2019-07-30, 12:02
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Nu var Mustafa väldigt hotfull. Iom att han gav sig på vakten bjöd Mustafa sällskapet på en tydlig försmak av vad som händer om de inte betalar. Han fortsatte sedan med att envetet följa efter sällskapet och kräva dem på pengar. Att göra detta är ett förtäckt hot om våld i sig, det är ett mycket vanligt förekommande arbetssätt bland svindlare i storstäder.

Ja, det är en väldigt bra poäng. Det är väl inte bara svindlare som gör så, utan även rånare?

ASAP Rocky känner givetvis igen sånt beteende, och handlar därefter.
Citera
2019-07-30, 12:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Man kan tycka vad som helst om ASAP och hans mamma - de belastar i alla fall inte de svenska skattebetalarna år ut och år in med miljarder skattekronor finansierat av de svenska skattebetalarna. Det gör däremot alla dessa tusentals "ensamkommande" afghaner som bara söndrar vårt samhälle och kostar en helvetes massa pengar.

Det säger jag inte emot alls, men jag trodde denna tråden i första hand handlar om ett misstänkt brott vidare mot ett rättsfall.

Självklart kan även jag se hur just detta ärende knoppar av sig, därav jag ens följer ärendet lite.
Det är trots allt viktigt att se hur media först skippar att belysa offret i denna historien, hur GW tar ut svängarna nästan mer än vanligt, och framförallt - debatten både på denna, och andra plattformar.

Nu när detta fått hålla på ett tag, tycker jag mig se att både massmedia, diverse proffstyckare & allmänhet visar sina egentliga färger ännu mer. Man vill inte riktigt ta i denna afghanska buse, ens när denne är ett brottsoffer.
Man (tvingas följdriktigt) göra skillnad på offer och offer, och som så många andra gånger bevisas det ännu en gång att flyktingarna från Mellanöst än en gång är ett förväntat samhällsproblem.
Ett ganska smutsigt och rent märkligt beteende som lett fram till var detta ärende nu befinner sig, taueringar med tveksamt motiv, hans kompis som senare häktas undan på annat ärende osv.
Han är absolut inte någon idealistisk målsägande, om man säger så.

Däremot tror jag detta ärende kan göra samhällspåverkan i en förlängning. Offtopic här såklart, men i den där förlängningen utgör detta brottsoffers själva väsen ett obehag som sträcker sig lite längre in i det svenska folkhemmet.

Men just här är det ett rättsfall det handlar om, som går att betrakta som vilket rättsfall som helst faktiskt. Ett ganska enkelt case dessutom, där fällande dom är en självklarhet, och där faktiskt inga värderingar riktigt läggs i vad inblandade personer kommer från, vad dom gjort innan, eller vad dom eventuellt kommer göra efteråt.
Citera
2019-07-30, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Man bryter för lunch och fortsätter 13:30.

Sammantaget så har alltså inget nytt tillkommit som vi redan visste.

kommer inte komma något nytt under hela rättegången
Citera
2019-07-30, 12:03
Medlem
kungarolfs avatar
Vad vet man om amerikanernas advokater? Han serben eller vad fan han är, är han vass? Har ádlrig hört talas om honom innan detta.
Citera
2019-07-30, 12:04
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Håller med GW. AR kommer att fällas. Mest på att han redan erkänt att han slagit och sparkat killen

Åklagaren tror att "Harlem" är den person som slog sönder flaskan genom att släppa den i gatan.
Pundarafghanen kan sedan ha fått skador på armarna från att ha fallit med armarna i detta glassplitter.

Skadorna tycker jag liknar "tryckskador" likt som det blir om man faller i glassplitter och kroppstyngden trycker glasskärvor mot armarna när man skyddar sig i fallet.

Men så länge "Harlem" är den som hanterat flaskan och inget DNA från närvarande misstänkta finns på flaskan så är det väl bara att köra "3rd man defence".

"Your honor, Harlem did it!".
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Vad vet man om amerikanernas advokater? Han serben eller vad fan han är, är han vass? Har ádlrig hört talas om honom innan detta.

en av de medåtalade har fd "Riket"-deltagaren Carla Pantzar som advokat. Var en sur, grinig kvinna redan å. Minns mest att det blev rabalder då hennes bröst visades i samband med ett badkarsbad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Nu briljerar Aftonbladet eller Åklagaren:

Kvinnan skriver också att en person som kallas ”Harlem” plockat upp en flaska och krossat den. Det är oklart vem som åsyftas.
Det har nämnts i tråden tidigare att "Harlem showed" eller något sånt, i ASAPs agerande. Tror verkligen domstolen att "Harlem" är en person?

Vilka jävla muppar.

"Harlem came out". Från förhöret med Rocky:
Citat:
Menar du att anledningen till att Abigail skriver som hon gör, är för att hon är tjej och
upplevde situationen som skrämmande?
Nej. Det var det hon uppgav.

Vad menar Abigail när hon i samma konversation skriver Harlem came out he grabbed a
empty bottle on the street and smashed it on the person?
Jag vet inte vem Harlem är.

Vet du om det är någon annan som kallas för Harlem?
Nej.

Varför skriver hon och refererar till någon Harlem?
Jag vet inte, ni får fråga henne. Hon säger massa saker som jag inte vet varför hon säger.

Händelsen som Abigail skriver om, kan du förklara vad hon beskriver?
Hon beskriver någon galen händelse.

Vad menar du med galen händelse?
Det låter som en hitte-på-historia. Eller kan jag ändra från en hitte-på-händelse till att jag
menar att hon överdriver?
( FUP s 380 )
Citera
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Håller med GW. AR kommer att fällas. Mest på att han redan erkänt att han slagit och sparkat killen

Jag håller med er. Han har erkänt och eventuell argumentation kring excess eller putativt nödvärn håller inte.

Vad det sedan blir för påföljd är en annan sak. Böter, skadestånd och villkorligt. AR har råd med alla tre + att hans bad boy stämpel putsas samt all PR det här har gett. Jag har aldrig hört talas om honom och nu har jag klickat på flera låtar på Spotify. Jag betalar hans försvar...
Citera
2019-07-30, 12:05
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf

Gangster-advokat, tänk "snabba cash".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
"ASAP Rockys försvarare Slobodan Jovicic vill veta exakt när flaskan ska ha använts under händelseförloppet.

Åklagaren svarar att flaskan ska ha använts vid tillfället då 19-åringen blev kastad till marken och slagen."

- kan du bevisa det?
- nej

Hah, ägd lol

.

Tack.

Ja ägd och i ett rättssäkert land kunde de avsluta rättegången där men det här är en politisk rättegång och då spelar bevis mindre roll.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Med samma argument borde du själv alltid ha livvakt.

Jag visste inte att du ansåg att jag var en kändis eller en artist, jag får tacka dig för den komplimangen.
Citera
2019-07-30, 12:06
Medlem
Malena Ernman verkar vara närvarande på rättegången? Hon gick precis ur salen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in