2019-07-29, 09:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Lastbilen placerades där på natten till fredagen och gömdes med hjälp av klassiska plywood skivor och byggstängsel.

Det har jag svårt att tro att ingen skulle märka.
Citera
2019-07-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det har jag svårt att tro att ingen skulle märka.

Hur lätt som helst att genomföra utan att någon skulle märka. Med lite kreativitet och pengar så kan man genomföra det mesta.
Citera
2019-07-30, 20:01
Medlem
Citat:
Hur lätt som helst att genomföra utan att någon skulle märka. Med lite kreativitet och pengar så kan man genomföra det mesta.
Allt som händer är inte konspirationer. Varför inte se verkligheten som den är?
Citera
2019-07-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Allt som händer är inte konspirationer. Varför inte se verkligheten som den är?

Jag har inte sett någon lastbil köra på Drottninggatan. Därav så har det aldrig existerat i min verklighet. Tomten däremot, har jag träffat flera gånger, säkerligen du också. Jag väljer att inte tro på allt som skrivs helt enkelt. Har hittat flera sketchy things i FUP från Drottninggatan som jag inte läst om någon stans. Nu har jag bytt telefon och har försökt ladda ner dom igen, för att gå igenom den och lägga fram det som jag såg som sketchy, dock så får jag error när jag ska öppna upp PDF filerna, vet du vart jag kan ladda ner dom?
Citera
2019-07-30, 20:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Men hur? Det passerar tusentals där varje dag, folk arbetar där. Hur många besökare har Åhléns en vanlig dag? Men ingen märkte att det stod en ölbil vid knuten.

Skärp dig tokskalle.
Citera
2019-07-30, 20:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men hur? Det passerar tusentals där varje dag, folk arbetar där. Hur många besökare har Åhléns en vanlig dag? Men ingen märkte att det stod en ölbil vid knuten.

Skärp dig tokskalle.

70.000 pers. besöker Drottninggatan per dag

35.000 pers. besöker Åhléns City per dag

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/har-kan-du-kolla-hur-manga-som-gar-pa-stockholms-olika-gator

https://lyx.se/blog/2014/09/11/ahlens-city-fyller-50/
Citera
2019-07-30, 20:55
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
70.000 pers. besöker Drottninggatan per dag

35.000 pers. besöker Åhléns City per dag

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/har-kan-du-kolla-hur-manga-som-gar-pa-stockholms-olika-gator

https://lyx.se/blog/2014/09/11/ahlens-city-fyller-50/

Blir minst sagt ett jävla knåpande att få alla dessa att titta åt ett annat håll. Eller så blir jävligt dyrt och sen en smula nervös väntan i väntan på att nån golar.
Citera
2019-07-30, 21:05
Medlem
Citat:

Skärp dig tokskalle.

På natten sover folk. På natten är det enklare att spärra av en gata med byggstängsel utan att folk blir nyfikna. Man rullar ut en duk över närliggande fasader för att skydda dom mot något. Man ställer dit en redan krockad lastbil. Man fabricerar med regnummer på den bilen så det ska se ut som att den användes dagen innan dådet (konspirationsbilder från FUP)

Jag skulle bli förvånad om en säkerhetstjänst inte skulle kunna lyckas att genomföra något så enkelt.

Har du något bevis som styrker att övervakningskamerornas datum inte är manipulerade?
Citera
2019-07-30, 21:10
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
På natten sover folk. På natten är det enklare att spärra av en gata med byggstängsel utan att folk blir nyfikna. Man rullar ut en duk över närliggande fasader för att skydda dom mot något. Man ställer dit en redan krockad lastbil. Man fabricerar med regnummer på den bilen så det ska se ut som att den användes dagen innan dådet (konspirationsbilder från FUP)

Jag skulle bli förvånad om en säkerhetstjänst inte skulle kunna lyckas att genomföra något så enkelt.

Har du något bevis som styrker att övervakningskamerornas datum inte är manipulerade?

Nej, men jag har några vänner som såg när det hände.

En duk? Skulle inte nån av 70 000 personer se detta. Du får inte ihop det.
Citera
2019-07-30, 21:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Detta är uppenbarligen forumdelen där vem som helst kan påstå vad som helst, och sen förvänta sig att motparten behöver bevisa motsatsen.

Hur vore det om du själv hittade stöd (’bevis’) för vad du hasplar ur dig. Visa på denna ’duk’, eller denna instängslade lastbil alldeles vid Åhléns huvudentré, som ingen märkte.

Varför tycker du inte att du behöver styrka dina påståenden med någon enda tendens till fakta?
Citera
2019-07-30, 21:26
Medlem
Citat:
Nej, men jag har några vänner som såg när det hände.

En duk? Skulle inte nån av 70 000 personer se detta. Du får inte ihop det.

Är det 70.000 personer på Drottninggatan kl 02.30? Duken togs bort direkt efter att lastbilen ställts dit och blivit plomberad med plywood.

Även om jag sa att jag va med och genomförde vissa delar av händelsen, så skulle ni inte tro mig. Med anledning av att ni är så lättvindade och dumma, så kommer det att händs igen. Jag vet precis hur man genomförde detta.
Citera
2019-07-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Detta är uppenbarligen forumdelen där vem som helst kan påstå vad som helst, och sen förvänta sig att motparten behöver bevisa motsatsen.

Hur vore det om du själv hittade stöd (’bevis’) för vad du hasplar ur dig. Visa på denna ’duk’, eller denna instängslade lastbil alldeles vid Åhléns huvudentré, som ingen märkte.

Varför tycker du inte att du behöver styrka dina påståenden med någon enda tendens till fakta?

Huvudentrén, den entrén som du menar, ligger inte vid hörnet där lastbilen stod. Den ligger cirka 20 meter till vänster. Och plywood-plomberingar ser du överallt på stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in