2019-07-30, 21:29
Medlem
En fråga till er vänsterpack som älskar dessa individer. Vad tycker ni om att under rättegången när tjejen berättar att hon blivit tafsad på så skrattar hans vänner? Nöjda över att ha hit folk som tycker det är roligt med sexuella trakasserier?
Citera
2019-07-30, 21:31
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
– Efter att jag blev knuffad och han sa till mig att gå så blev jag förvånad och undrade varför han sa så. Utan att jag sagt något eller något, så tog han (livvakten, reds. anm) ett tag om min hals, säger målsäganden. Det var trots allt 19-åringen som blev upplyft i halsen av livvakten, inte hans kompis, som vi tidigare felaktigt skrev här i liverapporten. Ber om ursäkt för detta.
15:47

svårt att se vem som är vem, de är båda klädda likadant, i vita och svarta kläder.
OSCAR SCHAU
11:09

Det är en kraftig knuff. Mannen tar ett grepp runt 19-åringens hals och föser honom runt på gatan.
OSCAR SCHAU
11:08

Nu ser vi hur 19-åringen knuffas av en person i ASAP Rockys sällskap.
OSCAR SCHAU
11:08

Enligt åklagaren så ska ingen kontakt vid det laget ha skett mellan de inblandade. Klockan var då runt 21.40. (Första kontakt-21:39:51)

Intressant - AB som kollat en ren video och inte stillbilder anger nackgrepp med fösning.
Sen återger man fup i rättningen och glömmer videosekvensen...
Verkar som om stillbilderna från videon inte är helt 100....
Senast redigerad av absolut-justice 2019-07-30 kl. 21:34.
Citera
2019-07-30, 21:34
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Är du helt säker?

Det togs upp i rättegången...
Ja, en allmän rädsla att någon har kniv kan man alltid ha men detta är inget som befogar nödvärn.

Nu i detta fallet fick tydligen livvakten någon slags skada på handen från hörlurarna och man påstås därifrån dra den långsökta slutsatsen att detta utfördes med kniv.

Ett desperat försök, som jag ser det, men Rocky har inte så mycket att gå på, betvivlar inte att rätten ser genom denna påstådda livrädsla.

Vad var det för hörlurar förresten, metallbågar som skar?
Citera
2019-07-30, 21:36
Medlem
george.sthlms avatar
man undrar ju, tolkhjälp för att förstå engelska ?

https://www.youtube.com/watch?v=Hd00eodLkec

asap pratar på sitt modersmål - I'm lost
Citera
2019-07-30, 21:36
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Nu råkar det ju vara Abigail Hercules, assistenten, som avslöjar det i en konversation med en väninna som hittades i hennes beslagtagna och tömda mobiltelefon.
Jo, men hon har ju själv sagt att hon pallade inte med att kolla. Messet är garanterat skrivet i en all hast under stress och adrenalinpåslag. En del menar ju på att hon på nåt sätt ville blåsa upp situationen som supporter.
Citera
2019-07-30, 21:37
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Då kan du kanske ge oss en länk (och det räcker med en) till en text som visar att ASAPs smeknamn är Harlem. Ta god tid på dig. (ja, vi har sett yt-klippet där han berättar om en sekvens från ungdomsfängelset när han var 16 år, så det behöver du inte upprepa).

Skulle inte det klippet räcka som bevis menar du?? Håhåjaja. OK, låt säga att det var någon av Rockys kompisar som kallades detta då. Spelar ingen större roll, det är ju samma gäng. Någon av afghanerna var det då iallafall inte.
Citera
2019-07-30, 21:38
Medlem
Glorkass avatar
Har jag fattat saken rätt här?

Två afghaner är ute på jakt efter droger. De ser ett gäng kaxiga afrikaner och förutsätter att dessa säljer. När dessa säger nej och avvisar dem blir de arga eftersom de inte fattar att de är ett sällskap välbärgade artister utan tror att knarklangarna bara jävlas på ett kaxigt sätt. Och då börjar de tjata och tjata så som folk från Mellanöstern alltid gör i situationer som detta.
Citera
2019-07-30, 21:41
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ech1
Är det bara jag som får en känsla av att det hela är iscensatt av skäggbarnet för att få skadetillstånd så att denne kan köpa droger med den? Det finns många paralleller till det. Här är de starkaste.

1. Han har varit dömd innan för narkotika.

2. Hans vän blev tagen på bargäring av en väktare för nån vecka sen för snatteri på naturkompaniet då han snodde en jacka som han skulle sälja och köpa droger för pengarna.

3. Att han har planerat detta att ge sig på svarta eller andra invandrare då han vet att han med största sannolikhet kan få stryk och att svenskarna är konflikträdda och skulle sprungit iväg och därmed hade det inte lett till detta som är idag.
Detta är en möjlighet som övervägts, tror kanske inte det var så i det aktuella fallet men möjligt att detta är förekommande i vårt samhälle. Känner man att man inte har något att förlora kan detta såklart vara en inkomstkälla, men bör inte vara någon vidare utdelning med tanke på allt besvär samt bara för livet eller bestående skador.
Citera
2019-07-30, 21:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja det där med avvärjningsskador är en bra observation. Dom borde som du säger inte vara där på ovansidan armen. Jag reagerade också på hur "fint" minst ett av skärsåren var. Spikrakt. Brukar se slamsigare ur vid bruk av krossad flaska.

Sedan ljuger han om sin skadade näsa, med vetskapen att den skadan är från tidigare bataljer. Samt inga revbensskador hittas.

Med alla dessa ljugerier ser jag det inte som omöjligt att han åsamkat sig själv åtminstone någon av skadorna. Det är väldig skillnad i utseende mellan några av skärskadorna också.

Hoppas försvaret uppmärksammar att det inte kan vara skador från avvärjning. Idag visade han till och med upp hur han höll upp armarna för att skydda huvudet.

Med tanke på alla lögner tror jag inte ett dugg på afghanen. Han har säkert skadat sig själv efteråt med kompisens mattkniv, för att få skadestånd som ska gå till inköp av heroin.
Citera
2019-07-30, 21:43
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
man undrar ju, tolkhjälp för att förstå engelska ?

https://www.youtube.com/watch?v=Hd00eodLkec

asap pratar på sitt modersmål - I'm lost

Vad menar du? Det var målsägande som pratade persiska eller liknande i rättegången, som en tolk översatte live. Som jag fattat det.

Sedan översatte säkert någon från svenska till engelska för Rocky, antar jag.
Citera
2019-07-30, 21:45
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Så här tänker jag: De enda skadorna från glas återfinns på armen, och de skadorna är ytliga. Rocky har sagt att han satte foten på armen för att visa att nu är det hela överstökat. Rocky har trampat i glaskross som fastnat i sulan på hans sko. I övrigt var det inte mycket till skador.

Från Samhällsnyttsartikeln (https://samnytt.se/atal-mot-rocky-rapstjarnan-ska-ha-forsokt-hugga-offret-i-ansikte-med-glasflaska/):

"Jafari uppger till polisen att han försökte skydda sitt ansikte och huvud från hugg – och på det sätter ådragit sig djupa skador i båda armarna – typiska avvärjningsskador."

Borde inte erfarna rättsläkare med lätthet kunna avgöra om det Jafari hade var typiska avvärjningsskador eller skador efter tramp med glaskrossbehäftad sula?
Citera
2019-07-30, 21:46
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Har jag fattat saken rätt här?

Två afghaner är ute på jakt efter droger. De ser ett gäng kaxiga afrikaner och förutsätter att dessa säljer. När dessa säger nej och avvisar dem blir de arga eftersom de inte fattar att de är ett sällskap välbärgade artister utan tror att knarklangarna bara jävlas på ett kaxigt sätt. Och då börjar de tjata och tjata så som folk från Mellanöstern alltid gör i situationer som detta.
Skulle väl inte kalla gänget kaxigt, men Asaps så kallade livvakt (den store snubben) har begått många fel, möjligt han också var kaxig i sitt försök att skydda sin arbetsgivare, detta har kränkt målsägande något oerhört och tjatet börjar trots att de knappt förstår varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in