2019-07-30, 12:14
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att det finns de som anser att Iran var ansvariga för 9/11 samt all annan terror som whabismen är ansvarig för då de anser att Sunni och Shia muslimer är samma sak men att protestantism, katolicism osv inte är samma sak inom kristendomen.

Du bara snackar skit, ingen i den här tråden har ifrågasatt 9/11, ditt sätt att debattera är sånt som fulingar i skogen sysslar med.
Citera
2019-07-30, 17:47
Medlem
wwrs avatar
Det här blir skummare och skummare. Pompeo ville hålla tal till folket i Teheran, men förslaget avböjdes
De kunde ju ha bytt. Zarif talar till folket i Washington. Så får vi se vem de kastar mest ägg/skor på. Jag tror nästan Iran skulle ha vunnit den duellen.
https://sputniknews.com/world/201907301076403329-iran-us-trump-negotiations/
Senast redigerad av wwr 2019-07-30 kl. 17:50.
Citera
2019-07-30, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Njae, radarn styr ju luftvärnet och flygvapnet också. Den används såväl strategiskt som taktiskt. Det är liksom inte bara flyget som har rader utan även luftvärnet.
Luft, mark och till sjöss, välj vilket du vill. Blir det krig så spelar det ingen roll. Speciellt inte för SAudi Arabien. De hinner inte tänka till mot Irans tusentals anfallande missiler.

Deras radarförsvar kommer förintas.

Citat:
De krigsfartyg som finns i området kan motstå luftanfall oavsett vad det är som kommer mot dem. Det här är ju en lek USA och Sovjet lekt i decennium. I övrigt är fortfarande 100.000 avancerade robotar extremt mycket för vilken nation som helst.
Nej, det kan dom inte om deras system överbelastas.

Då är det en helt annan sak. USA har mycket fler än det, säkert ryssarna också.

Citat:
Blir det väpnad konflikt så blir den begränsad. Som sagt. Frågan är om närområdet kan motstå Irans raketer, missiler, robotar och allt vad de har.

Jag är ganska säker på att USA och Israel hävdar sig väl, och även UAE och Saudi har ganska moderna grejer vad jag förstår. Plus då att USA kan lägga ett paraply över dem med sitt sjöbaserade luftvärn.
Svaret på din fråga är nej, det kan inte området göra. Även om Iran kommer förlora stort så kan inte området stå emot allt det.

Israel hävda sig väl Israel tror sig veta att den enda lösningen är ett krig mot Iran. Och att du tror att den blir begränsad är ännu roligare. Minsta gnista eller attack mot Iran kommer utlösa en stor brand i hela regionen. Men det kommer faktiskt vara Iran som kommer utlösa den branden.

Citat:
Det har ju inte varit okänt vad Iran håller på med, det är väl huvudanledningen till att Israel varit med och utvecklat arrow3.

Det verkar som om hela knuten ligger däri, hur man bedömer Irans styrka vad gäller missiler samt hur man bedömer det egna missilförsvaret.
Arrow 3 avskräcker just nu Hezbollah mest. Men så gör även Davids sling.

Israel vet redan att Arrow 3 inte kan stå emot allt som Iran har men det ska mer fungera som ett meddelande till Iran och dess proxies.

Läser du Haaretz så kommer du att förstå det.
Citera
2019-07-30, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Det sket sig tydligen för mullornas "strategi" vad ska amatörerna göra nu då? har du nåra förslag?
Varför sket det sig? Iran kommer behålla fartyget tills dess att deras egna återlämnas.

Så utgår man i alla läger som man alltid har gjort. Vare sig det gäller byte av skepp eller människor. Just därför man inte släpper de amerikaner och andra utlänningar som just nu sitter inne i Iran.

De som du kallar för amatörer komma beslag ta mer fartyg senare. De kommande halvåret om läget inte blir bättre.
Citera
2019-07-30, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Radarn behövs för att kunna upptäcka och bekämpa fientligt flyg och fientliga robotar. Kan man hindra fienden från att nyttja sin radar genom att antingen störa ut radarn eller helt enkelt enkelt göra det omöjligt för fienden att tända sin radar utan att slås ut.

Hindrar man fienden från att kunna nyttja sin egen radar i de områden så uppnår man lufthäravälde i området där man avser att operera. Är ju inget bestående lufthäravälde men tillräckligt för att utföra operationer i begränsade områden.

Videon nedan förklarar ganska bra, USA kan bomba tillbaka Iran till stenåldern om de så önskar. Visst Iran kan under en begränsad till angripa fasta installationer men så fort det avfyras en ballistisk missil så kommer platsen där missilen avfyrades från förvandlas till grus.

https://youtu.be/kHV12DPE1kk
Jag har sett den videon. Är trött på sådana info klipp nuförtiden.

I det klippet nämns att Vietnameserna lyckades skjuta ned 100 amerikanska flygfarkostar.

Blir det krig så spelar det ingen roll om vissa områden i Iran förvandlas till grus, då Iran kommer förvandla hela Saudi förutom Mecka till grus.

153 amerikanska flyg gick åt helvete i Iraq mot dom fattiga rebellerna klädda i adidasbyxor och nike skor.

Hur ska det gå i Iran som är 5 gånger större?
Citera
2019-07-30, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kralgar
Nej, nej det gör dom inte (dom säljer inget)!
Förolämpning, ja det är det! (en rejäl spottloska i nyllet helt klart)

UK flaggan är bara ett register som håller i ordning kvaliteten på fartyget!

Det är ”stenasfären” som opererar fartyget, äger fartyget och tjänar eller förlorar pengar på fartyget!
Vad gör dom med det dom tankar? Tjänar dom inte pengar på det tror du?

Ahh, trött på ditt skitsnack. Du har redan fått svar av någon annan till varför britterna förlorar på det här.

Att fartyget ägs av fattiga stena i ett sosseland skadar inte dom mer. Det skadar först och främst britterna. Och jo dom säljer den olja som de tankat vidare, oavsett om det är inrikes eller utrikes.

Oavsett så ska skiten säljas.
Citera
2019-07-30, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ehhh?
Jo, Iran "började visa musklerna".
Förklara hur. Jag skulle verkligen vilja veta detta.

Vem gick ut ur avtalet?
Vem började införa sanktioner?
Vem tvingande andra att inte handla med Iran?
Vem förbjöd Iranier att resa in i USA?
Vem skickar trupper till Irans grannländer?
Citera
2019-07-30, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Det kommer aldrig bli något krig. Allt skulle bli för svårt.
Det är just därför USA arbetar för att få i gång en koalition.
Senast redigerad av Medlemskap 2019-07-30 kl. 22:25.
Citera
2019-07-30, 22:12
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Jag har sett den videon. Är trött på sådana info klipp nuförtiden.

I det klippet nämns att Vietnameserna lyckades skjuta ned 100 amerikanska flygfarkostar.

Blir det krig så spelar det ingen roll om vissa områden i Iran förvandlas till grus, då Iran kommer förvandla hela Saudi förutom Mecka till grus.

153 amerikanska flyg gick åt helvete i Iraq mot dom fattiga rebellerna klädda i adidasbyxor och nike skor.

Hur ska det gå i Iran som är 5 gånger större?

24 flyg förlorade USA i Irak din fjant
Citera
2019-07-30, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
24 flyg förlorade USA i Irak din fjant
Inte om du räknar med alla helikoptrar.

Är inte helikoptrar flyg?

Det är du som är en fjant din korkade 65:are.

Som om 24 var lite.
Senast redigerad av Medlemskap 2019-07-30 kl. 22:48.
Citera
2019-07-30, 23:04
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Förklara hur. Jag skulle verkligen vilja veta detta.

Vem gick ut ur avtalet?
Vem började införa sanktioner?
Vem tvingande andra att inte handla med Iran?
Vem förbjöd Iranier att resa in i USA?
Vem skickar trupper till Irans grannländer?

Jag sa inte att Iran var först med att visa musklerna. Jag sa att de började göra det NU, ett år efter Trump's MAXIM PRESSURE. Nu bråkar du med UK/EU vilket exakt vad Trump ville, no?
Citera
2019-07-30, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag sa inte att Iran var först med att visa musklerna. Jag sa att de började göra det NU, ett år efter Trump's MAXIM PRESSURE. Nu bråkar du med UK/EU vilket exakt vad Trump ville, no?
Du skrev inte "NU".

Iran började (efter) att de först började.

UK bråkade med Iran. Och Iran bråkar tillbaka.

Vad spelar det för roll om Trump vill det?

Dom dumma Européerna har fortfarande inte gått ur avtalet utan försöker desperat hålla ihop det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in