2019-07-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det där med tidigare CO2-utsläpp som krävs för att producera någonting är inget som Greta själv brukar bry sig om, vare sig det handlar om t.ex solpaneler eller vegansk mat, så vi ska nog inte ställa för jobbiga frågor till våra tråddeltagare heller

Ubåt med Sterlingmotor kanske är ett alternativ? Kan vistas ovanligt länge under vatten är det enda jag vet. Och det blir så långt ifrån att flyga som det bara går

En Sterlingmotor bränner dieselolja, nåja de kan köras teoretiskt sett på ett flertal olika bränslen, tex biodiesel, men vanlig diesel är nog det allra effektivaste i en Sterlingmotor.

Sterlingmotorn är bara en annan typ av förbränningsmotor, i och för sig effektivare än de flesta andra.
2019-07-30, 12:52
Medlem
Går inte ungen i skolan alls? Barn som hålls hemma tar väl socialen förr eller senare men detta är okej?
Varför går hon inte i skolan egentligen alltså? Inlärningssvårigheter?

Hur är dialogen hemma hos denna familj tro?

Malena: Greta jag har hittat en seglare som kan ta med dig till USA! De får uppmärksamhet och du visar dig god att du inte flyger!
Greta: Bra, pappa, ring reklambyrån så de kan ta kontakt med TV4, SVT, Expressen, Aftonbladet, försök ta kontakt med CNN och The Guardian med så jag kan få uppmärksamhet om det här!
Mamma, kan du höra om jag kan få träffa Obama så vi kan ta en bild med han igen när jag är i USA?
Malena: Visst! Ta sedan på dig denna tshirt nu med med Anti-fascist texten och sen tar vi kort och lägger upp på instagram!

Är ju uppebart att det inte är hon som skriver på Instagram förövrigt.
Som sagt Socialen borde ju kolla på detta.

Senast redigerad av krystian 2019-07-30 kl. 12:56.
2019-07-30, 12:57
Medlem
DoraFs avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Jo hon samverkar med några klimatforskare. Hon rådfrågar dem om fakta när hon är osäker. Och de stödjer henne:
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Att Greta rådfrågar forskare och att forskare stödjer Gretas sak är inte det samma som att Greta samverkar med forskare.
Citat:
Självklart rådfrågar hon också sin familj för att få feedback. Hur tänker du?
Det är ingen självklarhet att man diskuterar sitt arbete el liknande med sin familj.
Men om nu Greta rådfrågar sin pappa och han ger henne feedback skriver hon inte sina tal själv.
Då har hon skrivit talet med hjälp av sin pappa. Tvärtemot vad som påstås.
2019-07-30, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Att Greta rådfrågar forskare och att forskare stödjer Gretas sak är inte det samma som att Greta samverkar med forskare.

Det är ingen självklarhet att man diskuterar sitt arbete el liknande med sin familj.
Men om nu Greta rådfrågar sin pappa och han ger henne feedback skriver hon inte sina tal själv.
Men Greta samverkar med forskare för att sprida korrekt information. Och de samverkar med henne. Och hon skriver talen själv, men rådfrågar vissa personer för att få feedback.

Höga politiker däremot, använder talskrivare.

Jag tror inte att du förstår eftersom du är förblindad när det gäller Greta Thunberg, Sveriges mest kända person och en av världens mäktigaste politiska ledare enligt Time.
Senast redigerad av lehs 2019-07-30 kl. 13:12.
2019-07-30, 13:07
Medlem
Citat:
Var lite positiva! Se till hennes framgångar i Europa. Nu åker hon över Atlanten för att fortsätta där. Man har lovat att ta emot henne som en drottning när hon anländer till New York.

Såvitt jag förstår kommer hon inte att närvara i Belgien när hon utses till hedersdoktor och hon kommer rimligen inte heller att kunna närvara i Oslo om hon får Nobels fredspris. Hon ger allt för att försöka hindra skithål som er från att förstöra världen.

Efter din avstängning kommer du direkt tillbaka och kallar andra för ”skithål”. Känns så där lagom fräscht.

Tror du att hon ska lyckas hindra oss från att ”förstöra världen” tror du fel. Vi tänker inte låta oss bli några lydredskap som följer hennes undergångspropaganda. I synnerhet inte nu när hon börjar bekänna färg och den visar sig vara ilsket vänsterröd ;D

Hoppas Mr.Bollocks är tillbaka snart och visar var skåpet kan stå. Ingen kan dra ner brallorna på dig som han.
2019-07-30, 13:07
Medlem
Under Gretas arbete med alla bloggar,twittrar och läsande av "forskare", uppfylls kraven på minderårigas (tidigare) och ungdoms (numera) arbetstider för Greta?
"Ungdom är en minderårig som fullgjort sin skolplikt och som fyller minst 16 år under innevarande kalenderår. För ungdomar gäller att arbetstiden inte får hindra skolgången eller möjligheten att ta till sig skolundervisningen."

Se vidare: https://www.av.se/arbetsmiljoarbete-och-inspektioner/arbetsgivarens-ansvar-for-arbetsmiljon/for-arbetsgivare-till-unga-i-arbetslivet/arbetstider-for-minderariga/
2019-07-30, 13:13
Medlem
[quote=lehs|68241829]
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Men Greta samverkar med forskare för att sprida korrekt information. Och de samverkar med henne. Och hon skriver talen själv, men rådfrågar vissa personer för att få feedback.

Höga politiker däremot, använder talskrivare.

Jag tror inte att du förstår eftersom du är förblindad när det gäller Greta Thunberg, Sveriges mest kända person och en av världens mäktigaste politiska ledare enligt Time.

Så hon är politisk ledare nu också. Vem är det som är förblindad på Time?
2019-07-30, 13:16
Medlem
Citat:
Vad spelar detta för roll? Känd? Vad har Time med något att göra?
2019-07-30, 13:16
Medlem
[quote=MidlifeMommy|68241889]
Citat:

Världen är ur led.´Den styrs numera av 16-åringar samt snuskigt rika och mycket unga bloggare, rappare och dokusåpadeltagare.
2019-07-30, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Bland de 26 mest inflytelserika i kategorin ledare, räknades Greta som nummer tre efter Nancy Pelosi och Donald Trump:

https://time.com/collection/100-most-influential-people-2019/

Nu står det inte politisk ledare utan bara ledare, men klimatpolitik och aktivism är också politik.
2019-07-30, 13:21
Medlem
Livsstilsparasits avatar
[quote=DoraF|68241751]
Citat:

Nu är det inte direkt Churchills nivå på hennes tal, för att uttrycka sig lite försiktigt.

Så jag tror att hon mycketncäl kan skriva dem själv. Att hon sen testar dem och tar kritik innan hon ger dem, betyder inte att hon inte skulle ha skrivit dem själv. Någon större variation är det inte heller.
2019-07-30, 13:23
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:

... Greta Thunberg, Sveriges mest kända person och en av världens mäktigaste politiska ledare enligt Time.
Politisk ledare när hon inte stödjer några politiska rörelser?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in