2019-07-30, 11:16
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Från AB:s liverapportering:

Näsan är bedömd på öronakut 5/7 som framförallt misstänkt äldre fraktur ( sid 134 i FUP ). Då alltså sned innan händelsen. Står också i journalen att näsan är "helt avsvälld" vilket borde betyda att den ej är svullen.
Varför BO söker få det till en aktuell skada relaterad till slagsmålet tål att fundera på.

För att få mer pengar?
Citera
2019-07-30, 11:17
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Varför ska killen ha 120tusen i skadestånd? Inte som han missat jobb o har utebliven inkomst eller betalat för sjukvården själv som..?

Snarare, vem ska betala Rockan för hans missade inkomst?

Snarare: Varför ska vi hårt arbetande svenskar betala precis ALLT för dessa kriminella invandrare, i detta fall så kallade ensamkommande afghaner.
Citera
2019-07-30, 11:18
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Sydsvenskans rapportering från rättegången:

"Målsäganden kräver 139 700 kronor i skadestånd, för kränkning, sveda och värk, förlorad inkomstsamt andra skador som lämnat men."

Har afghanen ett jobb? Jag trodde han var arbetslös och kriminell?

Afghanens förmyndare påstår att Afghanen arbetar som diskare, när han inte är i skolan. Skulle vilja se lönespecifikationen från arbetsgivaren. Kan det vara så att Afghanen arbetar svart? Skulle inte förvåna mig om att Afghanen då sätter arbetsgivaren i klistret.
Citera
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Snarare: Varför ska vi hårt arbetande svenskar betala precis ALLT för dessa kriminella invandrare, i detta fall så kallade ensamkommande afghaner.

Därför att vi e godtyckliga svenskar som tror att människor från andra kulturer är precis lika ärliga, solidariska och fantastiska som oss själva.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Han har väl förlorat stora summor då han inte kunnat sälja knark längre.
+1
Citera
2019-07-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge

Därför att majoriteten röstar på partier som driver den politiken.
Citera
Medlem
Om ASAP (ombuden) hade varit smart skulle han nu skylla allt det jobbiga på livvakten, som säkert sitter hemma med en milkshake på nån skönt oåtkomlig uteservering. Jobbigt för åklagaren, lite som det gamla Lindomefallet alltså.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
I Sverige kan inte domstol döma över det som är rättskraftigt avdömt. Om målsäganden får skadestånd enligt svensk rätt av svensk domstol för samma gärning ställer jag mig tveksam till att en skadeståndsprocess kan nå framgång vid amerikansk domstol.

Bra fråga. Men I USA så friades OJ Simpson straffsrättsligt för mordet på sin fru, fast dömdes sedan i civil domstol att betala skadestånd till hennes familj för att han mördat henne.

Så det kanske kokar ner till ganska obskyra juridiska spetsfundigheter, där det kanske inte ens finns tydliga prejudikat i USA, utan måste tröskas långt upp i domstolarna?

Även om afganen förlorar i slutänden så blir det ju en väldigt uppmärksammad process om han stämmer Rocky för skadestånd.
Citera
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Sydsvenskans rapportering från rättegången:

"Målsäganden kräver 139 700 kronor i skadestånd, för kränkning, sveda och värk, förlorad inkomstsamt andra skador som lämnat men."

Har afghanen ett jobb? Jag trodde han var arbetslös och kriminell?

Det kanske inte avser förlorad inkomst av arbete utan förlorad inkomst av kriminell verksamhet?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Min tolkning är att Rockys stora feta kompis inte var med som "livvakt", utan som "concert security". Då räcker det väl gott med att vara stor som ett kylskåp, och bara ställa sig som en köttmur mellan skrikande fans och artisten? Så "livvakten" kanske gjorde så mycket som kunde förväntas av honom?

Den som däremot bestämde att man inte behöver professionella livvakter med i Stockholm sitter nog löst till.

Absolut, det finns ingen huvudstad eller större stad i världen som är 100% säker, som kändis bör man alltid ha livvakt.
Citera
2019-07-30, 11:20
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Helt fel.
Dawod gick under jorden direkt efter fighten på Apelbergsgatan.
Dawood gjorde ett utfall mot livvakten som Asap ingrep mot direkt före hazarkastet.
Den 1:a svarta bild i fup:en från TMZ-videon konfirmerar att Asap jagar Dawod.

Den 19/7 tas sen Dawod på bar gärning vid stöld där man anträffar en mattkniv.

Det finns fog att misstänka att mattkniven bars av Dawod den 30/6 i bråket på Apelbergsgatan.
Mattknivar är signum inom terrorkretsar- mest känd är 9/11 med 3 mattknivar på unitedflighten innan dom brände in i WTC med 800km/tim fart.

Ett tillägg: 11 juli döms Dawod för stöld av solglasögon till 21 dagar i fängelse. Åtta dagar efter domen åker han fast för nya brott på North Face. Jag finner inga ord för detta vansinniga slösande på samhällsresurser. Han erkänner att stölden ska finansiera narkotikamissbruk. Människan bär alltså kniv och missbrukar droger. Jag vill inte ha såna här farliga människor fritt strövande på våra gator.

Sedan undrar jag hur mycket förlorad arbetsinkomst det handlar om för Mustafa, han skulle ju ta semester 20 juli och resa till Iran, så han förlorar max 19 dagars inkomst förutsatt att han inte har några lediga dagar under den perioden. Vad tjänar man som diskare på en månad brutto? Max 20 000 va?
Citera
2019-07-30, 11:21
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Det var alltså Jafaris kompis som fick strypgrepp? Hur i helvete kunde då livvaktens anmälan läggas ner? Jafari kan ju inte hävda nödvärn, det var han som började slåss i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in