Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
1. Nja, inte direkt har du missat hela historien kring PR byrån som även nyhetsmedierna har intervjuat?
Det var en halvstor grej innan FUP:en släpptes, det var bland annat de som satte upp alla "#FreeASAP" affischer i stockholm osv.
2. Du verkar inte förstå vad jag säger, skivbolag samarbetar absolut med vilka de vill, men det är extremt vanligt att de gör sig av med klienter som är stökiga, det är så med alla mediabolag.
Att ha en klient som döms för misshandel när denne är ute på turne är en stökig klient som delvis kostar pengar men som även riskerar att skapa dålig press i framtiden ovanpå fler kostnader om denne arresteras igen.
3. Vi får se.
1. Inte alls. Det är helt naturligt att som kändis eller annars konsultera en PR-byrå när den Svenska staten med propagandaorgan är i farten. Det är fortfarande som så att du smiter från påståendet dvs. att du anser att Rocky skulle haft betydande nytta av det hela och därför inte vara värd ersättning för skador.
2. Jag finner ditt påstående utskrattningsbart. Bolagen bestämmer själva vilka de samarbetar med och skriver avtal med. Nuförtiden är musiken mest digital. Arenorna upplåts till först till kvarn principen. Med andra ord är stjärnornas ställning mycket stark och musikbolagens makt består egentligen av massmediekontakter, radio och tvkontroll samt listkontroll. Du får helt enkelt läsa på lite om avtals och försäkringsvillkor relaterat till "the restraint of princes".
Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Målsäganden kräver 139 700 kronor i skadestånd, för kränkning, sveda och värk, förlorad inkomst samt andra skador som lämnat
/Provokatör
1. Advokaten vill uppenbarligen skapa en ny rättspraxis.
1.1. Kränkning 2000kr. Sveda och värk 5000kr. Ärr på armarna (ifall rätten kan avgöra vem som utfört dem och det är annan än målsägaren eller dennes polare) 20000kr. Det torde ungefär vara maxskadeståndet som kan utdömas enligt nuvarande rättspraxis. Sedan behöver ju inte domstolen ta rättspraxis i beaktande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Tro mig jag har både sett filmerna i slow-motion och läst FUP. Sparken/trampet är inte en spark eller ett tramp det är en stampande markering åt Jafari för att han ska hålla sig lugn, men nu har han vidgått ett tramp vilket givetvis har ett syfte.
Som sagt jag har läst FUP men du har uppenbarligen inte läst tråden.
/Provokatör
1. Den enda skada som finns i FUP som tydligt korresponderar mot vad som sker på film i sociala medier är en lätt snyting på Afghanens ansikte. Amerikanen (som inte är asap rocky) syns tydligt bromsa smockan innan den träffar och ger en liten svullnad i afghanens ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bubba00
DIREKT FRÅN RADION!
FRÅN RING P1 (09:58 30/7-19)
Daniel Hjort från Stockholm ringer in.
Hjort gör gällande att bevismaterial manipulerats. Videofilmen manipuleras så att det verkar som om de, ASAP och hans sällskap, var förföljda under än mer än fyra gånger så lång tid som än vad som i verkligheten hände. Man har även ljugit om avstånd när man har angett att man varit förföljd i "fyra kvarter". Detta är en överdrift.
Någon som vet mer? Hjort hänvisade till FUP.
1. Denne Hjort måste vara utvecklingsstörd.
2. När amerikaner säger att de gått ett kvarter så menar de ett kvarters sida. När en Svensk säger kvarter så har ordet satts av stadsplaneringen och hela kvarter avses. Uttrycken är alltså likvärdiga så länge en Svensk och en amerikan går rakt fram. Börjar man gå runt kvarter eller svänga så blir det stora skillnader.
3. Amerikanerna talar alltså sanning när de säger att de retirerat fyra kvarter (som svensk måste man säga kvarterssidor för samma betydelse).
4. Det är en form av kulturrasism mot amerikaner eller någon form av outbildad ignorans att påstå att Rocky+crew ljuger i det avseendet.