2019-07-31, 13:58
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Orden visar eventuellt att anfallet sker planerat "Now we gotta fuck this.." Detta antyder på att de ska "fuck up" Jafari, det vill säga slå honom i samförstånd.

Oavsett, är det Asap som klippt bort delen så det är något han trott skulle vara negativt om det kom fram.

Jo, det hör man, men man ser ju fan ingenting av dessa filmer att livvakten skulle lyft upp Jafari i luften. Aftonbladet är härligt luddig så man inte ska fatta någonting.

Och sen när MÄ sitter i rätten och rakt upp och ned säger att han inte slagit livvakten. Är halva hjärnan urblåst på honom? .Det finns på film att han slår livvakten ( tänk att de till och med ljuger när det finns solklara bevis mot dem. Så fast är de i sitt ljugande, kriminella afghaner.

Obs. Jag håller inte på gangster-ASAP heller har jag nog kommit fram till. Men dessa monster till brottslingar och efterblivna knarkare från afghanistan som ljuger ( är det enda de gör) samt konstant är kriminella ställer till stor skada för Sverige.
Citera
2019-07-31, 13:59
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det ska man nog vara försiktig med i många städer men det är inte det jag menar. Jag pratar om en världskänd artist utan någon som helst livlina.

Tillbaks igen. Vem är världskänd?
Inte precis Ozzy vi snackar vi om.
Citera
2019-07-31, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Vad menar du med detta? Rättegången ska ju vara helt opolitisk, det har ju statsministern brölat ut till hela världen?

1. Bortsett ifrån att politikerna har absolut kontroll över domarbesättningen och åklagarna. Däremot står det i regeringsformen att politikerna inte får berätta för domarna hur de ska döma. Oklart ifall det finns något straff ifall de struntar i saken. Möjligen kan staten stämmas för att inte ha givit BO och MÄ eller vice versa en rättvis rättegång.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
De har lagt ut en videosnutt på Aftonbladet som ska vara till ASAP: s nackdel. Fattar ingenting. Ser ingenting. Vad är det som skulle vara till ASAP:s sällskaps nackdel? Någon som har tillgång till en bättre filmsekvens? Det ska vara en videosnutt som ASAP klippt bort från den video han har lagt ut på instagram alltså.

1. Det är inte äkta vara på aftonbladet. En snabb titt på ställningen ger att vänstern varit på reträtt hela morgonen. Avsevärda rökridåer har lagts ut med allt från Ebola till mässlingsepidemier, mord, drunkningar osv. osv.

2. Det är enkelt att se att det inte är äkta vara lyssna på ljudtapen.

3. Syftet med videon verkar vara att i juvenilt eller infantilt syfte försöka neutralisera något liknande från andra parten.

Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Det kan mycket väl vara så att ASAP-gänget inte var rädda för ett överhängande angrepp med ett livsfarligt vapen. Då saknar de nödvärnsrätt för det våld de använde.

Samtidigt blir en fällande dom väldigt problematisk för oss som bor i landet. Hur mycket våld får man använda för att försvara sig själv? Hamnar jag i en sån situation så vill jag inte bli fälld för misshandel om jag lyckas försvara mig själv mot ett överhängande knivangrepp.

Vad tänker du själv? Hur hade du gjort, och hur tycker du att rätten isåfall ska döma?

1. Inte nödvändigtvis. Det ryms ganska mycket under begreppet nödvärn.

2. Det är lite för mycket fantasier om sådana saker.

3. Den som jagar folk utan ärligt uppsåt får stå sitt riskade kast - ett domslut som säkerligen ger nattro till flest personer. Kommer det inte fram riktiga bevis för glasflasksnittning så bör den saken utgå. Kvar finns då några blåmärken av karaktären ringa misshandel. Kan det inte styrkas med nödvärn bör rätten fälla för ringa misshandel.
3.1. Sedan bör åklagarna åtalas för både det ena och det andra med anledning av allt som förekommit i och innan målet.

4. Nu är det färdigflashbackat för gott!
Citera
2019-07-31, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Du är helt fel på det. Knuffar man någon så att den faller och slår i huvudet och dör så döms du för vållande till annans död även om du inte avsåg att döda och även om dödsfall inte är normal följd av en knuff.

Fast om den som dog hade en kniv och skrek att denne skulle döda dig, och du puttar honom så han ramlar och dör. Då kommer du inte bli straffad för vållande till annans död. Då var det nödvärn rakt igenom (om vi nu ska ta generella exempel)
Citera
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Tycker detta tramset med flaskor kan ta slut nu.
Fortfarande kan man inte se någonting om att någon flaska skulle använts som tillhygge.
Bara korkat att älta det hela tiden.

Det finns glaskross på platsen, snubbar håller i och döljer flaskor. En kille är skuren och har skador som läkare bedömer komma från t.ex glas. Är det trams?

Vad är din förklaring till skärskadorna som är mindre tramsig då undrar jag?
Citera
Medlem
Är domen klar? Vad fick han för straff? Om inte, när kommer domen?
Citera
2019-07-31, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Eller så har du inte koll på att det är fullt lagligt att dricka alkohol på ganska många gator i stan?

Källa på det? Du kan ju inte hitta på egna lagar och regler. Bara för att du ser folk dricka alkohol på allmän plats innebär det inte att det är tillåtet. Polisen orkar dock oftast inte "svamla" över det såvida man inte är i övrigt störande.

Generellt sett så gäller ungefär samma förbud över hela Sverige. Stockholm har i sin tur preciserat över hur förbudet tillämpas lokalt just där. Överlag är förtäring av alkohol tillåtet (med vissa inskränkningar) inom vissa grönområden- och parker.

Däremot kvarstår förbudet i övrigt enligt gällande lagstiftning (ordningslagen 2 kap 18 §), vilket kortfattat innebär att det är förbjudet att förtära alkohol på allmän plats utan särskilt tillstånd.

https://www.stockholm.se/alkoholforbud
Citera
2019-07-31, 14:03
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Det kan mycket väl vara så att ASAP-gänget inte var rädda för ett överhängande angrepp med ett livsfarligt vapen. Då saknar de nödvärnsrätt för det våld de använde.

Samtidigt blir en fällande dom väldigt problematisk för oss som bor i landet. Hur mycket våld får man använda för att försvara sig själv? Hamnar jag i en sån situation så vill jag inte bli fälld för misshandel om jag lyckas försvara mig själv mot ett överhängande knivangrepp.

Vad tänker du själv? Hur hade du gjort, och hur tycker du att rätten isåfall ska döma?
Men du hade inte hamnat i en sån situation, det var livvakts-Tim som väckte Jafaris irritation genom att snäsa av honom och sedan lyfta bort honom.

Om det är situationen efter dessa händelser som menas så är det väldigt knepigt, Jafari vill ha ersättning för sina hörlurar samt känner ilska efter bortlyftandet och lär inte försvinna förrän han känner sig kompenserad.

I denna situation och utan något mål att bege sig till blir det väldigt jobbigt, det är livvakts-Tim man vill åt men han kan inte lämna Asap då det är hans jobb att vara nära honom.

Jag personligen hade försökt lura ut vad det är Jafari vill, men som sagt, situationen har ju uppstått på något sätt.

Hade de däremot kommit med knivar och krävt pengar hade handlingarna varit helt rättfärdigade.

Tycker inget speciellt om vad domstolen ska döma men allt talar för att amerikanerna får ett par månader vilket gör att de snart blir utsläppta.
Lite skadestånd, vet inte hur mycket men säg 5000 för skador, eventuell förlorad inkomst, sönderslagna hörlurar samt missat bröllop.

Men hoppas man tar hänsyn till afghanernas störiga beteende också.
Citera
2019-07-31, 14:04
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
...

Och afghanerna hävdade att de inte visste vem Rocky var, så det där med kändis är irrelevant om du inte hävdar att de ljuger, och det drabbar för övrigt vanliga människor hela tiden också.
Sverige ses som ett fridfullt land och Sthlm snudd på en stad där man älskar kärleken (pride, handhjärtan mot terroristdåd, feministisk regering etc). Rocky kanske räknade med att han kunde strosa omkring i all sin ro (för en gångs skull). Han är väl inte heller känd för en större allmänhet här och kunde räkna med relativ anonymitet.

Han kan ju rent av nu vara smått chockad av det inträffade utifrån det. Dessutom agerade han som en fullvärdig medborgare som gav fridstörarna på nöten.
Citera
2019-07-31, 14:04
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Det finns glaskross på platsen, snubbar håller i och döljer flaskor. En kille är skuren och har skador som läkare bedömer komma från t.ex glas. Är det trams?

Vad är din förklaring till skärskadorna som är mindre tramsig då undrar jag?

Tramset ligger i att det inte, vad jag vet, finns ett enda bevis på att flaskor använts som tillhygge.
Borde t o m en åklagare begripa. Fan bara offra en massa tid på skit. Eller har åklagaren glasklar bevisning ?

Att hålla i flaskor på ena bilden är en sak. Att det senare ligger trasigt glas på gatan är en annan.
Kanske de skall åka dit för nedskräpning, ligger väl närmare till hands.
Citera
2019-07-31, 14:05
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Tillbaks igen. Vem är världskänd?
Inte precis Ozzy vi snackar vi om.
Detta är såklart även en generationsfråga, men jo, vi pratar nog nära på i de trakterna. Fråga en ungdom vem Ozzy är så får du se.
Citera
2019-07-31, 14:05
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Åtminstone tre glasflaskor syns på filmerna. Två gröna ölflaskor, typ 33 cl och sen den något större flaskan som rapparen håller i. På platsen fanns mycket glaskross men endast EN flaskhals hittades. På denna har man inte kunnat säkra fingeravtryck eller dna. Givetvis har afghanen skurits av annan/andra flaskhalsar än den som polisen hittade. Snubbarna i rapp-gänget är inga nybörjare på fula gatuslagsmål. De har givetvis dumpat flaskhalsarna som använts på annan plats. Bara se på ASAP när han står med en jävla flaska gömd innanför sin ärm. Vem fan kommer ens på tanken att gömma en flaska så? Fega kriminella idioter, uppenbarligen.
.

Du måste ha sett spritflaskor med en brun papperspåse runt sig i amerikanska filmer.
Detta beror på hårda lagar mot "public drinking" i USA och ett kryphål i lagen där man kan dölja flaskan.
https://www.quora.com/Why-do-people-drink-alcohol-in-a-brown-bag-in-America
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in