2019-07-22, 16:27
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Intressant..

Det var o.k enl åklagaren att dänga hörlurarna i skallen på livvakten för att han hade lyft undan hazaren, där gällde den s.k nödvärnsrätten. Likadant la han ner ofredande också.
Det här visar också att det aldrig gjordes någon anmälan mot hazaren för sexuellt ofredande, här borde ju ASAP:s advokat ha varit mer vaken och jagat rätt på de 2 kvinnor som beklagade sig i videon.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3259517

Ett bättre recept att reta upp jänkare får man leta efter, hade åklagaren valt att vara försiktig hade han lagt ner detta samtidigt som deadline för häktningen utgick, dvs nu på torsdag.

Det är kristallklart att svenska åklagaren här i princip går på full konfrontation med State Department och drar med sig svetsaren i sin "agenda". Lite Don Quijote från ÅKM.

Får se vad Donald spelar ut för kort ikväll....

Popcorn-time

Framgår strypgreppet av den film som publicerats? Om inte så kan man anta att åklagarna har tillgång till annat material. Mycket intressant.
Citera
2019-07-22, 16:28
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Ska bli intressant att höra GWs syn på den senaste uppdateringen kring detta fall, jag tycker att Sverige bevisar återigen vilket korrupt skitland det är där vidriga typer alltid ska försvaras medan dom som gör rätt för sig ska åka dit.

Kan inte Ryssen bara attackera Sverige så vi blir ett ryskt styrd samhälle? 90% av smutset vi har på gatorna hade rensats på mindre en 2 veckor.
För ryssland är inte smutsfolk då? Blir ledsen att läsa att så många hatar sverige men det som gör mig glad är att det ändå är ytterst få i det stora hela. Sossarna vinner ändå valen då vettiga människor förstår vad som är bäst för oss och de flesta i sverige är faktiskt vettiga.

Vad gäller Asap så går ju diskussionerna runt i cirklar. Vi vet fortfarande bara det vi sett på filmer och vet att han misstänks för misshandel som mer lutar åt grov än ringa. Ändå ska en del foliehattar (inklusive trump) fria honom utan att de har en aning om vad han är häktad för.
Citera
2019-07-22, 16:29
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Skälet till häktningen motiverade Liberace-åklagaren tydligt i sin presskonferens, du har alltså helt fel.
Om du sen inte har vett nog att tro på mig som alltid redovisar mina källor kan du ju iaf ha vett nog att lyssna på advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg:

Källa: https://omni.se/anne-ramberg-ifragasatter-asap-rockys-haktningsskal/a/XgEjOn

Ja. Där står tydligt att han häktas för att han är misstänkt för misshandel av normalgraden. Dvs. på grund av det brottet. Sen finns givetvis det särskilda häktningsskälet flyktfara OCKSÅ. Du fattar inte vad du pratar om, så sluta störa mig.
Citera
2019-07-22, 16:31
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
För i helvete, vi vet inte vad åklagaren har för material.

Jag tyckte jag var tillräckligt tydlig när jag sa att de kunde ha tillgång till material som visar en helt annan start av konfrontationen.

Jag fantiserar inte ihop något som du inte redan efterfrågade, du har efterfrågat förklaringar till vad som kan finnas som gör afghanen oskyldig, när du får det så börjar du spotta och fräsa likt en 3 åring som inte får sina bullar.
Vilken konfrontation? Vi ser tydligt hur konfrontationen där hazaren misshandlar vakten börjar, och det är bara den konfrontationen som är relevant för huruvida hazaren är skyldig till misshandel eller ej.
Citera
2019-07-22, 16:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrargrabb
Ja. Väsentligt bättre. Du kan t.ex. läsa något av följande rättsfall: NJA 1990 s. 84, 1991 s. 438 och 507, 1994 s. 468, 1996 s. 741 och 1999 s. 269.

Alla från Högsta domstolen som slår fast att villkorlig dom och böter typiskt sett inte är tillräcklig påföljd vid misshandel av normalgraden.

Med tanke på den skit du presterat hittills håller jag inte dig som källa tyngre än länkar till olika juristsajter, sorry invandrargrabben. Du kanske blandar ihop det med hur det är i ditt hemland?

Citat:
Ja. Där står tydligt att han häktas för att han är misstänkt för misshandel av normalgraden. Dvs. på grund av det brottet. Sen finns givetvis det särskilda häktningsskälet flyktfara OCKSÅ. Du fattar inte vad du pratar om, så sluta störa mig.

Och flyktfaran har vi redan avhandlat och avfärdat.
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Intressant..

Det var o.k enl åklagaren att dänga hörlurarna i skallen på livvakten för att han hade lyft undan hazaren, där gällde den s.k nödvärnsrätten. Likadant la han ner ofredande också.
Det här visar också att det aldrig gjordes någon anmälan mot hazaren för sexuellt ofredande, här borde ju ASAP:s advokat ha varit mer vaken och jagat rätt på de 2 kvinnor som beklagade sig i videon.

Ett bättre recept att reta upp jänkare får man leta efter, hade åklagaren valt att vara försiktig hade han lagt ner detta samtidigt som deadline för häktningen utgick, dvs nu på torsdag.

Det är kristallklart att svenska åklagaren här i princip går på full konfrontation med State Department och drar med sig svetsaren i sin "agenda". Lite Don Quijote från ÅKM.

Popcorn-time
Rakims advokat har väl ingen orsak att jaga ikapp ett annat brottsfall. Det berör inte hans klients situation på något sätt. Möjligen för att jävlas med offret men det tror jag inte riktigt är rätt väg att gå om man vill uppfattas seriöst.
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Jag skiter i staten och dess damage control.
Jag vet bara att som en amatöråskådare på FB kan jag inte utesluta att det faktiskt kan finnas belägg för åklagarens agerande.
Ingen förklaring alltså. Då är det bevisat att du har fel för misshandeln finns och syns tydligt på film.
Citera
2019-07-22, 16:33
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Med tanke på den skit du presterat hittills håller jag inte dig som källa tyngre än länkar till olika juristsajter, sorry invandrargrabben. Du kanske blandar ihop det med hur det är i ditt hemland?

Och flyktfaran har vi redan avhandlat och avfärdat.
Blir inte överraskad av att du värderar en random "juristsajt" högre än rättsfall från Högsta domstolen. Det går hand i hand med din förståelse för juridik i övrigt.

Testa annars att söka på rättsfallen och läsa själv. Eller nej. Försök inte ens.
Citera
2019-07-22, 16:34
Medlem
josmans avatar
Aldrig följt en tråd här på FB som suger mer än denna. Pratar strunt kring häktningen och massa flams som är ovidkommande. Var har vi de viktiga frågorna?

Vilka är hazarerna?
Vilka är de sexuellt ofredade tjejerna?

5500 inlägg och inte ett namn. Vad har hänt? Har alla semester?
Senast redigerad av josman 2019-07-22 kl. 16:36.
Citera
2019-07-22, 16:34
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Framgår strypgreppet av den film som publicerats? Om inte så kan man anta att åklagarna har tillgång till annat material. Mycket intressant.
Strypgreppet har inte nämnts, detta är intressant då Rakim & co då blir lite mindre trovärdiga.
Citera
2019-07-22, 16:35
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Intressant..

Popcorn-time

Gissningsvis var ASAP Rockys första försvarare inte helt duglig, eftersom han snart byttes ut. Nu vet vi inte exakt vad han gjort (och ifall det stämmer att han har en affär med den första kammaråklagaren) men som du säger borde mycket mer ha gjorts.

Hade det inte varit så att jag personligen hoppas på det bästa för rapguden ASAP Rocky med entourage så hade jag givetvis inte sett negativt på att man drar det här ärendet till sin spets och därmed visar på vilka falska grunder man drivit detta åtal.
Vi får som du skriver se - men hur illa jag än tycker om den sittande regeringen vill jag inte att denna världsstjärna och gaturättviseskipare ska bli en politisk bricka i den rasistiska regeringens sjuka spel.

Citerar den länk du infogade:

Citat:
- Händelsen inleds med att motanmälaren upprepade gånger ber personen att avlägsna sig från platsen. När han inte gör det knuffar motanmälaren först bort, och tar därefter ett grepp runt den andres hals och lyfter bort honom några meter. I detta läge kastar personen sina hörlurar på motanmälaren och försöker utdela slag, vilket får anses ligga i hans nödvärnsrätt, säger förundersökningsledaren kammaråklagare Daniel Suneson.

Väldigt märkligt resonemang. Vakten ber först personen flytta på sig, sen flyttar han på honom med knuff och därefter med ett grepp. Ska vem som helst ha rätt att befinna sig var som helst och trakassera folk alltså? Tydligen om man tillhör regeringens utvalda folk!
Citera
2019-07-22, 16:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Blir inte överraskad av att du värderar en random "juristsajt" högre än rättsfall från Högsta domstolen. Det går hand i hand med din förståelse för juridik i övrigt.

Testa annars att söka på rättsfallet och läsa själv. Eller nej. Försök inte ens.

Det var en juristsite med referenser till brotsbalken och det väger lite tyngre än en random användare på flashback som heter invandrargrabb, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in