Citat:
Ursprungligen postat av
absolut-justice
Intressant..
Det var o.k enl åklagaren att dänga hörlurarna i skallen på livvakten för att han hade lyft undan hazaren, där gällde den s.k nödvärnsrätten. Likadant la han ner ofredande också.
Det här visar också att det aldrig gjordes någon anmälan mot hazaren för sexuellt ofredande, här borde ju ASAP:s advokat ha varit mer vaken och jagat rätt på de 2 kvinnor som beklagade sig i videon.
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3259517
Ett bättre recept att reta upp jänkare får man leta efter, hade åklagaren valt att vara försiktig hade han lagt ner detta samtidigt som deadline för häktningen utgick, dvs nu på torsdag.
Det är kristallklart att svenska åklagaren här i princip går på full konfrontation med State Department och drar med sig svetsaren i sin "agenda". Lite Don Quijote från ÅKM.
Får se vad Donald spelar ut för kort ikväll....
Popcorn-time
Gissningsvis var ASAP Rockys första försvarare inte helt duglig, eftersom han snart byttes ut. Nu vet vi inte exakt vad han gjort (och ifall det stämmer att han har en affär med den första kammaråklagaren) men som du säger borde mycket mer ha gjorts.
Hade det inte varit så att jag personligen hoppas på det bästa för rapguden ASAP Rocky med entourage så hade jag givetvis inte sett negativt på att man drar det här ärendet till sin spets och därmed visar på vilka falska grunder man drivit detta åtal.
Vi får som du skriver se - men hur illa jag än tycker om den sittande regeringen vill jag inte att denna världsstjärna och gaturättviseskipare ska bli en politisk bricka i den rasistiska regeringens sjuka spel.
Citerar den länk du infogade:
Citat:
- Händelsen inleds med att motanmälaren upprepade gånger ber personen att avlägsna sig från platsen. När han inte gör det knuffar motanmälaren först bort, och tar därefter ett grepp runt den andres hals och lyfter bort honom några meter. I detta läge kastar personen sina hörlurar på motanmälaren och försöker utdela slag, vilket får anses ligga i hans nödvärnsrätt, säger förundersökningsledaren kammaråklagare Daniel Suneson.
Väldigt märkligt resonemang. Vakten ber först personen flytta på sig, sen flyttar han på honom med knuff och därefter med ett grepp. Ska vem som helst ha rätt att befinna sig var som helst och trakassera folk alltså? Tydligen om man tillhör regeringens utvalda folk!