2019-07-30, 11:35
Medlem
Passepartouts avatar
Ljudupptagning från rättegången https://www.tv4play.se/program/nyheterna

Edit: My bad, var visst bara ett litet inslag. Jag förstår inte varför media ej sänder inne från rättegångssalen.
Senast redigerad av Passepartout 2019-07-30 kl. 11:40.
Citera
2019-07-30, 11:35
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Snarare: Varför ska vi hårt arbetande svenskar betala precis ALLT för dessa kriminella invandrare, i detta fall så kallade ensamkommande afghaner.
Det kommer fortsätta på samma sätt så länge svenskarna(majoriteten) inte vaknar och röstar rätt i nästa val.
Citera
2019-07-30, 11:36
Medlem
Domyojis avatar
Jag kikar på Aftonbladets Live-Uppdatering i text, ganska seg. Någon som håller sig uppdaterad på annat sätt?
Citera
2019-07-30, 11:37
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Helvete vad jag hatar slöddret. Fan ta alla jävla fittor som vill ha fanskapen här.

Ja afghaner måste nog vara något av de större misstagen som hänt Sverige i modern tid. Då talar jag inte bara om alla fega brott de begår utan också om "Ensamkommande" bluffen som kostat Sverige miljardtals kronor. En hel jävla folkgrupp som lyckats få PUT genom att hävda sig vara under 18-år för våra naiva beslutsfattare.
Citera
2019-07-30, 11:37
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Innebär för dig att ’gå ett kvarter’ att man går runt ett helt kvarter, dvs 4 st 90 graders svängar?

För mig är det att gå från gathörn till nästa gathörn i stadsbebyggelse. Inga svängar.

I New York är kvarteren 80m x 274m. När ASAP Rocky säger att han gått "four blocks" menar han fyra korta kvarter, dvs 4*80m.

Tror den evigt flashbackupphörande BehindRayban menar att kvarterslängden beror på om man menar kortsida eller långsida.
Citera
2019-07-30, 11:38
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
BNP ökar ändå så det blir säkert bra på något sätt

Jag måste tyvärr göra dig besviken BNP sjönk med 0,1 procent det senaste kvartalet mitt i en högkonjunktur.

BNP backar, kronkursen är superlåg och sjunkande en skräpvaluta, Sverigebilden rasar, Trump är sur. Och nu denna rättegång, Steffe har mycket att tänka på just nu.

Döm ASAP för nedskräpning iom att han kastade en afghan på gatan och lägg ned resten.

/Provokatör
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ljudupptagning från rättegången https://www.tv4play.se/program/nyheterna

Suveränt!

Nej nu bröts det av snack, suck

Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Det kommer fortsätta på samma sätt så länge svenskarna(majoriteten) inte vaknar och röstar rätt i nästa val.

Kommer aldrig hända, svenskarna kommer fortsätta att rösta för detta.
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Mamman, som ju tidigare tyckte att detta var trams, som skulle skrynklas ihop och kastas i papperskorgen.

Man kan tycka vad som helst om ASAP och hans mamma - de belastar i alla fall inte de svenska skattebetalarna år ut och år in med miljarder skattekronor finansierat av de svenska skattebetalarna. Det gör däremot alla dessa tusentals "ensamkommande" afghaner som bara söndrar vårt samhälle och kostar en helvetes massa pengar.
Citera
2019-07-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag måste tyvärr göra dig besviken BNP sjönk med 0,1 procent det senaste kvartalet mitt i en högkonjunktur.

BNP backar, kronkursen är superlåg och sjunkande en skräpvaluta, Sverigebilden rasar, Trump är sur. Och nu denna rättegång, Steffe har mycket att tänka på just nu.

Döm ASAP för nedskräpning iom att han kastade en afghan på gatan och lägg ned resten.

/Provokatör

Jovisst men fler knivstölder driver upp BNP jämfört med om de inte hade stulit.
De drar alltså sitt strå till stacken, svenskarna kommer tacka dem!
Citera
2019-07-30, 11:39
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Jag kikar på Aftonbladets Live-Uppdatering i text, ganska seg. Någon som håller sig uppdaterad på annat sätt?

Expressen och SVT.

SVT:s liverapportering är oväntat bra.
Citera
2019-07-30, 11:42
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Möjligt att det är rimligt att anta att folk på stan har kniv om man bor i Rios favela men där är vi inte än [...]

Där är vi nu i Sverige. Visst, "folk på stan" har inte alltid kniv. Men med nån som ser ut och beter sig som denna afganen så är det definitivt helt rimligt att anta hög sannolikhet för kniv.

Det spelar iofs ingen roll om inte ASAP Rocky kan göra det troligt att han var rädd för att afganen hade ett livsfarligt vapen. Lyckas åklagaren övertyga om att ASAP Rocky gav sig in i vad Rocky trodde var ett vanligt slagsmål utan kniv så är inte våldet ursäktligt som nödvärn.

Men jag hade i samma situation varit livrädd för att bli knivad, och handlat därefter. Sen får man hoppas att rätten tror på en.
Citera
2019-07-30, 11:43
Medlem
Följer live rapporteringen sporadiskt.

Dom verkar nu ha sett alla filmer dom hade. Men inte nånstans verkar det framgå att det har huggits med en glasflaska. Man undrar ju när dessa skador i så fall har uppkommit. Dom såg ju rätt djupa ut på bilderna. Borde ju vart hur mkt blod som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in