2019-07-31, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rivalist
Det nya klippet på Aftonbladet visar ju egentligen ingenting emot caset mot Rocky eftersom han inte gör någonting där. Den filmen bör ju rimligtvis ha spelats upp i en egen misshandelsrättegång mot livvakten. Sen om det bör ses som en misshandel är ju en annan femma.

viktig film som motbevisar AR:s påstående att det var BO som inledde bråket. denna tror jag försvårar för AR och blir han inte dömd är det en rättsskandal
Citera
2019-07-31, 15:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
och tittar man även på videon så säger han "Now we gotta fuck this..." och går sedan lugnt och stilla mot Jafari, video finns i artikeln.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/6jyv38/har-ar-den-bortklippta-sekvensen-i-asap-rocky-filmen

"Now we gotta fuck this" kan ju lika gärna betyda "nu skiter vi i det här, vi drar" eller har du tolkningsföreträde?
Citera
2019-07-31, 15:58
Medlem
Det finns bara ett sätt att lösa den soppa, låt gudarna bestämma!

Trial by combat! Som direktsänds i svt med kommentatorer, konfetti och allt. Lite melloinspirerat med tråkiga mellanakter och torra PK-skämt. Förslag på förkämpar:

Sverige VS USA
Morgan Johansson VS William Barr
Stefan Löfven VS Donald Trump
Afgansk flyktning VS Mexikansk flykting

Fight!
Citera
2019-07-31, 15:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Man är inte utom fara när man har en kränkt afghanhanne bredvid sig.

Säger lagen det?
Citera
2019-07-31, 15:59
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag har dessutom lite svårt att tro att en rapande afro-amerikan skulle halsa vitt vin på stan. Det känns ju inte särskilt manligt eller bra för hans image. Inte lika illa men nästan lika illa som att halsa Baileys.

Nej, Rocky lär väl inte gå runt på stan halsandes fina fransker viner med lillfingret vilt spretandes, "södersluttning på min ära!"

Citat:
Det bästa idag är att vara så förutseende att man aldrig hamnar i ett utsatt läge i Europa idag. Undvik all form av kontakt med invandrare. Titta inte på dem. Tala inte med dem. Svara helst inte på tilltal. Bara hålla sig undan och gå därifrån. Inte göra affärer med dem. Det blir ju säkert jättebra för integrationen.

Ja, det är ju så man själv agerar. Även de mest inbitna invandringsvurmarna gör väl detta?

Blir säkert jättebra det här. Inga problem alls. Angreppet på Rocky var ett rent undantag, nåt sånt kommer inte att hända igen.
Citera
2019-07-31, 16:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
"Now we gotta fuck this" kan ju lika gärna betyda "nu skiter vi i det här, vi drar" eller har du tolkningsföreträde?

Drar man om man går emot konflikten och sedan så är väl ändå "nu skit vi i det här, vi drar" inte "now we gotta fuck this" utan "fuck this lets..."?
Citera
2019-07-31, 16:00
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Det är ju ett jävla knivigt läge för PK-folket. De kan ju inte tycka illa om "förövaren" men de kan inte heller tycka skitsynd om afghanen, för han visade sig vara multikriminell (surprise!), drogberoende och allmänt slödder. Dessutom var det ju han som startade allt.

Annie Lööfs älsklingshazarer attackerade stackars ghettonegrer på tillfälligt besök. Negrerna slog tillbaka och spöade hazarerna. Nu har PK-sverige ett problem. Moment 22 ??
Citera
2019-07-31, 16:01
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Hur ska han få 140000 i skadestånd?

Däremot har han gjort sig känd och tidningar kommer vilja skriva om hans bakgrund, intervjuer osv, där kan finnas en del att hämta kanske.
Varför ska man bry sig om skadestånd? Det är inte svenska staten som kommer betala ut skadeståndet.
Om afghanen skulle haft bättre advokat skulle han krävt mycket mer
Citera
2019-07-31, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallon-Persika
Det finns bara ett sätt att lösa den soppa, låt gudarna bestämma!

Trial by combat! Som direktsänds i svt med kommentatorer, konfetti och allt. Lite melloinspirerat med tråkiga mellanakter och torra PK-skämt. Förslag på förkämpar:

Sverige VS USA
Morgan Johansson VS William Barr
Stefan Löfven VS Donald Trump
Afgansk flyktning VS Mexikansk flykting

Fight!

Förslag? Måste vi välja, jag vill se alla dessa fighter och blir det för tamt slänger vi in lite knivar!

Citat:
Säger lagen det?

Lagen säger inget om vilka personer som är farliga, känner du inte till lagen?
Citera
2019-07-31, 16:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Lagen säger inget om vilka personer som är farliga, känner du inte till lagen?

Det är ju du som påstår att det var så, så du erkänner att du ljuger.

Bra då vet vi att du kan ignoreras rakt av.
Citera
2019-07-31, 16:04
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Man passar på att lyfta upp afghanens alla brott men skiter i amerikanens, man passar på att ursäkta lagbrott för att ena parten är invandrare osv.

Själv står jag på Rockys sida eftersom han inte ställer till några problem för mig. Afganerna däremot...

Sen är jag inte alls övertygad om att Rocky ens begått nåt brott. Åtminstone inte moraliskt, kanske även juridiskt.

Min tolkning av detta ärendet är att rättsväsendet stoppat afganen i "kriminell som vi ska tycka synd om och dalta med"-facket, och Rocky i "Svensson som tagit lagen i egna händer, här ska det statueras exempel"-facket. Dvs liknande uppdelning som man redan sett en massa gånger. Och som en Svensson som inte vill bli dömd om jag försvarar mig gillar jag inte alls det.
Citera
2019-07-31, 16:05
Medlem
orrtupps avatar
Kanske ett ämne för en egen tråd egentligen men jag undrar om det här spektaklet kommer att påverka etablissemangets syn på och inställning till hip hop?

Den kulturen har ju länge haft en framskjuten position på kulturredaktionerna inte minst bland kvinnorna men nu tar man ju minst sagt enhälligt parti mot Rocky.

Men man har ju tidigare tagit sin hand ifrån R Kelly utan att det har påverkat synen på hip hop, varför skulle det vara annars nu?

Dels så handlade inte R Kelly om sverigebilden och dels så tog även det amerikanska hip hop etablissemanget, framförallt kvinnliga artister avstånd från Kelly.

Nu är det annorlunda, tar man Rockys parti så kritiserar man underförstått vår migrationspolitik och rättsväsende och Rocky verkar än så länge ha hela branchen bakom sig.

Kan man då om man heter Effie och röstar på V lyssna på musiker som tycker att det är sjukt att inte få försvara sig själv mot bråkmakare och delar åsikter om Rocky med SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in