2019-07-30, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoksKerstin
Rätta mig gärna om jag har fel här. Jag är varken polis, åklagare eller domare men jag har precis läst igenom hela förundersökningen och något som står ut enligt mig är att hela denna situationen kunde undvikas från afghanens sida, men det verkade i stort sett omöjligt för Asap Rockys sällskap att undankomma dessa två afghaner utan våld..

Visst, bodyguarden har bärt upp afghanen och slängt iväg honom. Och det är antagligen det som får afghanen att gå loss o börja slå. Afghanen är alltså den första som delar ut ett fysiskt slag med sina hörlurar. Vad jag ser på videos så verkar ingen annan ha besvarat han med slag vid denna konfrontationen utan enbart skyddat sig själva från afghanens slag och bett honom lämna. Men killen fortsätter följa efter dom och tjatar om sina hörlurar (som han själv gjort sönder genom att slå Williams).

HUUUUUUUUR FAAAAAAAAAAAAN kan enbart en sida`få ta skiten för allt det här? Afghanen är ju uppenbarligen jävligt på och vägrar gå därifrån. Vad förväntades egentligen Rocky & co göra i denna situationen? Springa därifrån?

Är faktiskt väldigt kluven till hela det här åtalet då det är tydligt att båda sidor har gjort sig skylda till brott men enbart en sida åtalas? Afghanen borde åtalas för misshandel alternativt ofredande. Hela situationen kunde ju undvikas om det inte vore för honom.
Precis det är därför hela världen är upprörda förutom svenska jurister som tycker allt är utmärkt
Citera
2019-07-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Precis det är därför hela världen är upprörda förutom svenska jurister som tycker allt är utmärkt

Riktigt så är det ju inte. De allra flesta Svenskar (som kanske redan gått och lagt sig, de flesta), tycker att allt är i sin ordning. Hela världen är inte upprörda. Jag gissar på att 90% av vuxna i Sverige tycker att det hela sköts bra från "Svensk" sida.
Citera
2019-07-30, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Flashbackdetektiver: Det finns nu en fråga i tråden som gäller denna film:

https://www.youtube.com/watch?v=ZujzfptWAwQ

Loopa igenom denna några gånger mellan 20-30 sekunder. Den person som står på trottoaren till höger i bild och slår på målsäganden.

Han för definitivt ihop händerna, men tyvärr är det här redan behandlat i FUP med början cirka sidan 259 (interna numreringen), så det är inget Heureka-moment.

"I slutet av denna film så kan man möjligtvis se hur någonting ser ut att
sticka upp ur Rispers högra hand när han laddar ett slag mot Jafari. Det går inte att fasställa
om eller vad som som syns sticka upp. Rispers ser ut att slå Jafari lite underifrån i samband
med att Williamsförsöker hålla bort Rispers. Det ser även ut som att han träffar Jafari med
mediala sidan av handryggen (vid tummen/pekfingret vid knuten hand). Alla stilbilder från
denna film läggs in som en bildbilaga."

Man ser där på de skarpare bilderna att det är trottoarkanten man kan misstänka vara en teleskopbatong e. dyl.

Om det är något som sticker upp ur hans hand, så är det väl snarare en flaskhals. Skulle ju kunna vara ett skäl till att Williams puttar undan honom så fort han ser vad som är på väg att ske.

Var en intressant ide hur som helst. Fick mig att återaktivera detta gamla FB konto
Citera
2019-07-30, 23:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Naturligtvis ljög hon inte i första meningen. Hon såg att Rocky gick på Jafari och att vakten på något sätt var inblandad (för det var han) och då uttryckte hon sig så. Det skulle säkert jag också ha gjort.

Och sedan kan du och ett antal andra härinne fundera ett varv till på vad någon egentligen menar när hon säger "I literally couldn't watch". Fundera gärna mer än ett varv, kanske fem. Ni kommer säkert på det.

"Watched rocky and security guard beat the shit out of someone
He had me film it ... I literally couldn't watch I don't like people getting beat up!!!!!
Harlem came out he grabbed a empty bottle on the street and smashed it
On the person"

Se mina kommentarer till detta ovan.

Hon raderade den antagligen direkt efter att hon skickat den till Rocky (eller någon av hans kompisar). Som jag sade, han är hennes vän/idol/kärlek och ville inte att någon obehörig skulle få tag i den. Hon skulle nog raderat SMSen också om hon bara hade kommit att tänka på det.

Jo, han har sagt själv att han kallats detta, se denna video, 11:06 in:
https://www.youtube.com/watch?v=Hd00eodLkec
Sedan kan du läsa Ken Drydens inlägg också, här:
(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.

Visst är det möjligt att han redan höll i den... Eller att den inte var helt tom, kanske hade lite öl kvar i botten... Eller t o m var lite trasig. Men förstår du inte att detta inte spelar någon roll? Abby hade varken intresse av eller möjlighet att vara 100% exakt i detaljerna när hon skrev om detta i sin upprördhet till sin väninna, men hon såg klart vem som gjorde vad mot vem.

Jaså, inte det? Visst, det är möjligt att Jafaris skador tillfogades genom att han mer liksom blev skuren snarare än slagen och ja, kanske var det snarare "flaskdelar" än en hel flaska. Eller så började det som en hel flaska men slogs itu under händelsens gång. Men inte heller detta spelar någon som helst roll för Abbys trovärdighet, förstår du inte det?

Det där är så dumt att det tänker jag inte ens kommentera.

Abby ljög inte, som sagt, och hon impade sannerligen inte på Gabby genom att skriva det hon skrev. Som sagt.

Ja hon var upprörd, men hon visste vad hon sett och hon visste vad hon skrev. Och överdrev gjorde hon inte, mer troligt är att hon underdrev. Och sedan kan jag nästan förutsäga att hon kommer ta tillbaka eller försöka släta över det hon skrev, för jag tror hon är förälskad i Rocky. Det brukar kändis-svans-tjejer i hennes situation vara.

Ingen vit person vet hur man ska tolka hennes slang, s.k. ebonics. Så det kan inte användas som bevis för det ena eller det andra.
Citera
2019-07-30, 23:49
Medlem
Citat:
Riktigt så är det ju inte. De allra flesta Svenskar (som kanske redan gått och lagt sig, de flesta), tycker att allt är i sin ordning. Hela världen är inte upprörda. Jag gissar på att 90% av vuxna i Sverige tycker att det hela sköts bra från "Svensk" sida.

Det är nog en helt korrekt beskrivning och de som är upprörda är främst upprörda över att Trump hade synpunkter. Folket kommer fortsätta rösta för massimport av fler flyktingar, utan dem klarar vi oss inte och lite "olycksfall i arbetet får man räkna med".
Citera
2019-07-30, 23:52
Medlem
När och varför byttes Liberace-åklagren ut?
Citera
2019-07-30, 23:53
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
rocky behöver en stjärnadvokat från USA, inte en svensk klåpare.

Fuck Rocky. Sverige behöver en klokare befolkning som har vett att rösta för sitt eget bästa. Röstar man för kaos förtjänar man detsamma..
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Det här med "livvakt" verkar ha blivit en trådsanning.

Vad har du för hårda källor på att han var anställd som professionell livvakt, och inte bara vanlig sketen "concert security"?

Det står i FUP att han har arbetat 15 år som livvakt och aldrig har haft problem med rättvisan.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:

Säkert rätt. Svenskar är en idiotisk fårskock. Har faktiskt lika lite respekt för landet som hazarerna så länge folk röstar sjuklöver.
Citera
2019-07-30, 23:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoksKerstin
Rätta mig gärna om jag har fel här. Jag är varken polis, åklagare eller domare men jag har precis läst igenom hela förundersökningen och något som står ut enligt mig är att hela denna situationen kunde undvikas från afghanens sida, men det verkade i stort sett omöjligt för Asap Rockys sällskap att undankomma dessa två afghaner utan våld..

Visst, bodyguarden har bärt upp afghanen och slängt iväg honom. Och det är antagligen det som får afghanen att gå loss o börja slå. Afghanen är alltså den första som delar ut ett fysiskt slag med sina hörlurar. Vad jag ser på videos så verkar ingen annan ha besvarat han med slag vid denna konfrontationen utan enbart skyddat sig själva från afghanens slag och bett honom lämna. Men killen fortsätter följa efter dom och tjatar om sina hörlurar (som han själv gjort sönder genom att slå Williams).

HUUUUUUUUR FAAAAAAAAAAAAN kan enbart en sida`få ta skiten för allt det här? Afghanen är ju uppenbarligen jävligt på och vägrar gå därifrån. Vad förväntades egentligen Rocky & co göra i denna situationen? Springa därifrån?

Är faktiskt väldigt kluven till hela det här åtalet då det är tydligt att båda sidor har gjort sig skylda till brott men enbart en sida åtalas? Afghanen borde åtalas för misshandel alternativt ofredande. Hela situationen kunde ju undvikas om det inte vore för honom.

Mayers & Co hade kunnat larma polis redan efter ett par tillsägelser, för att agera korrekt vid detta ofredande.
Jag undrar om inte anstötarna gett sig av vid bara vetskapen att polis var påkallat.
Afghanen har absolut ofredat i min mening, men utanför min mening konsumeras det liksom av ärendets helhet här.
Vidare, finns ett beteende av frontning bland Mayers & Co. Dom eskalerar faktiskt själva händelsen.
Enligt svensk lag skall man helst stå passiv vid provokation, hur jävla konstigt det än låter, medans man i USA och ännu jävla konstigare - kan svara upp mot battery med samma medel, utan kännande rättsliga påföljder i regel.

Provokation borde vara brottsligt, under vissa omständigheter.

Vad som hittills saknas, är också en vettig förklaring på afghanens beteende.
Ok att hans förhör och egna förklaring kan komma att passera i rätten. Men jag undrar vad hans egentliga agenda var?
Rättsfalls-fiske?
Star-struck?
Bara påtänd och idiot?

Mest tror jag detta är någon självupplevd gatu-grej från afghanens sida initialt. Han har tittat på för mycket film. Jag tror inte han känner till artisten ASAP Rocky, utan han såg helt enkelt ett gangster-gäng och kände sig tvungen att leka något hierarki-spel med dom.
Citera
2019-07-30, 23:54
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det står i FUP att han har arbetat 15 år som livvakt och aldrig har haft problem med rättvisan.

En översättning till svenska litar jag inte på. Vad sa han själv på engelska?
Citera
2019-07-30, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
I ett normalt land skulle man förstås konstatera just att det är:
- afghanerna som startade bråket och aldrig gav sig trots att de andra försökte lugna dem och gå därifrån
- afghanerna som har multipla domar mot sig tidigare för narkotika och misshandelsbrott, även grova saker som att ha stuckit ner offer med kniv
- att en av afghanerna inte ens kunde hålla sig fram till rättegången innan han begick ett knivrån
- att den andre afghanen planerade att åka på semester till det land han tvingats fly från
- att han dessutom har tatueringar som indikerar att han stödjer en terrorgrupp
- att deras organ borde skördas innan de avrättas
Utmärkt sammanfattning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in