2019-07-31, 16:26
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanlon
Hör man inte väldigt tydligt att Rocky säger:

"Now we gotta fuck this nigga up"? Alltså det som är textat som: "Now we gotta fuck this... (ohörbart)" i filmsekvenserna som florerar på internet.

Målsäganden ropar ju "I'm gonna fuck him up!" åt livvakten angående Rocky. Det är inte honom du hör?
Citera
2019-07-31, 16:26
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Helt rätt.
Allt annat är bara väldigt korkat om man inte tror man är kungen av kungsan och måste visa sig tuff för polarna

Haha lugna ner situationen? Märks att vissa av er stollar aldrig varit i slagsmål med arga Afghaner. Lycka till lugna ner situationen, och lycka till att ta upp telefonen ringa farbror Polisen. Då blir ni bara rånade på er telefon på köpet. Sen kommer ni stå i en lång kö till Polisen, medans dom arga bråkiga Afghanerna bara står och kollar på? Vilken värld lever ni i undrar jag, kom ner till verkligheten för tusan.

-Om ni under otroliga omständigheter inte blivit nerslagen då eller rånad, så ska ni också ha tur att Polisen har en ledig bil att skicka också. Jösses man blir mörkrädd för vissa kommentarer.
Citera
2019-07-31, 16:27
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Helt fel. De har inte en enda jävla aning om att afghanen är beredd att knivhugga dem.
Hur fan kan man ens tro på sådant skitsnack.

Dom är rörande överens om att dom trodde han var knivbeväpnad iallafall. I rättegången vittnade båda om att dom trodde han var beväpnad när dom såg hur mycket "livvakten" blödde.
Citera
2019-07-31, 16:27
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
En kränkt afghan är en kränkt afghan och inte en absolut inte en granti för att du behöver använda våld

Nu vände du på det. Det började med:

Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Man är inte utom fara när man har en kränkt afghanhanne bredvid sig.

En kränkt afgan är definitivt en viktig faktor i bedömningen om man behöver ta till våld eller inte.

Du ställer bara upp en halmgubbe när du påstår att man sagt att "det är en garanti för att man behöver använda våld."
Citera
2019-07-31, 16:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Målsäganden ropar ju "I'm gonna fuck him up!" åt livvakten angående Rocky. Det är inte honom du hör?

Det är ASAP i videon, livvakten och afghanen är för långt bort för att höra det utan att det skulle behöva skrikas
Citera
2019-07-31, 16:29
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
"konflikten som utspelade sig är en naturlig konsekvens av att våldsamma skräpmänniskor möts. Man behöver inte ta ställning för eller emot någon av dessa skräpmänniskor. "

En amerikansk rapartist med entourage i Stockholm ser jag inte som nåt hot mot mig eller problem alls.

Ett slumpmässigt svart gäng som hänger i ett gathörn i USA, det är definitivt ett problem om jag är där.
Citera
2019-07-31, 16:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Dom är rörande överens om att dom trodde han var knivbeväpnad iallafall. I rättegången vittnade båda om att dom trodde han var beväpnad när dom såg hur mycket "livvakten" blödde.

Men de var inte lika tydliga om det i förhöret.
Citera
2019-07-31, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Helvete vilken jävla smörja, går du på samma som hazaren? Nej, Sverige skämmer ut sig och visar hur jävla cuckade man är för hela världen när man låter de äckliga hazarerna härja fritt och får dessutom betalt för det.

Hahaha rätt kul att ni AFS:are nu finner er hejandes på en hiphopande afroamerikan 😆😂👍🏻
Citera
2019-07-31, 16:30
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Tror du polisen hade kommit?
"Hej vi är 5 man som är förföljdabav två killar, hjälp!"
Jag ringde själv polis vid ett tillfälle när jag bevittnade en jävligt hotfull situation.
Larmoperatören var minst sagt måttligt intresserad.
Igen , Asap med crew gjorde en helt korrekt bedömning av situationen. De hade att göra med en kille som är beredd att knivhugga någon över en uppfattad kränkning.

Vad skulle de ha gjort, slängt pengar på Mustafa Jafari, ställt upp på analsex?

Du förutsätter att de inte bara är tankeläsare och även experter på hur polisen i sverige hanterar larmsamtal.

Det går ju taxibilar överallt i stockholm dygnet runt. De hade kunnat vinka till sig en bulle. Eller gå in på Max och be dem om hjälp. Men nä, i stället börjar de fippla med sina mobiler för att åka skoter från den hotfulla och livsfarliga situationen (LOL).

Hela grejen med att de kände sig hotade till livet är en efterkonstruktion och något som advokaten har sagt åt dem att säga. Ingenting vad de gjorde pekar på att de kände sig hotade till livet. De försökte inte ens springa från platsen. Rocky går fram och lägger sin hand på ena killens axel - alltså samma rabiata knarkare som förmodligen är knivbeväpnad enligt den livrädda och panikslagna Rocky själv.
Citera
2019-07-31, 16:31
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nja, det jag säger är hyckleri är att folk bara fokuserar på afghanen och blankt av skiter i amerikanen osv.

Kan du ge ett exempel på vad jag borde skrivit om amerikanen?
Citera
2019-07-31, 16:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Kan du ge ett exempel på vad jag borde skrivit om amerikanen?

Fast nu var det inte dig jag partade om specifikt eller hur?

Eller är du den enda som är höger i den här tråden?
Citera
2019-07-31, 16:33
Avstängd
Citat:
Helt fel. De har inte en enda jävla aning om att afghanen är beredd att knivhugga dem.
Hur fan kan man ens tro på sådant skitsnack.

Afghanerna har gripits med kniv på sig både före och efter 30/6.

Nu är inte jag riktigt lika street smart som Rocky (jag växte upp i ett vitt medelklassområde), men även jag skulle utgå från att pundande afghaner är beväpnade med kniv och beredda att använda den.

Rocky, som är uppvuxen i Harlem, har nog hyfsad erfarenhet av såna här situationer.
Senast redigerad av borskungen 2019-07-31 kl. 16:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in