om denna rappare,att han gjort något annat "kul"inom USA ´s regler.
Och,..sedan tycka att han var "hipp".
Fast inte inom de regler han är van vid!Herregud!
Ut med anhanget!
Citera
2019-07-31, 17:30
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Jasså. Vad motiverade misstanken?

Förlåt men vi har skrivit det i massor av inlägg. Och båda åtalade som hördes igår i rättegången säger samma sak. När livvakten börjar blöda så pass kraftigt att det stänker på andra kring honom, då blir man på riktigt rädd för att dom är beväpnade.

Tycker du det är ett helt orimligt antagande? Inte jag. Absolut inte.

Dom sa det redan i inledande förhör och presenterar samma sak i rättegången nu.
Citera
2019-07-31, 17:31
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Det tillhör defenitivt inte det vanliga att liknande brott resulterar har förundersökningar
av denna magnitud och allt det arbetet har naturligtvis krävt resurser!

Okej, ponera att det är tre okända balter som utför misshandeln. Menar du då att de ktnr hade förhörts, att målsäganden inte förhörts, att man inte hade plockat in videofilmerna etc?

Sidantalet säger inte så så mycket. Det mesta är stillbilder från filmer och sms-klipp. Tar inte många timmar.
Citera
2019-07-31, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
* Deras "livvakt" blir fysiskt angripen och motagerar inte trots det tydliga angreppet (varför åklagaren väljer att släppa detta är för mig absolut fullständigt obegripligt. Vem som helst kan se att det handlar om minst ringa misshandel, nu menar jag verkligen vem som helst).
Innan det så har dock livvakten puttat och lyft MÄ med någon form av halsgrepp, så det är inte MÄ och hans kompis som gör det första fysiska handgreppet.
Citera
2019-07-31, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag synar. Dom säger redan i FUP att dom trodde han var knivbeväpnad. Försökte du dra en fuling här?

"Jag ville hjälpa till säkerhetsvakten. Den ena
killen låg på marken och den andra gjorde ständiga utfall mot säkerhetsvakten. Även
han som låg ner på marken fortsatte att attackera och göra utfall mot oss. Han försökte
slå vem som helst som befann sig i närheten eller som var i ett sårbar läge, han försökte
greppa tag i ben eller armar. Jag var jätterädd och panikslagen och tänkte att dem hade
kniv på sig. Min säkerhetsvakt blödde
. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Vi
försökte försvara oss mot killarna och sedan så sprang vi till en taxi för att komma i
säkerhet."

Från förhör med Rispers.

Även Rocky uttrycker oro för att de är beväpnade i förhör:
Citat:
Jag vet inte vad jag ska tro om dessa killar eller hur jag ska rationalisera med dem för att lämna oss ifred.
Jag vet inte om de kommer hugga mig, om de kommer skära mig eller om de har några vapen eller något annat.
Citera
2019-07-31, 17:32
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Man har gjort det största FUP:et någonsin inom svensk historia, 560 sidor, i princip som en mordutredning.

Har detta att göra med Lövfens löfte att Rocky skulle bli korrekt behandlad? Är betydligt mindre FUP vid misshandelsfall då inte ordentligt genomförda och kan leda till felaktigheter?

Nej, det stämmer inte. Det har du bara hört av GW. Sidantalet är irrelevant really. I de flesta misshandelsfall finns inte så mycket video och så många inblandade.
Citera
2019-07-31, 17:33
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Dessa åsikter du har saknar juridisk relevans.

Detta är en Kändisskvaller-tråd. Remember?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in