Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag har konstant gett källor till citat och följde fallet långt innan tråden skapades. Gällande twitter kommer du enklast vidare till senaste mediarapporteringar då reportrar bevakar live, förutom vanligt folk som länkar till media eller läs direkt från polisen. Där ses hashtags som är kopplade till jakten, videoofilmer etc.
Te.x #Canadamanhunt, välj sen senaste.
Så ja - det är enormt bevakat dels via Kanadas media men även övriga världen.
Jag följde #Canadamanhunt men jag såg inga bilder på större polisuppbåd. En helikopter, en hundpatrull. Inte i media heller. NYT har bildtexten
Citat:
The road to Gillam. A small army of investigators hunting the suspects has done little to ease residents’ fears.
Men vad visar bilden - en öde väg!
https://www.nytimes.com/2019/07/28/world/canada/teen-murderers-manhunt-manitoba.amp.html
Jag vidhåller att det är onaturligt få reportage från en så stor jakt.
Man visar björnar, kanske för att vi skall tro att ungarna är uppätna.
Samma otursförföljda länder som vanligt. Australien (jfr Assange), holländskt namn (jfr Kamphuis) på professorn som dock sägs vara från BC även Commonwealth.
Pappan till en av grabbarna har just lämnat över en bok om sitt liv till reportrarna. Någon slags nazi-koppling på grabben, förstås.
Jag har länkat jakten på Frein förut. Där fanns det reportage från jakten.
Den fortsatte helt enkelt tills man hittade honom. Det gör man med mördare. Ett tag 1000 poliser i buskarna samtidigt. Det tog visst 7 veckor. Polisen misshandlade honom för han var polismördare. Nu dödsstraff som troligen konverteras. Allt går att följa.
Självklart är det svårt att bevisa. Men den här jakten känns svävande. Jag gissar det kan komma att rinna ut i sanden. Men vi får fortsätta följa den och se vad som händer.