2019-07-31, 20:25
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Spela inte dum.

Det är lite det som blir så konstigt med de här diskussionerna för mig. Man utgår från att motparten försöker resonera i "good faith", och man vet inte om det är okunskap, dumhet eller medveten trollning -- eller någon slags kombo.
Citera
2019-07-31, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Både och ju.
Men det kvittar ju vilket då inget kriterium är uppfyllt.

Du glömde att tillägga att det är enligt din subjektiva uppfattning.
Citera
2019-07-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Många kvinnor vittnar om det här beteendet, att fulla eller påtända killar går efter dem och pratar med dem på stan. Tjejer får slå ner rätt så många killar nu då? Och sparka på dem. Om man tycker att det här känns nödvändigt.
Tydligen.
Förut har jag undvikit att gå hem ensam på natten men nu vet jag att jag kan ha ett vapen med mig och misshandla folk grovt i putativt nödvärn! Innan de hinner göra något. För att jag TROR att de kanske tänker eller ska eller vill eller kan...
Citera
2019-07-31, 20:27
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Spela inte dum.
Hon tyckte det var så hemskt att hon inte kunde titta på det, det är mest ett talessätt,
Och/men iom att hon filmade så måste hon ha gjort det. Tittat alltså.
Nej, man kan mycket väl hålla upp mobilen/kameran åt det håll man filmar samtidigt som man tittar bort. Sedan har hon missuppfattat förloppet och gett en felaktig beskrivning av det innan hon ens tittat igenom filmen själv.

Det är en fullt tänkbart förklaring.
Citera
2019-07-31, 20:27
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Idiot.
Det är hon som har filmat den högupplösta videon som figurerar i media.

Du är väl medveten om att om man filmar så fastnar allt på film även om man blundar?

/Provokatör
Citera
2019-07-31, 20:28
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
"Sms mellan Asap Rockys livvakt och hans anhöriga, som åklagaren velat använda som bevis i åtalet mot rapparen och hans två medarbetare, kommer att strykas – vilket försvagar åklagarens bevisning mot rapparen, skriver SvD."
https://omni.se/sms-konversationer-stryks-forsvagar-atalet/a/3Joebd

Det här med att man i Sverige får åberopa vad som helst som bevis, i motsats till USA, verkar inte stämma!?

Alla som har tystnadsplikt, åtnjuter också skydd när man gör beslag av dokument,sms m.m
I livvaktens fall bör han då ha vidarebefordrat någon instruktion från advokaten som var att anse som under tystnadsplikt, det är något som det får forskas djupare i juridiskt.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Nä, det låter ju töntigt. Tänk dig själv lille Rocky liggandes i famnen på store trygge Tim.

Det vet inte jag vad de har för sig på kvällarna, men det skulle ju kunna förklara varför Rocky är så snabb att rusa fram och hjälpa sin "livvakt".
Citera
Bannlyst
Det enda viktiga i den här händelsen är hur vida vem som kommer få stå för kalaset alltså både böter och skadeståndet till Rocky och hans stab. För han har ju förlorat flera års inkomster på bara ett par veckor. Är det afghanen själv eller staten som får hosta upp förlorad inkomst till Rocky ? Någon kunnig i frågan och helst inga gissningar, Tack!
Citera
2019-07-31, 20:29
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Alltså advokaten han kontaktar är ju hans amerikanska privata advokat. Denna advokaten är ju inte på något sätt verksam i något mål och han hade heller inte fått arbeta med misshandels-fallet eftersom detta skedde i Sverige, där han får en svensk försvarare. Så detta SMS:et är helt OK att använda som bevismaterial i Sverige, och eftersom han är ASAP Rockys privata advokat kan han lika väl anses som "juridisk rådgivare" eller "medlem i ASAP:s stab".

Är ändå intresserad över hur pass mycket av ett övertramp detta är. Amerikaner kommer tycka det är ett sattyg. Dom tycker sekretessen advokat-klient är helig.

Finns det inga internationella regler om det? EU regler? Dom diskuterar ändå aktuellt fall, i relationen advokat-klient.

Kanske ytterligare en sak som är moraliskt förkastligt men lagligt OK?
Citera
2019-07-31, 20:30
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
"Sms mellan Asap Rockys livvakt och hans anhöriga, som åklagaren velat använda som bevis i åtalet mot rapparen och hans två medarbetare, kommer att strykas – vilket försvagar åklagarens bevisning mot rapparen, skriver SvD."
https://omni.se/sms-konversationer-stryks-forsvagar-atalet/a/3Joebd

Det här med att man i Sverige får åberopa vad som helst som bevis, i motsats till USA, verkar inte stämma!?

Tekniskt sett tror jag domstolen har rätt att döma efter vad som helst som läggs fram i rätten.

Men här är det väl åklagaren som själv valt att dra tillbaka en del av bevisningen? I det läget tror jag inte rätten dömer efter det ändå?
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
I livvaktens fall bör han då ha vidarebefordrat någon instruktion från advokaten som var att anse som under tystnadsplikt, det är något som det får forskas djupare i juridiskt.

Men för helvete. Det var en konversation med hans familj.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ok. Ska man få döda dem? Eller tortera?

Ingen av båda men knocka personen så han ligger ner så man kan gå där ifrån. Vilken smart jävel förstår det här utom du men tror du försöker provicera som afghanen har gjort i flera veckor nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in