2019-07-30, 09:37
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1

Negrer är inte heller några favoriter för mig men Rocky borde få en medalj !
Jag tror att det är många som känner som du.
Citera
2019-07-30, 09:39
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Bara njuter av det Gw sa om Afghan blatten.
Åklagaren har nog ont i magen och jag undrar hur vänster folk tänker om detta???

Men det är väl det vanliga : Staaaaackars lilla afghan ponken!

Negrer är inte heller några favoriter för mig men Rocky borde få en medalj !

Den här tråden är som att vada i gyttja. Jag avskyr Sveriges migrationspolitik -- men vad har det med målet att göra??
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Tack för svar.
Men, vad för slags tvist rörde det sig om - kan Du se det också?

Jag gick in på mrkoll.se, och där stod det att det rörde tvistemål. Man måste betala för att kunna läsa vidare och det är det inte värt.
Citera
Medlem
Rättegången är försenad... otippat...
Citera
2019-07-30, 09:42
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Den här tråden är som att vada i gyttja. Jag avskyr Sveriges migrationspolitik -- men vad har det med målet att göra??

Att en äcklig aphan får vad han förtjänar, ändå ska han få rätt.

Fast vi vet inte med säkerhet än, det finns nya bevis och GW säger 10 % att Asap frias.
Citera
2019-07-30, 09:42
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jobbig kille du. Fast som du själv säger så är det vid ett annat tillfälle.
Hade någon av dem kniv på sig under bråket med rap-guden så tog de aldrig fram den då.
So be it.
Följdfråga: om du själv blir ofredad av ex afghaner el somalier, där du inte har möjlighet att fly - hur agerar du då? Utgår du från att de INTE är beväpnade och har samma naiva syn på människoliv som du?

Vad gör du?
Citera
2019-07-30, 09:44
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
GW säger 10 % att Asap frias.

GW (som jag annars gillar) har förbrukat sitt förtroende i detta ärende.
Citera
2019-07-30, 09:44
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Jag tror att det är många som känner som du.

Precis.Tror vi är många som känner så !
Citera
2019-07-30, 09:46
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulf
Målsäganden yrkar på totalt 139 700 kronor i skadestånd för kränkning, sveda och värk, förlorad inkomst och utseendemässiga skedeföljder.

Det är en skrattretande summa för den här typen av brott.

Får han inte bidrag? Vilken inkomst har han förlorat?
Citera
2019-07-30, 09:48
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Jag gick in på mrkoll.se, och där stod det att det rörde tvistemål. Man måste betala för att kunna läsa vidare och det är det inte värt.

Japp.ser det nu:
"Osnier är förekommande i mål. Eventuellt handlar det om tvist eller stämning."
https://mrkoll.se/person/Osnier-Conde-Diaz-Hammarby-all-96-l-Stockholm/sqqkmUxamUxasqqkbTAQmcYfrkyqRaQcYfrkyqRaQdYQauerAu erA

Aja, lite OffT idag, men undrar om han är släkt med den där (en gång misshandlade - finns tråd på fb) SvT-reportern Conde?
Citera
2019-07-30, 09:50
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Hur fan kunde vi missa detta...

Kollar man nu åter på förhöret så står det att detta skedde i förhörsrummet på Kronobergshäktet.....

Så det bistra sanningen var alltså:
Dawod gick under jorden efter bråket. Den 19/7 torskar han på nytt brott som var stöld+knivlagen i city.
Den 20/7 görs förhöret av Dawod i häktet avseende Rocky-bråket.
Detta har alltså medierna vetat om och åter kört en liten kod 291 i 10 dagar...

Här fallen nu pusselbiten på plats med den svarta 1:a bild i Fup som visar hur Rocky just jagar Dawod med Mustafa som springer efter Asap precis före kastet.

Här borde ett direkt krav från försvaret vara att utföra DNA-test på den mattkniv för att kolla ev spår av mänsklig vävnad.

ASAP Rocky har indirekt lyckas hänga ut hela svenska mediakåren som mörkade denna lilla sensation..

Väldigt talande och det visar ju klart hur rätt vi som tror på sann rättvisa har haft i den här tråden. Polisutredningen och medias behandling av händelsen har kraftig slagsida till förmån för hazarerna, det är uppenbart.
Citera
2019-07-30, 09:51
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Rätten till nödvärn i Sverige är väldigt begränsad. ASAP Rocky kommer troligtvis att bli fälld.

Varför är inte afganen åtalad för olaga hot och ofredande? Han är ju inte bara offer utan även själva orsaken till att konflikten eskalerade. En domare skulle behöva tala om för honom att hans handlingar varit felaktiga eftersom han själv inte verkar förstå det. Att det INTE är okej att trakassera och hota andra bara för att man känner sig felad eller fått sin heder kränkt.

En misshandelsdom och ett skadestånd kommer bara göda hans offermentalitet.
När utredningen mot Mustafa lades ner var det någon här som påpekade att det hade varit svårare att fälla Rocky och co. om det så kallade "brottsoffret" samtidigt hade varit gärningsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in