2019-07-30, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du likställer att använda våld och att misshandla men det är olika saker. Läs på.

Ingen av er båda är jurister så varför koncenterar ni er inte på väsentligheter. Vad har BO gått igenom. Vilka minnen bär han på och framför allt, vilka politiker låter barnet driva runt på våra gator med 10.000 netto kronor i fickan och trakassera världsartister.
Citera
2019-07-30, 19:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Hade de inte varit rika och berömda hade de inte ens häktats så du har vänt på det hela. Och misshandel är det inte även om det är våld i en nödvärnssituation.

De hade troligen fortfarande häktats tack vare filmmaterialet, men det hade inte ens blivit något mer än en liten diskussion i "Aktuella brott och kriminalfall" här på flashback.
Citera
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Du får väl läsa på själv. Det har ju behandlats i hundratals inlägg idag. Uttjatat.

Nu låter du som Pippi Långstrump som svarar "Vet du inte det själv?" på skolfrökens fråga "Nå Pippi, hur mycket blir fem och sju tillsammans?". Det jag försöker utröna här, är alltså hur ni Rockyförsvarare i denna tråd tänker. Det är inte så att jag försöker få andra att berätta händelseförloppet för mig för att jag skulle vara lat och inte orka det själv. Läst på har jag redan gjort, nämligen, eftersom jag råkar vara motsatsen till just lat. Djup suck.
Citera
Medlem
Det är väl klart att han är ett hot om han ligger på marken och de går i från platsen. Han kan resa sig upp förbannad med ett vapen.
Citera
2019-07-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Ingen av er båda är jurister så varför konsenterar ni er inte på väsentligheter. Vad har BO gått igenom. Vilka minnen bär han på och framför allt, vilka politiker låter barnet driva runt på våra gator med 10.000 netto kronor i fickan och trakassera världsartister.

Det funkar ju med icke-skolade nämndemän som är en majoritet av de som ska döma ASAP och gänget så varför duger det inte här?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
De misshandlar ju här och använder betydligt mer våld än nödvändigt. När offret ligger på marken är han inget uppdnbart hot. De hade kunnat gå därifrån

Det är din subjektiva uppfattning och inte ett faktum. Försök hålla isär dina känslor från fakta.

Aphanen hade tydligt visat att han aldrig gav sig och skulle säkert inte ha gjort det om de hade gått därifrån i det läget. Den metoden hade de provat massor av gånger redan.
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Det finns sms som bevisar att någon krossad glasflaska på personen, det finns glaskross som kom efter misshandeln, det finns sår som kommit av glas inte knivar

Du har fel. Följ rättegången på torsdag så ska du få se och höra när försvaret smular sönder afghanens långa radda av lögner. Återkom efter det.
Citera
2019-07-30, 19:22
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Nej det är inte nödvärn att sparka, slå och använda glasflaskor mot en man som ligger ner.

Jag har väldigt svårt att förstå mig på sådana som dig. Varför bryr du dig så mycket om, en för dig okänd (förmodar jag), person? Dessutom en värdelös, smutsig yrkeskriminell som bara skadar andra? Varför lägger du ned så mycket av din tid till att skydda en sådan individ? Är det för att du är väldigt ensam och vet att den ställningen ger dig mest respons eller rädd för att om skulden faller på den smutsiga afghanen så raseras din bild av den multikulturella utopin? Ett väldigt underligt beteende tycker jag.
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det heter Juristexamen i Sverige vilket är ett behörighetskrav för yrken som domare, åklagare, kronofogde och för titeln advokat, i USA så heter det licens.

Det behövs ingen juristexamen eller annan formell utbildning för att få lov att vara privat försvarare i
Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Följ rättegången på torsdag så ska du få se och höra när försvaret smular sönder afghanens långa radda av lögner.

Det lär ju bli ytterst pinsamt men inte säkert att det får någon betydelse.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Videor talar sitt tydliga språk. Abigails och andras sms bevisar att de misshandlade offret och använde glasflaskor. Det finns solklara bevis, så åklagaren har alla bevis på sin sida.

Övervåldet var ändå motiverat med tanke på hur den lille tillsynes drogpåverkade afghanen trakasserade och förföljde ASAP och hans sällskap. Det stora misstaget var att inte drogtesta afghanen. Var och en ser ju att han är hög på något. Så där respektlöst och aggressivt beter man sig inte annars. Det går inte att neutralisera en påtänd aggressiv och hotfull angripare utan att använda övervåld. Det vet alla. Sluta tjafsa om den saken.

Du hör väl för fasen i videon hur ASAP Rocky och hans sällskap gång på gång säger till afghanerna att de inte vill ha problem utan ber dem att gå iväg. De säger till och med att de inte vill hamna i fängelse. Sedan till slut så tappar de tålamodet när afghanen för fyrtiotolfte gången beter sig som en apa rakt upp i ansiktet på ASAP och hans tjocke kompis.

ASAP Rocky & Co borde få motta medalj av Kungen på slottet för sin insats för Sverige.
Citera
2019-07-30, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Men rocky har ju förfan inget motiv i att bråka med afghaner. Afghanerna har ett motiv, dom är ute efter knark, pengar, whatever. Dom är yrkeskriminella. Dom lever på detta.

Ändå bråkade han med tillbaka med dom finns ingen oskyldig här. Två grupper av idioter som möts på gatan.
Citera
2019-07-30, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Nu låter du som Pippi Långstrump som svarar "Vet du inte det själv?" på skolfrökens fråga "Nå Pippi, hur mycket blir fem och sju tillsammans?". Det jag försöker utröna här, är alltså hur ni Rockyförsvarare i denna tråd tänker. Det är inte så att jag försöker få andra att berätta händelseförloppet för mig för att jag skulle vara lat och inte orka det själv. Läst på har jag redan gjort, nämligen, eftersom jag råkar vara motsatsen till just lat. Djup suck.

Då kan du kanske ge oss en länk (och det räcker med en) till en text som visar att ASAPs smeknamn är Harlem. Ta god tid på dig. (ja, vi har sett yt-klippet där han berättar om en sekvens från ungdomsfängelset när han var 16 år, så det behöver du inte upprepa).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in