2019-07-30, 16:15
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tackar Trump för att han skämmer ut det amerikanska folket genom att bevisa att han gladeligen särar på skinkorna åt kändisar men skiter i alla andra

Någon som vet vilket straff åklagaren yrkar på ?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Bevisa gärna det du.

Det är vad som påstås under rättegången och i FUP:en.
Citera
Medlem
De har upplevt att du varit aggressiv mot vakten, säger åklagare Daniel Suneson.
– Stämmer inte. Så var inte fallet. Vi hade inte alls för avsikt att bråka.
Skulle de kunna ha uppfattat det så?
– Nej, jag sa till dem att jag var en bra kille. Jag var ingen dålig kille. Jag hade inte för avsikt att bråka, jag ville bara få mina hörlurar tillbaka, säger 19-åringen.
Nu måste väl försvaret fråga om alla hans domar
Citera
2019-07-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Jag trodde det var brottsligt att köpa knark. Märkligt att afghanen, efter allt som hänt, inte fått en endaste brottsmisstanke, i en normalt fungerande värld, hade han varit åtalad för minst ett par stycken..

Han hade ju inte köpt knark? Det är heller inte straffbart att fråga om någon har knark.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
De gick sönder innan kastet, de gick sönder när livvakten lyfter honom i nacke/strupe

*Enligt den skadeståndssökande afghanen med kriminellt förflutet
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
Någon som vet vilket straff åklagaren yrkar på ?

Misshandel
Citera
Medlem
Citat:
Det är vad som påstås under rättegången och i FUP:en.

Då är det ett påstående från nån och inte nåt som är klarlagt.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Han hade ju inte köpt knark? Det är heller inte straffbart att fråga om någon har knark.

Det borde det vara, för man har intentioner att begå brott. Precis som mordplanering.
Citera
2019-07-30, 16:17
Medlem
SpencerPratts avatar
Denna unga man kan alltså inte redovisa vart han har fått hörlurarna ifrån och inte heller vart han jobbar. Trovärdighet noll. Varför är han ens kvar i landet när han tidigare har blivit dömd mer än en gång?
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Intressant. Den enda han pekar ut med en glasflaska är alltså inte ASAP Rockey.

19-åringen: Enligt min uppfattning hade alla flaskor, och när jag låg ner högg två av dem mot mig.
Åklagaren: Men du kan inte namnge vilka av dem som gjorde det?
19-åringen: Jag minns inte exakt.

https://twitter.com/perkudo
Citera
Medlem
Afghanen #2 (vittnet DH) har inte dömts för brott sedan "asap-incidenten" inträffade - han har åtalats;

Brotten begicks den 19 juli - åtal väcktes den 22 juli;
Daw*d Hossein* har, tillsammans och i samförstånd med annan, olovligen tagit en jacka till ett värde av 1199 kronor som tillhörde Naturkompaniet Ab. Det hände den 19 juli 2019 i butiken Naturkompaniet, Kungsgatan 26, Stockholm, Stockholms stad.
Daw*d Hossein* har, tillsammans och i samförstånd med annan, olovligen tagit en jacka till ett värde av 999 kronor som tillhörde North Retail Ab. Det hände den 19 juli 2019 i butiken The North Face, Kungsgatan 28, Stockholm, Stockholms stad.
Daw*d Hossein* har haft en kniv på allmän plats trots att det inte var befogat. Det hände den 19 juli 2019 på Kungsgatan, Stockholm, Stockholms stad.
En medåtalad heter Mas* Abdolhosein* Hoseinabad* (i) och är född -86. Inga tidigare domar, ej folkbokförd.

Man har använt folie vid stölden - väldigt vanligt (sök i stora afghanbrottstråden för referens...)

Stockholms TR B 10049-19

Stämningsansökan: https://minfil.com/42I19411n3/Stockh...NGSANS_KAN_pdf
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
*Enligt den skadeståndssökande afghanen med kriminellt förflutet

Så bara för att man har ett kriminellt förflutet så betyder det att 100% av vad som sägs är lögn?

Det är ett par i den här tråden som verkar förespråka att lagen inte skall gälla för folk som har begått ett brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in