2019-07-31, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pathan420
tack

det är just det att man utelämnar att ASAP var ingen ängel heller och har också begått brott.

1. ASAP är inte boende i Sverige och behöver inte utvisas, han vill nog aldrig mer återvända hit
2. ASAPs brott är inte aktuella utan han har tagit sig upp och ändrat livsstil
3. ASAP blev attackerad och hade rätt att försvara sig
4. ASAP borde få medalj av Kungen för sina insatser att hjälpa oss städa upp skiten (även om han slängde skräp på marken)
Senast redigerad av flekstor 2019-07-31 kl. 00:12.
Citera
2019-07-31, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är ju för fan trottoarkanten på andra sidan vägen som flimrar till på den lågupplösta filmen. Batong? Är du seriös att någon skulle missat en batongjävel i detta?
Mer en batong än en trottoarkant. Och vi vet ej om någon missat det ännu.....
Men för att vara seriös.... så är sannolikheten väldigt stor att det kan missas.
Citera
2019-07-31, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pathan420
Exakt han borde ha deporteras för längesen. ingen snack om det. men att gång på gång ta upp hans brott och inte nämna ASAP brott är inte rättvist
Asap och afghanen är inte i samma situation, inget absolut inget är likt och kan därför inte jämföras. Det är som att jämföra kungen och en bänk alkis. De har helt olika förutsättningar och deras handlingar kommer bedömas utifrån dem.
Citera
2019-07-31, 00:12
Medlem
CarlosRexs avatar
Är det någon som tror att BO fått en flaska krossad i skallen utan att få en skråma. Har sa han hade huvudvärk.
Senast redigerad av CarlosRex 2019-07-31 kl. 00:18.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Mayers & Co hade kunnat larma polis redan efter ett par tillsägelser, för att agera korrekt vid detta ofredande.
Jag undrar om inte anstötarna gett sig av vid bara vetskapen att polis var påkallat.
Afghanen har absolut ofredat i min mening, men utanför min mening konsumeras det liksom av ärendets helhet här.
Vidare, finns ett beteende av frontning bland Mayers & Co. Dom eskalerar faktiskt själva händelsen.
Enligt svensk lag skall man helst stå passiv vid provokation, hur jävla konstigt det än låter, medans man i USA och ännu jävla konstigare - kan svara upp mot battery med samma medel, utan kännande rättsliga påföljder i regel.

Provokation borde vara brottsligt, under vissa omständigheter.

Vad som hittills saknas, är också en vettig förklaring på afghanens beteende.
Ok att hans förhör och egna förklaring kan komma att passera i rätten. Men jag undrar vad hans egentliga agenda var?
Rättsfalls-fiske?
Star-struck?
Bara påtänd och idiot?

Mest tror jag detta är någon självupplevd gatu-grej från afghanens sida initialt. Han har tittat på för mycket film. Jag tror inte han känner till artisten ASAP Rocky, utan han såg helt enkelt ett gangster-gäng och kände sig tvungen att leka något hierarki-spel med dom.

"Enligt svensk lag skall man helst stå passiv vid provokation,"
De lagarna stiftades när Sverige nästan enbart bestod av svenskar. Att stå passiv är det absolut sämsta man kan göra vid en konfrontation med personer från MENA (dit Afghanistan lite slarvigt kan räknas in).
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det var mycket bättre att spöa skiten ur dem, de har alltför länge lärt sig att ingen gör motstånd när de härjar, någon måste säga stopp nu räcker det.

Det vettifan om jag håller med om - Det blir ju skadestånd lett till kapitalgöderi om man ska förespråka att sätta det i system och därigenom göra så många offer i samhället, med rätten till ekonomisk kompensation. Vansinne.
Liksom det vore vansinne att låta en kriminell musikkultur växa sig för stark i landet.

Det här ärendet slår mot skiten, oavsett domslut faktiskt.
Citera
2019-07-31, 00:13
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Mer en batong än en trottoarkant. Och vi vet ej om någon missat det ännu.....
Men för att vara seriös.... så är sannolikheten väldigt stor att det kan missas.

Som sagt är det redan avhandlat i FUP där bilder från videon finns i bättre upplösning. Börjar på sid 259 (sidnummer på "pappret"). Svarta linjen syns mycket bättre där. Och det är trottoaren. Däremot ser det ut som han eventuellt har något litet i handen, men ingen aning om han har det eller om han bara knyter näven.
Citera
2019-07-31, 00:13
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Enligt svensk lag skall man helst stå passiv vid provokation,"
De lagarna stiftades när Sverige nästan enbart bestod av svenskar. Att stå passiv är det absolut sämsta man kan göra vid en konfrontation med personer från MENA (dit Afghanistan lite slarvigt kan räknas in).

Jag håller tyvärr med om det, men inte ur ett lagboks-perspektiv.
Citera
2019-07-31, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
1. ASAP är inte boende i Sverige och behöver inte utvisas, han vill nog aldrig mer återvända hit
2. ASAPs brott är inte aktuella utan han har tagit sig upp och ändrat livsstil
3. ASAP blev attackerad och hade rätt att försvara sig
4. ASAP borde få medalj av Kungen för sina insatser att hjälpa oss städa upp skiten (även om han slängde skräp på marken)

Att begå brott är inte rätt oavsett om man är bosatt eller inte
ASAP blev provacerad till attack men han attackeades inte.
Citera
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Han har skärskador på fler ställen än ena armen.

Ja, såg bild 15 i AF-"raddan" nu (https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/qLexqw/offret-for-asap-braket-drommer-mardrommar), han verkar ha fått motta en hel del hugg faktiskt. Nej allt det där kan inte ha uppkommit bara av ett tramp med glaskrossig sula.

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Har för mig att rättsläkaren ger visst utrymme till teorin att skadorna uppkommit på annat sätt. Slobodan sa det idag på rättegången.

Annat sätt än med glaskrossig sula, menar du?
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Det vettifan om jag håller med om - Det blir ju skadestånd lett till kapitalgöderi om man ska förespråka att sätta det i system och därigenom göra så många offer i samhället, med rätten till ekonomisk kompensation. Vansinne.
Liksom det vore vansinne att låta en kriminell musikkultur växa sig för stark i landet.

Det är dock inte ASAP:s fel, det är vårt eget fel.
Citera
2019-07-31, 00:15
Medlem
Citat:

Det är en trevlig bonus om Sverige och svenska skattebetalare tvingas betala 16 millar i skadestånd till Rocky + flera millar för den juridiska processen. Det är ändå bara en bråkdel av vad skräpet kostar Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in