Citat:
Ursprungligen postat av
karlsoon
Verkar som man underskattat brottslingarna rejält. Minns att dom hånades några sidor bak i tråden. Men dom har alltså lyckats vara på flykt så här länge vilket imponerande.
Man hade ju inte varit kaxig själv om man gav sig ut mitt i skogen utan bra utrustning och dåligt klädd.
Jag anser att de har haft tur med tanke på hur de visat upp sig innan - det är retroaktivt deras rutt rapporterats och kartlagts.
Inledningsvis var de inte ens misstänkta för mord - de har väl varit jagade drygt en vecka.
Däremot är de garanterat
mycket motiverade att hålla sig undan och lyckas med sina äventyr och de har som sagt valt en väldigt bra terräng.
De är två nördiga tonåringar som lekt med soft airgun i skogen och den informationen som den konstiga pappan kommer med ger jag inte ett vitten för.
Citat:
Ursprungligen postat av
karlsoon
Är det verkligen troligt att dom knallar runt med en mobil och följer sociala medier?
Dessutom inte område med täckning.
Inte just nu kanske - däremot finns väl faktorn att de INTE vet vart de befinner sig.
Vilket handlar om allt mellan att ha fått hjälp, har tillgång till nåt ställe, bilradio, tillgång till information.