2019-07-30, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennyabra
Jovisst, efter nattens och gårdagens skjutningar samt AK läsning och klanernas liv i Sverige samt 15 år av miss från polisen så tänjde jag ut min fantasi i en tid av Krim-NETFLIX-våld med strategier jag börjar spy över för att kunna härska i stort och mindre.

AL och M's blod fanns på kniven och mössan, helt säkert! Vems var det tredje blodet är frågan? GM antar vi. En Nordeurope sägs det, ok. Hade GM handskar på sig kunde blodet smetats på från en medtagen plastpåse vid M överfallet. Och AL kan vi lämna utanför just här. Hugga ihjäl M och smeta på blod från en person som inte var där? Någon person fick betalt och visste inte för vadå och kunde sedan inte skvallra utan att missta livet.

Stjärnorna dallrar och kan de gå in på en ambassad eller komma undan många skumma mord så tycker jag detta passar in dit inte vanligt bonnförnuft håller till och värt att spåna vidare på. Kan vi vara säkra på att det tredje DNA tillhörde GM? Och vittnenas iaktagelser hör inte hit. De har sett en man och that's it! Men är det någon annans blod än de spridda uppgifterna berättar om och "Farsan" som vet allt enligt Viggo på rymmen så finns ingenchans att fälla-

Och många har bandage på handen nära sjukhuset och liknar ett troll en kall regnruskig morgon efter att kanske vaknat upp under ett träd i parken. Don't "look at the bright side of life" any more in this dark case.

Frågan gnager dock varför han inte bara högg ihjäl M utan även misshandlade honom svårt. Vad hände på platsen och inte bara vem och varför? Vem-Varför-Vad?

Öppna dina tankars källa och låt det flöda med lite logik inbäddad!

Gäller en miljon från GW om GM var under 20 år? Finns det ett litet hopp där att GW får historien och GM får en miljon utan att bli uthängd?
Det finns så många lösa trådar som inte fått några svar.
Här blir det också så svårt när vi inte vet exakt vad som är fakta eller inte.
Obducenten borde sett hur skadorna uppkommit och ha ett klart händelseförlopp.
Men vet vi?
Är M misshandlad med knytnävarna först framifrån tex?
Jag har läst både det och att han bara attackerats bakifrån.
Skadorna kan ha uppkommit av slagen som blir efter hårda knivhugg.
Här kan ju sådana detaljer säga en del saker. Lät han M bara passera och anföll honom bakifrån direkt? Uppstod någon situation och bråk innan med slag framifrån tex?
Men om vi inte vet? Då famlar vi i blindo.

Vad jag förstår är det rena fingeravtryck på tidningslådan med blod.
Alltså inte avtryck av handskar med blod på.

Är det fingeravtryck så bör det rimligtvis vara GM:s och inte ett planterat DNA. Det blir för mycket mission impossible annars tycker jag.
Sanningen är oftast det enkla.

Ja vad gäller egentligen?
Tror inte GW riktigt tänkt att betala pengarna till GM.
Men vem vet?
Citera
2019-07-30, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Finns få eller inga dokumenterade fall i Sverige där någon i en kriminell uppgörelse gett sig på ett barn istället för själva måltavlan. Av helt naturliga skäl, det är inte så man gör helt enkelt. Lägg dessutom till att man utrett detta alternativ noggrant och inte funnit något. Att man skulle hyrt in någon för en sådan här sak är riktigt långsökt även om det naturligtvis kan vara så.

Skulle nog säga att det i så fall är mer sannolikt att en enskild person hyser agg mot familjen av något slag, kanske på grund av affärer. Sedan har denne fallit över kanten och utfört morden. Att det skulle ligga någon organiserad brottslighet bakom lär inte vara fallet.
Jag tycker detta spår inte alls känns så dumt faktiskt.
Sökte efter info om klanen Dennyabra skriver om och fann ett som aftonbladet gjort.
Jag tyckte det var ett intressant reportage som ger en inblick i hur det kan vara när en familj löser saker inom sig själva.

Det kan vara något liknande som hänt här.
Att familjen ses som en helhet och M var där det gjorde mest ont eller den lättaste länken att komma åt.
Att ev i så fall använda en utomstående GM som inte direkt kan kopplas till källan.
Tänker mig inte något inhyrt proffs utan någon som kanske säljer vidare droger i samarbete, eller en utsatt individ som hotats och tex har en skuld att betala på¨något sätt till dem som har motiv mot familjen ( precis som i gängspåret ).
Det är en ung kille som gjort detta som aldrig antagligen gjort något liknande förut.
Här håller alla tyst från alla håll och kanter.

Han behöver inte vara från Linköping och får hjälp att snabbt komma bort från stan och kanske även från Sverige.
Senast redigerad av Alice-the-Ant 2019-07-30 kl. 11:15.
Citera
2019-07-30, 11:21
Medlem
Citat:
Så är det garanterat, folk har en tendens att tolka läget som att detta är det mest underliga fall någonsin bara för att man inte hittat honom. Om man hittar honom kommer man nog se att man aldrig var nära honom tidigare under utredningen.
Kan förhålla sig precis så som du skriver. Svårt att acceptera den enklaste förklaringen. Tror definitivt på en slamkrypare.
Citera
2019-07-30, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alice-the-Ant
Det finns så många lösa trådar som inte fått några svar.
Här blir det också så svårt när vi inte vet exakt vad som är fakta eller inte.
Obducenten borde sett hur skadorna uppkommit och ha ett klart händelseförlopp.
Men vet vi?
Är M misshandlad med knytnävarna först framifrån tex?
Jag har läst både det och att han bara attackerats bakifrån.
Skadorna kan ha uppkommit av slagen som blir efter hårda knivhugg.
Här kan ju sådana detaljer säga en del saker. Lät han M bara passera och anföll honom bakifrån direkt? Uppstod någon situation och bråk innan med slag framifrån tex?
Men om vi inte vet? Då famlar vi i blindo.

Vad jag förstår är det rena fingeravtryck på tidningslådan med blod.
Alltså inte avtryck av handskar med blod på.

Är det fingeravtryck så bör det rimligtvis vara GM:s och inte ett planterat DNA. Det blir för mycket mission impossible annars tycker jag.
Sanningen är oftast det enkla.

Ja vad gäller egentligen?
Tror inte GW riktigt tänkt att betala pengarna till GM.
Men vem vet?
Tror inte att man från tillgänglig information kan veta alla detaljer i exakt tidsföljd. Men man kan vid undersökning av kroppen fastslå väldigt mycket. T.ex. att det är annat våld än knivhuggen som man talar om när man nämner misshandel.

Man vet att GM följer efter M efter att denne svängt in på Åsgatan. Ett alternativ är att GM väntar norr om vändplatsen. När han då ser M komma gående blir det naturligt att han hamnar 10+ meter efter då han redan initialt är en bit ifrån honom. Om han då börjar gå/springa så kommer han hinna ikapp ungefär där det sker.

Huruvida attacken sker framifrån vet jag inte, knappast någon annan heller. Kanske hör M GM och vänder sig om varvid det hela börjar. Troligen är det så. Tror inte man ska överskatta betydelsen av detta heller, tillför ingen ytterligare användbar information om GM.

Att det skulle finnas planterat blod är bara löjligt.
Citera
2019-07-30, 13:53
Medlem
Citat:
Tror inte att man från tillgänglig information kan veta alla detaljer i exakt tidsföljd. Men man kan vid undersökning av kroppen fastslå väldigt mycket. T.ex. att det är annat våld än knivhuggen som man talar om när man nämner misshandel.

Man vet att GM följer efter M efter att denne svängt in på Åsgatan. Ett alternativ är att GM väntar norr om vändplatsen. När han då ser M komma gående blir det naturligt att han hamnar 10+ meter efter då han redan initialt är en bit ifrån honom. Om han då börjar gå/springa så kommer han hinna ikapp ungefär där det sker.

Huruvida attacken sker framifrån vet jag inte, knappast någon annan heller. Kanske hör M GM och vänder sig om varvid det hela börjar. Troligen är det så. Tror inte man ska överskatta betydelsen av detta heller, tillför ingen ytterligare användbar information om GM.

Att det skulle finnas planterat blod är bara löjligt.
I detaljerna kan svaren ligga.
Man behöver både ha fågel, mittemellan och fiskseende
och helst något mer
Däri ligger styrkan i en tråd som denna.

Nej, det kanske är svårt att se exakt tidsföljd på alla skador, men jag tror de kan se väldigt mycket när de undersöker som du skriver.
Skadornas uppkomst skulle kunna ge ett mer synligt händelseförlopp som kan ge små hintar.
Stod GM bara och väntade och anföll direkt för att döda tex? Kom han springande och högg, eller började han slå M framifrån? Är det en misshandel som spårat ur? Var första hugget dödande? Sparkade han honom i knävecken bakifrån för att fälla honom? Sådana detaljer kan berätta en historia.
Var planen att döda, skada, få tyst på eller få med sig honom?
Smög han sig på eller var det en konfrontation ansikte mot ansikte. Finns avvärjningsskador etc.
Sådana saker och info ska inte underskattas, för de kan berätta mer än man tror.
Citera
2019-07-30, 15:39
Medlem
Citat:
och helst något mer

Nej, det kanske är svårt att se exakt tidsföljd på alla skador, men jag tror de kan se väldigt mycket när de undersöker som du skriver.
Skadornas uppkomst skulle kunna ge ett mer synligt händelseförlopp som kan ge små hintar.
Stod GM bara och väntade och anföll direkt för att döda tex? Kom han springande och högg, eller började han slå M framifrån? Är det en misshandel som spårat ur? Var första hugget dödande? Sparkade han honom i knävecken bakifrån för att fälla honom? Sådana detaljer kan berätta en historia.
Smög han sig på eller var det en konfrontation ansikte mot ansikte. Finns avvärjningsskador etc.
Sådana saker och info ska inte underskattas, för de kan berätta mer än man tror.

Det finns att läsa från obducenten att slagen med nävarna troligtvis hade räckt för att döda M. En stor ryggsäck skyddade ryggen så anfallet började framifrån med knytnävarna och troligtvis med ansikte mot ansikte pga det stora raseriet med ordväxlingen och kanske en finger åt GM samt hatiska ord i affekt. Svårare att bli arg på nackhåret, enligt mej. Sedan hackades kroppen på baksidan överallt där inte ryggsäcken satt fast.

Vet inte vad polisen vet och inte heller vet jag hur många fingeravtryck det fanns på lådan eller kropparna och i vilken ordning de kommit dit eller hur blod vs avtryck beräknas.

En bra advokat gör kanske mos av allt även om DNA träff hittas. INGA VITTNEN och minst 3 DNA

Själv gissar jag bara efter tidningsartiklar som gissar på vad polisen sagt om sin gissning från mordplatsen.

Anser att alla udda tankar kan få stå där utan att bli angripna av den som bara angriper andra men inte har några egna tankar. Men så är det inom PK-träsket, allt skall vara lika, tvättas bort eller blundas bort.

Tråden kommer att bli världsberömd liksom Palme, Assange 10 år och nu ett vanligt slagsmål redan uppe i 500 sidor utredning till pressens stora nöje runt världen. Stackars Moder Svea vad Svensk politik vill synas över världen som vanligt!
Citera
2019-07-30, 16:42
Medlem
Citat:
Det finns att läsa från obducenten att slagen med nävarna troligtvis hade räckt för att döda M. En stor ryggsäck skyddade ryggen så anfallet började framifrån med knytnävarna och troligtvis med ansikte mot ansikte pga det stora raseriet med ordväxlingen och kanske en finger åt GM samt hatiska ord i affekt. Svårare att bli arg på nackhåret, enligt mej. Sedan hackades kroppen på baksidan överallt där inte ryggsäcken satt fast.

Vet inte vad polisen vet och inte heller vet jag hur många fingeravtryck det fanns på lådan eller kropparna och i vilken ordning de kommit dit eller hur blod vs avtryck beräknas.

En bra advokat gör kanske mos av allt även om DNA träff hittas. INGA VITTNEN och minst 3 DNA

Själv gissar jag bara efter tidningsartiklar som gissar på vad polisen sagt om sin gissning från mordplatsen.

Anser att alla udda tankar kan få stå där utan att bli angripna av den som bara angriper andra men inte har några egna tankar. Men så är det inom PK-träsket, allt skall vara lika, tvättas bort eller blundas bort.

Tråden kommer att bli världsberömd liksom Palme, Assange 10 år och nu ett vanligt slagsmål redan uppe i 500 sidor utredning till pressens stora nöje runt världen. Stackars Moder Svea vad Svensk politik vill synas över världen som vanligt!
Tack för din förklaring.
Ja jag trodde det gått till på det viset från början som du skriver. Men sedan kom uppgifter i tråden att M bara attackerats bakifrån?
Det blir lite onödigt krångligt om fakta blandas ut med trådsanningar. Men det är nog lite svårt att undvika.

Jag gillar verkligen att du sätter fingret på hur det egentligen ligger till.
Spot on igen!

"Själv gissar jag bara efter tidningsartiklar som gissar på vad polisen sagt om sin gissning från mordplatsen."

Inte helt lätt då allt blir lite luddigt att söka i, som i en dimma.

Vad jag förstår så har han lämnat ett blodigt avtryck på tidningslådans lock som sitter framtill på lådan.
Polisen tror han har lagt hela handen på locket för att trycka till så att han kan kasta sin mössa.
Lådan öppnas inte på det sättet, utan man måste ta tag i den nedre delen och lyfta/dra upp locket.
Hur stor del av handen som lämnar fingeravtryck i blod vet inte jag.
Men den infon finns säkert någonstans tillsammans med de andra blodspåren.

Självklart ska udda och annorlunda ideer beaktas!
Inga dörrar ska stängas, för vem vet vilken dörr som är den rätta?
Senast redigerad av Alice-the-Ant 2019-07-30 kl. 17:01.
Citera
2019-07-30, 17:19
Medlem
Citat:
Tack för din förklaring.
Ja jag trodde det gått till på det viset från början som du skriver. Men sedan kom uppgifter i tråden att M bara attackerats bakifrån?
Det blir lite onödigt krångligt om fakta blandas ut med trådsanningar. Men det är nog lite svårt att undvika.

Jag gillar verkligen att du sätter fingret på hur det egentligen ligger till.
Spot on igen!

"Själv gissar jag bara efter tidningsartiklar som gissar på vad polisen sagt om sin gissning från mordplatsen."

Inte helt lätt då allt blir lite luddigt att söka i, som i en dimma.

Vad jag förstår så har han lämnat ett blodigt avtryck på tidningslådans lock som sitter framtill på lådan.
Polisen tror han har lagt hela handen på locket för att trycka till så att han kan kasta sin mössa.
Lådan öppnas inte på det sättet, utan man måste ta tag i den nedre delen och lyfta/dra upp locket.
Hur stor del av handen som lämnar fingeravtryck i blod vet inte jag.
Men den infon finns säkert någonstans tillsammans med de andra blodspåren.

Självklart ska udda och annorlunda ideer beaktas!
Inga dörrar ska stängas, för vem vet vilken dörr som är den rätta?
Hej A, mitt inlägg till dej raderades. Oj vad folk är rädda för mina åsikter. Vanligt fenomen när de vet de ljuger innerst inne.

Nåväl, jag la bara till det du skrev "Att familjen ses som en helhet och M var där det gjorde mest ont eller den lättaste länken att komma åt." Familjen ses som en HELIG helhet.

Lätt att förstå att denna tråd kan fortsätta i evighet. Money always rules. Skön kväll!
Citera
2019-07-30, 18:39
Medlem
Citat:
Hej A, mitt inlägg till dej raderades. Oj vad folk är rädda för mina åsikter. Vanligt fenomen när de vet de ljuger innerst inne.

Nåväl, jag la bara till det du skrev "Att familjen ses som en helhet och M var där det gjorde mest ont eller den lättaste länken att komma åt." Familjen ses som en HELIG helhet.

Lätt att förstå att denna tråd kan fortsätta i evighet. Money always rules. Skön kväll!
Raderades ett till inlägg?
Det missade jag tyvärr, så trist.
Men ja helig helhet, det är inte alls ett så tokigt spår!
Money always rules. Håller med!
Detsamma!
Senast redigerad av Alice-the-Ant 2019-07-30 kl. 18:57.
Citera
2019-07-30, 20:01
Medlem
Citat:
och helst något mer

Jag förstår vad du menar men frågan är vart den information du tänker dig egentligen skulle leda. Säg att man drar slutsatsen att en misshandel skedde först, sedan delas knivhugg ut. Eller att han knivhöggs direkt bakifrån. Eller att GM försökte skälla på honom först. Och så vidare. Vart ska det leda utredningsmässigt? Ingenstans tror jag. Det är för ospecifikt eftersom de grova dragen redan är kända. Någon ville honom väldigt illa. Jag förstår att du menar att man skulle kunna få ett tydligare motiv men jag tror inte det fungerar så. Säg att man på något magiskt sätt "inser" att GM bara ville tala M till rätta. Eller att han bara högg ner honom rakt av. Vad gör man med den informationen? Detta är redan täckt av den utredning man gjort under 15 år.

Detta kommer (kanske) lösas av DNA (släktforskning). Möjligen via tips men den möjligheten är nog minimal nu.
Citera
2019-07-31, 11:32
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar men frågan är vart den information du tänker dig egentligen skulle leda. Säg att man drar slutsatsen att en misshandel skedde först, sedan delas knivhugg ut. Eller att han knivhöggs direkt bakifrån. Eller att GM försökte skälla på honom först. Och så vidare. Vart ska det leda utredningsmässigt? Ingenstans tror jag. Det är för ospecifikt eftersom de grova dragen redan är kända. Någon ville honom väldigt illa. Jag förstår att du menar att man skulle kunna få ett tydligare motiv men jag tror inte det fungerar så. Säg att man på något magiskt sätt "inser" att GM bara ville tala M till rätta. Eller att han bara högg ner honom rakt av. Vad gör man med den informationen? Detta är redan täckt av den utredning man gjort under 15 år.

Detta kommer (kanske) lösas av DNA (släktforskning). Möjligen via tips men den möjligheten är nog minimal nu.
Man vill ju ha en så detaljerad och klar bild som man bara kan.
Det underlättar sökandet och att hitta rimliga scenarion och spår.

Jag förstår hur du menar också och du kan säkert ha helt rätt i det.
Men jag vill ha så mycket fakta som det går för att sedan kunna spåna från det.
Det jag fiskar efter blir ju inte en exakt vetenskap utan mer ledtrådar/hintar som kan stärka eller leda åt olika håll och spår man redan tänkt på. Eller detaljer som får en att ta en annan väg som leder framåt.
Försöka spåra GM från olika håll så man hittar fram till kärnan. Om man tänker sig GM i mitten av ett spindelnät. Man kan börja i olika trådar och försöka närma sig mitten med olika metoder.
Eftersom detta fall är svårlöst så får man försöka på så många olika sätt man kan.
Kan man försöka se GM avsikt eller sinnesstämning?
Ser man om M försökte springa ifrån eller hann han inte ens blinka?
Jag tänker mig tex så här när det gäller skadebilden och ledtrådar från dem:

Jag hoppas inga anhöriga läser och ber om ursäkt om det blir lite grafiskt.

Om M fick sin bröstkorg så svårt skadad med knytnävsslag vad innebär det?
Kan vem som helst orsaka detta? Krävs en viss träning i kampsport för att ha en sådan stark hand?
Fick GM skador på knogarna av detta? Synliga spår på knogarna är inte det lättaste att dölja för omgivningen.
Detta kan ju vara en viktig ledtråd. Letar man efter någon som håller på med tex kampsport? Eller har skadorna uppkommit av sparkar/stampande från fötterna?

Har GM stått och väntat och låter M stilla passera innan han går till en dödlig attack direkt?
Kan indikera hämnd åt sig själv eller någon annan.

Om GM sparkar i M:s knäveck bakifrån kanske det indikerar att planen att stoppa/prata med M inte riktigt gick vägen. Han fick sticka efter honom och fälla honom på detta sätt i ett snabbt beslut.
Kidnappningsförsök eller tillrättavisning som går fel?

Börjar attacken med ett knytnävsslag kan det tyda på ilska. Ilska som uppstått på plats eller tidigare.

Flyger han på honom hej vilt och hugger blint överallt i ansikte mm så kanske det indikerar någon i akut sjukdom som ser troll och känner sig hotad till livet.

Antal skador betyder ju i allafall att det inte är en profesionell mördare.
Att han kan gå tillbaks till A-L och hugga igen tyder dock på sinnesnärvaro och kyla.

Är det personligt mot M och inte mot familjen?

Är de första skadorna ytliga och blir sedan värre och värre kan betyda att han inte menade att döda utan fick panik när M blev mer skadad och skrek.

Var skadorna dödliga från början kan det betyda att han ville döda M och varför då i så fall?
Var de inte det kan det tyda på en markering/tillsägelse som gått snett.

Betyder allt övervåld hat eller panik?

Ett scenario där M bara har knivhugg på baksidan men krosskador framifrån.
Då kan det tex gått till så att GM kommit bakifrån och hävt ner M på marken genom att ta tag i hans ryggsäck. Lagt sig ner på knä och matat slag alt stått upp och sparkat eller stampat M i bröstkorgen. M har rullat över på mage för att skydda sig. Pga den stora ryggsäcken som blir i vägen för GM så åker hans kniv fram och han fortsätter på det sättet istället....brrr.
Här är GM ursinnig, ursinnig på M.

Det är så jag tänker mig att olika skadebilder kan ge hintar åt olika händelseförlopp.
Men som sagt det blir ju inte något exakt.
Men kanske kan en samlad bild av allt ge en tydligare riktning ändå.

Usch inte så trevligt att tänka på!
Det är inte riktigt klokt att detta inte blivit löst
Senast redigerad av Alice-the-Ant 2019-07-31 kl. 12:06.
Citera
2019-07-31, 12:22
Medlem
Citat:
Man vill ju ha en så detaljerad och klar bild som man bara kan.
Det underlättar sökandet och att hitta rimliga scenarion och spår.

Jag förstår hur du menar också och du kan säkert ha helt rätt i det.
Men jag vill ha så mycket fakta som det går för att sedan kunna spåna från det.
Det jag fiskar efter blir ju inte en exakt vetenskap utan mer ledtrådar/hintar som kan stärka eller leda åt olika håll och spår man redan tänkt på. Eller detaljer som får en att ta en annan väg som leder framåt.
Försöka spåra GM från olika håll så man hittar fram till kärnan. Om man tänker sig GM i mitten av ett spindelnät. Man kan börja i olika trådar och föröka närma sig mitten med olika metoder.
Eftersom detta fall är svårlöst så får man försöka på så många olika sätt man kan.
Kan man försöka se GM avsikt eller sinnesstämning?
Ser man om M försökte springa ifrån eller hann han inte ens blinka?
Jag tänker mig tex så här när det gäller skadebilden och ledtrådar från dem:

Jag hoppas inga anhöriga läser och ber om ursäkt om det blir lite grafiskt.

Om M fick sin bröstkorg så svårt skadad med knytnävsslag vad innebär det?
Kan vem som helst orsaka detta? Krävs en viss träning i kampsport för att ha en sådan stark hand?
Fick GM skador på knogarna av detta? Synliga spår på knogarna är inte det lättaste att dölja för omgivningen.
Detta kan ju vara en viktig ledtråd. Letar man efter någon som håller på med tex kampsport? Eller har skadorna uppkommit av sparkar/stampande från fötterna?

Har GM stått och väntat och låter M stilla passera innan han går till en dödlig attack direkt?
Kan indikera hämnd åt sig själv eller någon annan.

Om GM sparkar i M:s knäveck bakifrån kanske det indikerar att planen att stoppa/prata med M inte riktigt gick vägen. Han fick sticka efter honom och fälla honom på detta sätt i ett snabbt beslut.
Kidnappningsförsök eller tillrättavisning som går fel?

Börjar attacken med ett knytnävsslag kan det tyda på ilska. Ilska som uppstått på plats eller tidigare.

Flyger han på honom hej vilt och hugger blint överallt i ansikte mm så kanske det indikerar någon i akut sjukdom som ser troll och känner sig hotad till livet.

Antal skador betyder ju i allafall att det inte är en profesionell mördare.
Att han kan gå tillbaks till A-L och hugga igen tyder dock på sinnesnärvaro och kyla.

Är det personligt mot M och inte mot familjen?

Är de första skadorna ytliga och blir sedan värre och värre kan betyda att han inte menade att döda utan fick panik när M blev mer skadad och skrek.

Var skadorna dödliga från början kan det betyda att han ville döda M och varför då i så fall?
Var de inte det kan det tyda på en markering/tillsägelse som gått snett.

Betyder allt övervåld hat eller panik?

Ett scenario där M bara har knivhugg på baksidan men krosskador framifrån.
Då kan det tex gått till så att GM kommit bakifrån och hävt ner M på marken genom att ta tag i hans ryggsäck. Lagt sig ner på knä och matat slag alt stått upp och sparkat eller stampat M i bröstkorgen. M har rullat över på mage för att skydda sig. Pga den stora ryggsäcken som blir i vägen för GM så åker hans kniv fram och han fortsätter på det sättet istället....brrr.
Här är GM ursinnig, ursinnig på M.

Det är så jag tänker mig att olika skadebilder kan ge hintar åt olika händelseförlopp.
Men som sagt det blir ju inte något exakt.
Men kanske kan en samlad bild av allt ge en tydligare riktning ändå.

Usch inte så trevligt att tänka på!
Det är inte riktigt klokt att detta inte blivit löst
Jag har respekt för dina åsikter, inga konstigheter. Som jag uppfattat det så är detta det man tror:
GM väntar på M, sannolikt norr om vändplanen. Han börjar gå/springa ikapp när M svänger upp på Åsgatan.
Sedan exakt hur saker händer vet man knappast. Eftersom det utdelats slag och knän framifrån antar man väl att detta skett först och att detta följs av knivhuggen.

Ett visst hopp finns i fallet då DNA faktiskt lett framåt på annat håll. Nu hade man inte samma tur som i Billdals-fallet men kanske kan släktforskningen ge något. Som Link04 skrev så var gemensamma släktingen i USA rätt långt tillbaka i tiden och ändå lyckades man ta honom.

Det är tråkigt att polisen är så ryckig i sin kommunikation. En jävla uppståndelse när man fick sina kassa "träffar" bland brottslingarna, sedan dess helt tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in