2019-07-31, 16:06
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Om jag var med i Rockys team, skulle jag nog vara den som lägger en extra sista spark - just for pleasure.
Å andra sidan, om en äcklig neger knuffade mig upprepade gånger och sedan lyfte mig i nackskinnet, skulle jag slå ihjäl kräket.
Är det det som kallas kognitiv dissonans?

Tror det

Men min tolkning är att afganen blev bortknuffad i nacken av vakten pga att han antastat gruppen. Ser inte riktigt att jag själv skulle varit påstridig nog att vakten skulle gjort så.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Själv står jag på Rockys sida eftersom han inte ställer till några problem för mig. Afganerna däremot...

Sen är jag inte alls övertygad om att Rocky ens begått nåt brott. Åtminstone inte moraliskt, kanske även juridiskt.

Min tolkning av detta ärendet är att rättsväsendet stoppat afganen i "kriminell som vi ska tycka synd om och dalta med"-facket, och Rocky i "Svensson som tagit lagen i egna händer, här ska det statueras exempel"-facket. Dvs liknande uppdelning som man redan sett en massa gånger. Och som en Svensson som inte vill bli dömd om jag försvarar mig gillar jag inte alls det.

Moraliskt spelar ingen roll, för moral är individuellt och vad jag tycker moraliskt spelar absolut ingen roll i det här fallet. (Min privata åsikt är att det bästa resultatet är att ASAP döms enligt vad lagen säger medan afghanen utvisas)

Rättsligt så verkar det väl ändå peka mot att han troligen har begått ett brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är ju du som påstår att det var så, så du erkänner att du ljuger.

Bra då vet vi att du kan ignoreras rakt av.

Jag påstod att man inte är utom fara när man står bredvid en kränkt afghan, detta är självklart. Jag påstod däremot inte att det står i lagen vilka som är farliga som du påstår, din logik fallerar alltså som vanligt.
Citera
2019-07-31, 16:07
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Han är aggressiv mot livvakten och vice versa, varför de blivit så osams vet vi egentligen inte riktigt.

Han är inte aggressiv mot övriga, störig, möjligen vill han provocera fram något medvetet.

Asap hade också kunnat ringa polisen eller låtit sin manager dra i trådarna i bakgrunden. Men det verkar att de inte vill ha polisen inblandade, inget ovanligt om man är uppväxt i områden som Asaps eller Jafaris.

Tror du polisen hade kommit?
"Hej vi är 5 man som är förföljdabav två killar, hjälp!"
Jag ringde själv polis vid ett tillfälle när jag bevittnade en jävligt hotfull situation.
Larmoperatören var minst sagt måttligt intresserad.
Igen , Asap med crew gjorde en helt korrekt bedömning av situationen. De hade att göra med en kille som är beredd att knivhugga någon över en uppfattad kränkning.

Vad skulle de ha gjort, slängt pengar på Mustafa Jafari, ställt upp på analsex?
Citera
2019-07-31, 16:09
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
1. Rocky har upphört med sin brottsliga bana, det har inte Mustafa Jafari och Dawod Husseini.
Genom att ljuga inför rätten att han kände sig «hotat» av Mustafa? 😂😂😂
Citera
2019-07-31, 16:09
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Säger lagen det?

Lagen säger att nödvärnsvåld kan vara försvarligt givet omständigheterna.

Och en kränkt afganhanne är definitivt en omständighet som är relevant.
Citera
2019-07-31, 16:10
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Moraliskt spelar ingen roll, för moral är individuellt och vad jag tycker moraliskt spelar absolut ingen roll i det här fallet. (Min privata åsikt är att det bästa resultatet är att ASAP döms enligt vad lagen säger medan afghanen utvisas)

Rättsligt så verkar det väl ändå peka mot att han troligen har begått ett brott.

Men du skrev att det var hyckleri. Vem vet, jag kanske är en hycklare? Jag försökte förklara hur jag tänker, är det hyckleri jag ägnar mig åt när jag står på Rockys sida mot afganen?
Senast redigerad av lm5711 2019-07-31 kl. 16:14.
Citera
2019-07-31, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Genom att ljuga inför rätten att han kände sig «hotat» av Mustafa? 😂😂😂

Du vet inte vad han kände så du ljuger när du säger att han ljuger. Gör det dig till någon som borde dömas för brott?
Citera
2019-07-31, 16:12
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag ringde själv polis vid ett tillfälle när jag bevittnade en jävligt hotfull situation.
Igen , Asap med crew gjorde en helt korrekt bedömning av situationen. De hade att göra med en kille som är beredd att knivhugga någon över en uppfattad kränkning.

Håller helt med både om polisens tillgänglighet och deras bedömning.

Citat:

Det beror ju helt på omständigheterna? Pitcher eller catcher?
Citera
2019-07-31, 16:16
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Själv står jag på Rockys sida eftersom han inte ställer till några problem för mig. Afganerna däremot...

"konflikten som utspelade sig är en naturlig konsekvens av att våldsamma skräpmänniskor möts. Man behöver inte ta ställning för eller emot någon av dessa skräpmänniskor. "
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Lagen säger att nödvärnsvåld kan vara försvarligt givet omständigheterna.

Och en kränkt afganhanne är definitivt en omständighet som är relevant.

En kränkt afghan är en kränkt afghan och inte en absolut inte en granti för att du behöver använda våld
Citera
Medlem
Citat:

1. Det är ju knappast så att polisen bara har en bil i tjänst, en sommarkväll, kl.22:00 i Stockholm City.
2. Hade man ringt polisen och berättat att det var världskändisen ASAP Rocky som var den drabbade, så hade dom nog kommit på stubinen, eftersom ASAP Rocky anses vara "skyddsvärd person" som polisen kallar det.
3. Hade man sagt till polisen att personerna ifråga var beväpnade med knivar (för det "trodde dom ju veeeeeerkligen", det skriver ju alla här?) så hade dom nog sett det som viktigt att komma till platsen.
Så, JA! Polisen hade nog kommit!

Dessutom kan man inte ange "polisen hade NOG inte kommit" som argument att använda nödvärn/övervåld! (inte om man vill ha ett bra argument iallafall!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in