2019-07-30, 13:49
Medlem
Haha, ingen vit inkomst...
Citat:
När det gäller inkomstförlusten vill jag understryka att målsägande gör så gott han kan, säger målsägandebiträde. Tyvärr finns ingen möjlighet att få handlingar från arbetsgivaren då arbetsgivaren inte vill kopplas samman med fallet, utan det är hans egna uppgifter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Rätta mig om jag har fel men hur kan de inleda rättegång mot Rocky om nu afghanungen är på semester i Iran?

Den resan blev inställd, hans terrorträning får vänta.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Rätta mig om jag har fel men hur kan de inleda rättegång mot Rocky om nu afghanungen är på semester i Iran?

Hej och välkommen. Han fick ställa in sin semester då han måste närvara vid rättegången. Det trodde framkommer lite överallt att han medverkar idag. Är förvånad över att du missat det faktist.
Citera
2019-07-30, 13:50
Medlem
okok1s avatar
Lol?
Citat:
När det gäller inkomstförlusten vill jag understryka att målsägande gör så gott han kan, säger målsägandebiträde. Tyvärr finns ingen möjlighet att få handlingar från arbetsgivaren då arbetsgivaren inte vill kopplas samman med fallet, utan det är hans egna uppgifter.
Citera
2019-07-30, 13:50
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
BO:s nu häktade kompis och stjärnvittne, den 20-årige missbrukande afghanen med mattkniv, kan inte hålla sig på Max:

Citat:
1 h
Johan Ronge - EXPRESSEN
En annan övervakningskamera på Max visar hur 19-åringens kompis ska fylla på vatten i en mugg. Han rör vid en kvinnas hår, som står framför honom, och hon tittar förvånat bakåt innan hon går iväg.

Sjukt! Kan du länka till den artikeln? Har Expressen någon liverapportering? Jag hittar den inte, någon får gärna länka.
Citera
2019-07-30, 13:51
Medlem
Browndawgs avatar
Angående skadeståndskravet;

"Magnus Strömberg berättar om 19-åringens krav på förlorad arbetsinkomst.
– 19-åringen gör så gott han kan och han får berätta om detta. Tyvärr är det så att det inte finns någon möjlighet att få handlingar från arbetsgivaren utan det är 19-åringens egna uppgifter.
Enligt advokaten är arbetsgivaren livrädd för att gå ut med att de anställt 19-åringen och vill inte lämna ut några handlingar. Han säger att 19-åringens jobb var som diskare och att han skulle ha fått 600 kronor om dagen."

Haha. Dra den om Rödluvan också.
Citera
Medlem
Citat:
Som målsägare behöver man inte alltid delta. Han blev åtalad för misshandel av normalgraden
vilket innebär dagsböter om han blir fälld och dagsböter baseras på inkomst så det kan bli dyrt
för honom.
Citera
Moderator
TheLuckys avatar
Ha!

"Magnus Strömberg berättar om 19-åringens krav på förlorad arbetsinkomst.
– 19-åringen gör så gott han kan och han får berätta om detta. Tyvärr är det så att det inte finns någon möjlighet att få handlingar från arbetsgivaren utan det är 19-åringens egna uppgifter.
Enligt advokaten är arbetsgivaren livrädd för att gå ut med att de anställt 19-åringen och vill inte lämna ut några handlingar. Han säger att 19-åringens jobb var som diskare och att han skulle ha fått 600 kronor om dagen."

https://www.expressen.se/noje/nu-stalls-asap-rocky-infor-ratta-i-stockholm/
Citera
2019-07-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Haha, ingen vit inkomst...

Bara i Sverige kan man begära ersättning för inkomster utan dokumentation och trots att han skulle ha åkt till Iran på semester enligt egen uppgift (även om det i verkligheten kan ha varit terrorträning)
Citera
Medlem
Citat:
Enligt advokaten är arbetsgivaren livrädd för att gå ut med att de anställt 19-åringen och vill inte lämna ut några handlingar. Han säger att 19-åringens jobb var som diskare och att han skulle ha fått 600 kronor om dagen.

please...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hej och välkommen. Han fick ställa in sin semester då han måste närvara vid rättegången. Det trodde framkommer lite överallt att han medverkar idag. Är förvånad över att du missat det faktist.
Ja jag kanske borde ha läst mer i tråden men de inlägg jag läst så står det att afghanen är på semester. Men bra att hans semester blev inställd. Iofs hoppas jag på att han och hans kumpan blir utvisade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja, han säger ju det själv i FUP, att han måste åka till Iran och inte kan vara med i rättegången. Han säger sig ha biljetter klara o allt. Men han hade nog inte förstått att han måste vara med. Resan blev alltså inställd, eller flyttad iallafall.

Precis och självklart blir den det. Men folk som antog att svenska systemet bara skulle låta honom åka trots rättegången är de jag syftar på. Det är helt dumt att antag något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in