2019-04-27, 09:47
Medlem
ulvvfs avatar
Ser inga större problem med klarna. De har varit med länge och för mej framstått som seriösa.
Citera
2019-04-27, 09:51
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesperBorjesson
Jag betalar alltid med direktbetalning via banken när det finns möjlighet (vilket det nästan alltid finns om man handlar på svenska sidor). Ser inga fördelar alls med att använda Klarna. Om jag vill ångra ett köp får jag ju ändå tillbaka pengarna direkt till bankkontot.

Att betala genom att skriva in kortuppgifter ser jag som alltför osäkert.

Fördelen är väl att du kan köpa saker på kredit utan att ha kreditkort och inte behöver ligga ut med pengarna vilket i synnerhet är bra då du vet att det är stor risk att du kommer skicka tillbaka varan så som med kläder.

Om det är ett okänt företag som man aldrig handlat av tidigare så kan jag förstå att man är tveksam till att skriva in kortuppgifter, men annars inte.
Citera
2019-06-07, 12:49
Medlem
keckoishs avatar
Har inte läst hela tråden men kan bara stämma in i kören av kritiska röster. Nappade på abbonemang med Vimla. Fakturorna i brevlådan uteblev och ersattes med påminnelser med pånnelseavgift. Försökte jaga efter fakturorna. Installerade slutligen Klarnas app. Inte ens då blev det tydligt vad och när beloppen skulle betals. Hade aldrig tidugare känt mig så untellektuellt oförmögen och hållen i okunskap som i fallet med dessa betalningar. Efter något halvår sa jag upp kontraktet med Vimla. Aktar mug sedan dess för upplägg med Klarna inblandad. Minns att de ville åt mina kredituppgifter, så att de skulle kunna dra rätt belopp närhelst det skulle dras. Kändes dock inget bra att bevilja någon detta som just har dumförklarat mig.
Citera
2019-06-07, 13:21
Medlem
keckoishs avatar
Blir väl en fjäder i hatten för Klarna då de kan visa sin kund, i mitt fall Vimla, att de verkligen har besparat dem en hel del besvär med en icke i tid betalande kund. Så fortsätter Vimla att handla med dem utifrån anatgandet att de verkligen fyllt en funktion och tagit en risk för deras räkning.
Citera
2019-06-08, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Fördelen är väl att du kan köpa saker på kredit utan att ha kreditkort och inte behöver ligga ut med pengarna vilket i synnerhet är bra då du vet att det är stor risk att du kommer skicka tillbaka varan så som med kläder.

Om det är ett okänt företag som man aldrig handlat av tidigare så kan jag förstå att man är tveksam till att skriva in kortuppgifter, men annars inte.
Fast med ett kreditkort så har du normalt 30-45 dagars räntefri kredit. Ser du bara till att sköta dina betalningar och inte hamna i avbetalningsträsket så är merkostnaden kortavgiften om det finns någon.
Vad fördelen med Klarna skall vara har jag personligen svårt att se. Det känns mest som ett onödigt mellanled.
Citera
2019-06-10, 16:51
Medlem
Mosbulles avatar
Klarna undviker jag totalt. Riktigt kass e dom.
Tydligen tjänar de inga pengar just nu.

https://digital.di.se/artikel/klarna-vander-till-forlust-for-forsta-gangen
Citera
2019-06-10, 17:05
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Vad fördelen med Klarna skall vara har jag personligen svårt att se. Det känns mest som ett onödigt mellanled.
Fördelen med Klarna är enkelheten. Den är viktig för en person som är på vippen att lägga en beställning.

Konverteringen från prospect till customer är ett extremt viktigt moment inom ehandel. Det ska så lite till för att en kund ska avbryta sitt köp och då är Klarnas enkla utcheckning ett bra verktyg för att få kunden att fullfölja sin transaktion.
Citera
2019-06-11, 09:25
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Kan glädja alla klarnahatare att Klarna gjort ett trendbrott och redovisar en förlust på 96 miljoner gör 1 kvartalet 2019 att jämföra med en vinst på 75 miljoner samma kvartal förra året.

Edit: Tvåa på bollen såg jag!
Citera
2019-06-11, 16:11
Medlem
visceral89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Tog en bra stund att hitta deras telefonnummer.

Om det skulle vara någon annan i tråden som behöver numret tycker jag det är sjysst att posta det.
Det är 08 120 120 10 till Klarna.

Edit: Sen skulle jag bara vilja fråga Pripps3.5, vad använder du för telefon? Och vilken webbläsare använder du på datorn?
Citera
2019-07-31, 11:59
Medlem
muneys avatar
Har de helt slopat en mailadress till förmån för chatten? Det innebär alltså att en bestridan av en faktura måste ske via snigelpost då jag inte litar på att det sparas i deras chatt. Känns ju väldigt seriöst...
Citera
2019-07-31, 12:07
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Var det inte Klarnas VD som sa att om folk betalade i tid så skulle Klarna inte finnas?
Ergo: Gör det inte enkelt för kunden att betala i tid eller få information om läget.
Citera
2019-07-31, 15:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Var det inte Klarnas VD som sa att om folk betalade i tid så skulle Klarna inte finnas?
Låter vettigt, förseningsavgifter etcetera är en storindustri idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in