Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
Blir intressant att få se vad som gäller i liknande situationer, d.v.s. om du blir aggressivt ofredad av kriminella på gatorna här i Stockholm, samt inget du säger eller gör får dem att sluta ofreda dig, samt de följer ofrånkomligen efter dig när du försöker avlägsna dig, har du då rätten att slutligen freda dig själv med en mindre mängd våld, d.v.s. tillräckligt med våld för att personen blir kvar och inte istället omedelbart slår tillbaka, t.ex. hugger ihjäl en (som dessa kriminella ofta gör)? Vi talar knappast om någon större mängd våld, afghanen blev varken dödad eller ens medvetslös. Ja, han fick inte ens några allvarliga frakturer. I mina ögon borde det vara rimligt våld för att freda sig mot våldsbrottslingar på gatorna när inget annat har visat sig hjälpa.
Men som sagt, vi får se om det är tillåtet i Sverige. Om inte, så vet jag att jag inte bör vänta på polisen om jag någon gång blir tvungen att freda mig själv eller någon av mina närmaste.
Kommer antagligen bli hazarernas nya nationalsport i landet lagom. Antasta, bråka, få lite blodvite och få fett skadestånd i Tingsrätten. Får hazaren skadestånd så kommer detta bli den nya trenden.