2019-07-30, 23:37
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Du skrev inte "NU".

Iran började (efter) att de först började.

UK bråkade med Iran. Och Iran bråkar tillbaka.

Vad spelar det för roll om Trump vill det?

Dom dumma Européerna har fortfarande inte gått ur avtalet utan försöker desperat hålla ihop det.
Så du förstod inte att jag menade att de började NU? Trodde du att jag menade att de började visa musklerna förra året?

Trump gick ur avtalet och började köra med MAXIMUM PRESSURE. EU gjorde inget att försvara Iran. Och sedan pressade Trump troligen? UK att göra dirty job åt honom... en vecka efter EU annonserade att Instex var redo
Citat:
Vad spelar det för roll om Trump vill det?
Jag tycker att det är roligt att Iran gör exakt vad USA vill de att göra
EU kommer nu rimligtvis att ha det svårare att försvara Iran mot USA:s sanktioner.

Citat:
Dom dumma Européerna har fortfarande inte gått ur avtalet utan försöker desperat hålla ihop det.
LOL. De facto gjorde de det eftersom de slutat handla med Iran. Varför tror du annars att Irans ekonomin tappat 10% sedan 2017?

Instex:
https://eeas.europa.eu/headquarters/headquarters-homepage/64796/chairs-statement-following-28-june-2019-meeting-joint-commission-joint-comprehensive-plan_en
Chair's statement following the 28 June 2019 meeting of the Joint Commission of the Joint Comprehensive Plan of Action
Citat:
France, Germany and the United Kingdom informed participants that INSTEX had been made operational and available to all EU Member States and that the first transactions are being processed. Ongoing complementary cooperation with the Iranian corresponding entity (STFI), which has already been established, will speed up. They confirmed that some EU Member States were in the process of joining INSTEX as shareholders, the special purpose vehicle aimed at facilitating legitimate business with Iran. They are also working to open INSTEX to economic operators from third countries.
Den 28 juni
Citera
2019-07-30, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Så du förstod inte att jag menade att de började NU? Trodde du att jag menade att de började visa musklerna förra året?
Jag trodde helt enkelt att du menade att de började visa "musklerna" innan USA:s ännu hårdare sanktioner mot oljeindustrin.

Och att det var Iran som tydligen skulle ha börjat det hela med fartygsincidenterna.

Citat:
Trump gick ur avtalet och började köra med MAXIMUM PRESSURE. EU gjorde inget att försvara Iran. Och sedan pressade Trump troligen? UK att göra dirty job åt honom... en vecka efter EU annonserade att Instex var redo
Fast EU försvarade Iran i början då man sa att Trumps beslut var dåligt och att man inte skulle följa den vägen. Vi kan inte veta om Trump verkligen pressade UK, men om så var fallet så är det ju UK som förstörde för sig själva. Hur tänker du? Varför skulle de göra det precis innan Instex?

Citat:
Jag tycker att det är roligt att Iran gör exakt vad USA vill de att göra :EU kommer nu rimligtvis att ha det svårare att försvara Iran mot USA:s sanktioner.
Saken är att det spelar ingen större roll då vi inte kan veta om det är sant, förstår inte varför UK ska lägga ner tid och pengar på Instex och sedan förstöra det genom att göra ett dirty job åt Trump.

I sådana fall är Européerna verkligen extremt ultimat korakde, bortom verklighetens gränser för hur korkad man kan vara. Du menar alltså att de inte förstod att Iran skulle svara?

Men jag vet inte om det spelar större roll återigen då varken UK eller Frankrike inte vill gå i koalition med USA av det som vi kan se nu.

Citat:
LOL. De facto gjorde de det eftersom de slutat handla med Iran. Varför tror du annars att Irans ekonomin tappat 10% sedan 2017?

Instex:
https://eeas.europa.eu/headquarters/headquarters-homepage/64796/chairs-statement-following-28-june-2019-meeting-joint-commission-joint-comprehensive-plan_en
Chair's statement following the 28 June 2019 meeting of the Joint Commission of the Joint Comprehensive Plan of Action

Den 28 juni
De facto är en annan sak. Dom handlar inte med Iran för dom är slavar till USA, men dom vill ju det. Och det är just därför dom har satt upp INSTEX, jag hoppas att UK och Frankrike får brinna. Gladde mig varje gång när Frankrike blev drabbat av terror, då fick dom betala för att dom lät Khomeini vara där i 15 år.

Samma sak med UK, dom gjorde kuppen 1953. Och idag får dom betala med en massa huvudvärk.

När Iran blir fritt så kommer ingen av dessa sakerna kunna hända igen. Det finns en bra sak som den här regimen gjorde, och det var att kicka ut alla britter ur Iran.

Förövrigt så har Irans ekonomi har tappar mer än 10 procent. Beroende på vilken källa man använder.
Senast redigerad av Medlemskap 2019-07-31 kl. 00:13.
Citera
2019-07-31, 01:45
Medlem
kralgars avatar
Citat:
Vad gör dom med det dom tankar? Tjänar dom inte pengar på det tror du?

Ahh, trött på ditt skitsnack. Du har redan fått svar av någon annan till varför britterna förlorar på det här.

Att fartyget ägs av fattiga stena i ett sosseland skadar inte dom mer. Det skadar först och främst britterna. Och jo dom säljer den olja som de tankat vidare, oavsett om det är inrikes eller utrikes.

Oavsett så ska skiten säljas.
du e fan helt slut i huvudet
fartyget transporterar olja, ägaren/operatören av fartyget tar betalt för detta

”jag jobbar inom den branchen och är befälhavare på tankfartyg”
Senast redigerad av kralgar 2019-07-31 kl. 01:53.
Citera
2019-07-31, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kralgar
du e fan helt slut i huvudet
fartyget transporterar olja, ägaren/operatören av fartyget tar betalt för detta

”jag jobbar inom den branchen och är befälhavare på tankfartyg”

Ägare och operatör är olika saker. Inte ens synonymer.

Du menar ger betalt? Eller menar du att de tar betalt för att de så att säga hyr ut ett av sina skepp? Du tror inte att britterna förlorar cash alltså för det jobbet dom levererar? Du får detta att framstå som om svenskarna är dom ända som är oskyldiga och drabbas här.

Tycker att du redan fått ett bra svar på ditt korkade påstående innan i tråden. Läs svaret till ditt tidigare inlägg i spoilern nedan, 10 gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av kralgar
Det är bara ett svenskt rederi som förlorar pengar/värde!
UK har inte förlorat något, så det är bara en meningslös kapning från Irans sida.

"jAg j0bBaR s0m bEfälHaVaRe kApiTaAaiiinnEen"

Nej. Det gör du inte. Sådana har inte tid med att sitta på Flashback. Jag möter gärna upp dig i verkligheten om du vill, bjuder på käk också. Då kan du stolt visa dina identifikationer på att du är en "BeFäLHaVaRe" inom den branschen*.

Du kan ju inte ens stava rätt. Och du säger att du är befälhavare...

K
Senast redigerad av Medlemskap 2019-07-31 kl. 03:36.
Citera
2019-07-31, 11:55
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Varför sket det sig? Iran kommer behålla fartyget tills dess att deras egna återlämnas.

Så utgår man i alla läger som man alltid har gjort. Vare sig det gäller byte av skepp eller människor. Just därför man inte släpper de amerikaner och andra utlänningar som just nu sitter inne i Iran.

De som du kallar för amatörer komma beslag ta mer fartyg senare. De kommande halvåret om läget inte blir bättre.

Du bara förnekar allt, patetiskt.

Det är ju uppenbart att mullorna beslagtog fartyg för att kunna göra en utväxling, på förfrågan svarade britterna att det inte kom på fråga.
Strategi misslyckad, fattar du inte ens det?
Citera
2019-07-31, 12:32
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Inte om du räknar med alla helikoptrar.

Är inte helikoptrar flyg?

Det är du som är en fjant din korkade 65:are.

Som om 24 var lite.

På din planet är tydligen helikoptrar flyg och Iran har hundratusentals missiler av yppersta spjutspetsteknologi.. Du har noll koll och din svenska är förkastlig
Citera
2019-07-31, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Du bara förnekar allt, patetiskt.

Det är ju uppenbart att mullorna beslagtog fartyg för att kunna göra en utväxling, på förfrågan svarade britterna att det inte kom på fråga.
Strategi misslyckad, fattar du inte ens det?
Jag förnekar inte alls allt.

Ja, dom beslagtog ett fartyg för att kunna göra utväxling.

Britterna bara skjuter sig själva, det finns inget annat sätt för dom att få tillbaka sitt fartyg. Att mullorna fick ett nej på sin förfrågan stör inte dom mer än vad britterna har stört sig hittills.
Senast redigerad av Medlemskap 2019-07-31 kl. 13:21.
Citera
2019-07-31, 12:37
Medlem
Citat:
Luft, mark och till sjöss, välj vilket du vill. Blir det krig så spelar det ingen roll. Speciellt inte för SAudi Arabien. De hinner inte tänka till mot Irans tusentals anfallande missiler.

USA avlossade 122 Tomahawk under dessert storm.

Du kan ju drömma om 100.000 robotar på en tekniknivå att de kommer genom ett modernt missilförsvar bäst du vill. Jag gissar du räknar in nyårsraketerna också där....

Citat:
Israel hävda sig väl Israel tror sig veta att den enda lösningen är ett krig mot Iran. Och att du tror att den blir begränsad är ännu roligare. Minsta gnista eller attack mot Iran kommer utlösa en stor brand i hela regionen. Men det kommer faktiskt vara Iran som kommer utlösa den branden.

Här är vi kanske mer överens. Det kan vara att allt eskalerar till fullt krig i regionen.
Citera
2019-07-31, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
På din planet är tydligen helikoptrar flyg och Iran har hundratusentals missiler av yppersta spjutspetsteknologi.. Du har noll koll och din svenska är förkastlig
Helikoptrar räknas in i kategorin "flygfarkost/luftfarkost".

Det räknas in i flygtrafiken. Vad är det du snackar om? Alla här förstår min svenska.

Du har nog dyslexi. Så fort du tappar argumentet så går du på språket.

Irans missiler kommer duga även om de inte kommer kunna göra allt. Iran vet redan att de kommer att förlora ett krig mot USA. Men det handlar mer för dom att kunna skada så mycket som möjligt om ett sådant inträffar.
Senast redigerad av Medlemskap 2019-07-31 kl. 12:44.
Citera
2019-07-31, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
USA avlossade 122 Tomahawk under dessert storm.

Du kan ju drömma om 100.000 robotar på en tekniknivå att de kommer genom ett modernt missilförsvar bäst du vill. Jag gissar du räknar in nyårsraketerna också där....
Vem sa att de hade en tekniknivå? Iran har mer missiler, raketer. Det har snart gått 30 år sedan Gulfkrigets slut, USA och ryssarna har mycket mer avancerad teknik än tidigare och skapandet går fortare än innan.

Citat:
Här är vi kanske mer överens. Det kan vara att allt eskalerar till fullt krig i regionen.
Du skrev tidigare att det kommer bli en begränsad konflikt.

Men du ändrar dig nu?
Citera
2019-07-31, 12:56
Medlem
Citat:
Vem sa att de hade en tekniknivå? Iran har mer missiler, raketer. Det har snart gått 30 år sedan Gulfkrigets slut, USA och ryssarna har mycket mer avancerad teknik än tidigare och skapandet går fortare än innan.

Du skrev tidigare att det kommer bli en begränsad konflikt.

Men du ändrar dig nu?

Du nämner ju de mer avancerade robotarna, dessa kan möjligen penetrera luftvärnet om de kommer i mängd. Enklare raketer kommer inte igenom och radaranläggningarna till luftvärnet är svåra att slå ut. De är ju mobila.

USA kommer inte driva det mot invasion, de kommer vid eskalerad konflikt slå ut Irans infrastruktur i syfte att lamslå. Så blir det flygförbudzoner och en situation i stil med efter första Irak-kriget.

Det skall väldigt mycket till för att USA skall sätta boots on the ground i Iran som helhet.

Så prästerna har sina missiler, fine, det är allt.
Citera
2019-07-31, 13:33
Bannlyst
Citat:
Du nämner ju de mer avancerade robotarna, dessa kan möjligen penetrera luftvärnet om de kommer i mängd. Enklare raketer kommer inte igenom och radaranläggningarna till luftvärnet är svåra att slå ut. De är ju mobila.
Inget land i världen vet exakt vilka typer av avancerade vapen Iran har just nu. De är 20-30 gånger mer avancerade än de som Irak kunde använda sig utav. Och då hade dom en 1/50 del av det som Iran har idag.

Citat:
USA kommer inte driva det mot invasion, de kommer vid eskalerad konflikt slå ut Irans infrastruktur i syfte att lamslå. Så blir det flygförbudzoner och en situation i stil med efter första Irak-kriget.

Det skall väldigt mycket till för att USA skall sätta boots on the ground i Iran som helhet.

Så prästerna har sina missiler, fine, det är allt.
Iran kommer attackera först. Det kommer bara bli värre med den nya sjöfartsskyddsaktionen som just nu planeras att sättas in med USA i spetsen. Iran kommer dra sig uir avtalet mer och mer till den grad då det kommer ta lång tid att återgå till de halterna som man kom överens över i avtalet då Européerna inte kommer kunna handla med Iran.

Alla vet att Instex är skit. Det är bara en spegel, som inte kan blända rätt.

Iran kommer hämnas för alla attacker som Israel har gjort mot deras mål i Syrien under de senaste 8 åren snart och som de även nu börjat göra mot iranska mål i Irak. Man kommer attackera amerikanska mål och baser i området först. Men de har inte tappat tålamodet än. Efter detta kommer Iran att attackeras från 4 väderstreck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in