2019-08-02, 15:52
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det är väl inget särskilt med det, olika folkgrupper inom Afghanistan bara. Är han inte hazar så har han väl åtminstone uppgett sig vara hazar i asylansökan, varför skulle han annars ”fly” först från Afghanistan och sedan Iran? Hazarer brukar ange förföljelse i Afghanistan och diskriminering i Iran.

Du ser väl på hans utseende att han inte är hazar? Är du blind?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Dom gick därifrån men blev förföljda.

Har det framkommit vart de var på väg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
"Förmildrande omständigheter är möjligtvis provokationen från målsäganden, förklarar Daniel Suneson."

Provokation? Är åklagaren från en annan planet? Han har ju för sjutton redan slagit livvakten blodig!
Sluta nu!

Att en åklagare blandar ihop provokation med misshandel kan aldrig vara rättssäkert. Eller står karln och ljuger rätten rakt upp i ansikten?
Citera
Medlem
Freddoss avatar
Blir ASAP Rocky och de andra två dömda till fängelse och den 19 åriga afghanen går fri och får skadestånd och betalda advokatskostnader så är detta ett extremt stort bevis på att man kan komma till Sverige som ung, provocera fram bråk och få sig ett par smällar och sen tjäna en hacka på det.

Det är också ett stort bevis på hur äckligt Sverige har blivit och hur rädda de flesta politiker är av invandrarfrågor som smittar av sig på rättsväsendet.

Så jävla glad att jag har lämnat Sverige och slipper betala skatt till de asen.
Citera
2019-08-02, 15:53
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
app! app! app!

Åklagaren menar också att det inte rör sig om en putativ nödvärnssituation, eftersom ASAP Rocky och hans sällskap inte kände till 19-åringens tidigare domar.

----
Farlighetsbedömningen är invalid eftersom sällskapet inte kände till 19-åringens tidigare domar.

Eller hur

Inte heller har den påtänd afghanen uppvisat några spm helst angreppssignaler mot sällskapet, utan på sin höjd varit "lite jobbig".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fact
"– Det ursprungliga våldet kommer från vakten, och det är ett ganska påtagligt våld, i och med att han lyfter upp honom i halsen, säger Magnus Strömberg."

Åklagaren håller inte med om att det var något fel, det är heller inte fastställt om han lyfte honom i halsen eller kragen som vakten själv säger.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
"Målsägandebiträdet Magnus Strömberg säger även att det inte rör sig om provokation från sin klients sida."

Detta var största lögnen idag, och den kom från målsägarbiträdet. Classy.
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Och viktigaste; Sverige slipper betala skadestånd på massvis av miljoner.

Tyvärr så kommer det bli en dyr historia för Sverige ändå. Ytterligare dålig "reklam" vad gäller vårat anseende i världen och det "stackars" brottsoffret kommer förmodligen kosta samhället många miljoner under hans liv i Sverige.
Citera
Medlem
WizKhalifass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Grand Hotel.
Citera
2019-08-02, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Ja ungefär tusen gånger. Bort från afghanerna är svaret. Följer du inte liverapporteringen? Läser du inte de olika vittnesmålen?
Citera
2019-08-02, 15:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fact
"– Det ursprungliga våldet kommer från vakten, och det är ett ganska påtagligt våld, i och med att han lyfter upp honom i halsen, säger Magnus Strömberg."

Det där är givetvis en lögn av Strömberg.
Citera
2019-08-02, 15:55
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Blir intressant att få se vad som gäller i liknande situationer, d.v.s. om du blir aggressivt ofredad av kriminella på gatorna här i Stockholm, samt inget du säger eller gör får dem att sluta ofreda dig, samt de följer ofrånkomligen efter dig när du försöker avlägsna dig, har du då rätten att slutligen freda dig själv med en mindre mängd våld, d.v.s. tillräckligt med våld för att personen blir kvar och inte istället omedelbart slår tillbaka, t.ex. hugger ihjäl en (som dessa kriminella ofta gör)? Vi talar knappast om någon större mängd våld, afghanen blev varken dödad eller ens medvetslös. Ja, han fick inte ens några allvarliga frakturer. I mina ögon borde det vara rimligt våld för att freda sig mot våldsbrottslingar på gatorna när inget annat har visat sig hjälpa.

Men som sagt, vi får se om det är tillåtet i Sverige. Om inte, så vet jag att jag inte bör vänta på polisen om jag någon gång blir tvungen att freda mig själv eller någon av mina närmaste.

Kommer antagligen bli hazarernas nya nationalsport i landet lagom. Antasta, bråka, få lite blodvite och få fett skadestånd i Tingsrätten. Får hazaren skadestånd så kommer detta bli den nya trenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in