2019-07-30, 12:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Nja, om han döms lär han få villkorlig dom och böter, släppas ur häktet redan efter sista rättegångsdagen. Han kommer nog inte överklaga utan betala och lämna landet. Har han vettigt ombud så gör han så.

Skulle jag vara ASAP Rocky så skulle jag var djupt kränkt. Han borde dessutom förstå att han aldrig kan vinna i ett politiserat rättssystem.

Jag är helt ointresserad av den musikform ASAP utövar men jag väntar med spänning på hur han kommer kanalisera sin ilska mot Sverige i sitt konstnärliga skapande.
Citera
2019-07-30, 12:51
Medlem
Vad är det med att folk kommenterade att afghanen skulle åka till Iran och komma tillbaka sista Augusti och folk skrattade åt svenska rättssystemet pga detta. Hoppas ni skäms just nu.
Citera
2019-07-30, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
expressen försöker hela tiden vinklat allt negativt mot Rocky. varför? Han är ju mörkhyad.

Jag tror det är för att han gjorde ganska mycket fel.
Citera
2019-07-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
expressen försöker hela tiden vinklat allt negativt mot Rocky. varför? Han är ju mörkhyad.

De är rädda om Sverigebilden och tror på fullaste allvar att de kan rädda den. Alltså den med massinvällning.
Citera
2019-07-30, 12:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Vad är det med att folk kommenterade att afghanen skulle åka till Iran och komma tillbaka sista Augusti och folk skrattade åt svenska rättssystemet pga detta. Hoppas ni skäms just nu.

Vad menar du?
Citera
2019-07-30, 12:54
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Ah, okej, möjligt att du har rätt dät, jag vet inte, men hursomhelst så varken förklarar eller rättfärdigar det varför afghanen ljuger en massa hela tiden dock.

Knasigheter i huset idag alltså.

Tror nog att afghanen skulle ligga jävligt illa till om han började prata sanning. Sådant brukar de ha koll på.
Nu ser han sin chans till att få ihop lite stålar och en snyfthistoria till myndigheterna för att få stanna.
Snart kommer nog Aftonhoran dit också och skall göra ett reportage (betalt sådant) om vilka jävla orättvisor han råkat ut för.
Säkert någon politiker också som tänker göra sig lite billiga poäng
Citera
2019-07-30, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vad menar du?

Kommentarer tidigare i tråden.
Citera
2019-07-30, 12:55
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Kommentarer tidigare i tråden.

Ja men skulle han inte till Iran på nåt bröllop?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Om det är som ni säger låter det uppåt väggarna. Men isåfall är det inte värre än att som många här inne säger som klagar på svenska rättsväsendet. Skål oavsett vems fel det är faktiskt.

Man lär sig mkt juridik av o hänga här.

Förklara gärna vad du syftar på, så kan jag svara. Så kan du sedan ta ställning till om rättsväsendet är skit eller inte :-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Även Tv4:s livesändning diskuterar som att Harlem avser en specifik person, haha helt otroligt.

1. Den där "personen" Harlem får nog akta sig så att den inte döms i sin frånvaro.

2. Det känns som att de översatt fel i fup och förhör. Den Svenska staten är legendarisk för sina felöversättningar av eller till Engelska och Franska.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Innebär för dig att ’gå ett kvarter’ att man går runt ett helt kvarter, dvs 4 st 90 graders svängar?

För mig är det att gå från gathörn till nästa gathörn i stadsbebyggelse. Inga svängar.

1. Nej att passera kvarteret.
Citera
2019-07-30, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag måste tyvärr göra dig besviken BNP sjönk med 0,1 procent det senaste kvartalet mitt i en högkonjunktur.

BNP backar, kronkursen är superlåg och sjunkande en skräpvaluta, Sverigebilden rasar, Trump är sur. Och nu denna rättegång, Steffe har mycket att tänka på just nu.

Döm ASAP för nedskräpning iom att han kastade en afghan på gatan och lägg ned resten.

/Provokatör
Så sant.
Sverigebilden raseras ytterligare av detta rättsfall med denna våldsbenägna kriminella "målsägande" som är ett typexempel för Sveriges misslyckade migrationspolitik.
Citera
2019-07-30, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Tror nog att afghanen skulle ligga jävligt illa till om han började prata sanning. Sådant brukar de ha koll på.
Nu ser han sin chans till att få ihop lite stålar och en snyfthistoria till myndigheterna för att få stanna.
Snart kommer nog Aftonhoran dit också och skall göra ett reportage (betalt sådant) om vilka jävla orättvisor han råkat ut för.
Säkert någon politiker också som tänker göra sig lite billiga poäng
samtidigt skrevs det knappt en enda rad om mordet i Kil i MSM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in