2019-07-30, 16:17
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
De har upplevt att du varit aggressiv mot vakten, säger åklagare Daniel Suneson.
– Stämmer inte. Så var inte fallet. Vi hade inte alls för avsikt att bråka.
Skulle de kunna ha uppfattat det så?
– Nej, jag sa till dem att jag var en bra kille. Jag var ingen dålig kille. Jag hade inte för avsikt att bråka, jag ville bara få mina hörlurar tillbaka, säger 19-åringen.
Nu måste väl försvaret fråga om alla hans domar

Klipp till videon när han skriker:
I'm gonna fuck him up!!

"Jag är en bra kille jag ville bara få mina hörlurar" haha
Citera
2019-07-30, 16:18
Medlem
Hur kan åklagaren yrka skadestånd på hela 139700kr när en vanlig misshandel max ger 20 tusen i skadestånd. Är det för att Rocky är en kändis eller vad ? Lycka till säger jag bara med det beloppet för det kommer svenska skatte betalarna stå för och inte Rocky för han är inte svensk medborgare...
Citera
Medlem
okok1s avatar
Ännu en lögn?

Citat:
Flaskan träffade på höger sida av bakhuvudet, säger målsägande.

Rättsläkaren hittade inte sådana skador på ditt huvud. Vad säger du om det? säger åklagare.
Målsägande säger att vårdpersonalen som behandlade honom inte tog honom på allvar.
Citera
Medlem
Tänk vad effektivt rättssystem vi kunde haft om alla rättegångar gällande misshandel hade avhandlats så här pass fort från det att misshandeln sker tills det att rättegången hålls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Han påstår att han har fått dem av en kompis men vet inte vad kompisen heter...

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Jag saknar ord

Och han kräver ersättning för utebliven lön men vet inte vad hans arbetsgivare heter

Bara i Sverige
Citera
2019-07-30, 16:19
Medlem
Mycatisonfires avatar
All dessa resurser denna utredning verka ha fått får en simpel misshandel???
Får våldtäkter, grova personrån så här mycket resurser?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så bara för att man har ett kriminellt förflutet så betyder det att 100% av vad som sägs är lögn?

Det är ett par i den här tråden som verkar förespråka att lagen inte skall gälla för folk som har begått ett brott.

Hur fan för du min mening till att betyda det? Du skrev det som ett faktum i ditt inlägg. Det krävdes ett förtydligande att det är enligt målsägandens utsago. Han som inte kan numret till 112.
Citera
Medlem
Citat:
Så bara för att man har ett kriminellt förflutet så betyder det att 100% av vad som sägs är lögn?

Det är ett par i den här tråden som verkar förespråka att lagen inte skall gälla för folk som har begått ett brott.

Är du en drogmissbrukande dömd knivbrottsling och tjuv får du räkna med att andra tvekar innan de litar på dig. Så ja, det är en stor skillnad mot en hederlig människa.
Citera
Medlem
Citat:

Det är dessutom bara afghanernas brott som är relevanta, men inte Rockys.
Citera
2019-07-30, 16:20
Medlem
KungPungPats avatar
Så afghanen är en av dom som inte får svenskt personnummer, och hotas med att åka hem.. så hans avsaknad av personnummer gör att domstolen väljer att hålla stängda dörrar för domstolsmålet?
Citera
2019-07-30, 16:21
Medlem
Tycker det låter något märkligt att han säger att dom först har slagit en flaska och sen börjat misshandla honom. Borde inte detta synts på nån av alla filmer som har studerats i rätten idag?

"– Jag ville säga att jag var en bra kille och att jag bara ville ha tillbaka mina hörlurar. Plötsligt kommer en av killarna bakom mig och slår mig i huvudet med en flaska, säger målsäganden genom sin tolk."

Och ännu mera märkligt i så fall:

"Åklagaren undrar hur målsäganden ställer sig till att läkare inte hittat några sår på hans huvud.
– De tog mig inte på allvar, utan det enda de gjorde på sjukhuset var att de sydde, svarar målsäganden."

Slipad kille det här...
Citera
2019-07-30, 16:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Är du en drogmissbrukande dömd knivbrottsling och tjuv får du räkna med att andra tvekar innan de litar på dig. Så ja, det är en stor skillnad mot en hederlig människa.

Men är de lika inför lagen eller ska brottslingar kunna bli utsatta för brott utan att lagen bryr sig?

För det är på den nivån det har varit och nosat ett par gånger i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in