2019-07-28, 11:57
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Samtidigt är det nog bara Eddie som kan göra en parodi eller vad man skall säga ang "Hasse Hassesson & Mannaböskeband". En riktigt bra dragspelslåt
Låten Ja E Så Fet Jag Måste Spy
https://www.youtube.com/watch?v=EZsu8PENmsg

Sant att bara Errol kan göra en parodi på det sättet, jag tror även han har fått lite inspiration från filmen "The Meaning Of Life" med Monty Python när Terry Jones spelar en extremt fet gubbe som spyr hela tiden.
Citera
2019-07-28, 14:54
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Sant att bara Errol kan göra en parodi på det sättet, jag tror även han har fått lite inspiration från filmen "The Meaning Of Life" med Monty Python när Terry Jones spelar en extremt fet gubbe som spyr hela tiden.

Kanske vem vet.
Errol var ett geni på alltsådant.

Undrar ifall det finns mera material någonstans tro
Citera
2019-07-28, 15:57
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Det stämmer är rätt så säker på det i alla fall. Errol gillade ju Monty Python och det hör man ju också på kassetten Svensktoppsrulle där han säger samma som John Cleeses klassiska "And now for something completely different".
Citera
2019-07-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det stämmer är rätt så säker på det i alla fall. Errol gillade ju Monty Python och det hör man ju också på kassetten Svensktoppsrulle där han säger samma som John Cleeses klassiska "And now for something completely different".

Och på albumet Rock'n Rebel så medföljer en booklet där Anders berättar om när hans far hyrde "The Holy Grail" med Monty Python på VHS och fyllde ut det sista av bandet med att visa arslet och babbla på skånska. Har man sett The Holy Grail och vet hur den slutar så är inte det tillagda slutet av Errol helt opassande.
Citera
2019-07-28, 22:17
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Och på albumet Rock'n Rebel så medföljer en booklet där Anders berättar om när hans far hyrde "The Holy Grail" med Monty Python på VHS och fyllde ut det sista av bandet med att visa arslet och babbla på skånska. Har man sett The Holy Grail och vet hur den slutar så är inte det tillagda slutet av Errol helt opassande.
Haha det är genialiskt!
Citera
2019-07-29, 18:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Kassetten Radio Abonnerad släpptes 1996. Men den var tänkt att komma ut på LP redan 1985 enligt den här intervju med Flashback.
https://www.flashback.se/magazine/92/eddie-meduza

Varför dröjde det 11 år innan den släpptes?
Citera
2019-07-29, 20:00
Medlem
Citat:
Kassetten Radio Abonnerad släpptes 1996. Men den var tänkt att komma ut på LP redan 1985 enligt den här intervju med Flashback.
https://www.flashback.se/magazine/92/eddie-meduza

Varför dröjde det 11 år innan den släpptes?

Jag anar att det berodde på att Ain't Got No Cadillac-skivan ej blev den säljarframgång man hoppades på, lite som fallet med skivan Raggare som blev en kassett istället (tills den sedan äntligen kom ut på vinyl).
Citera
2019-07-29, 20:59
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jag anar att det berodde på att Ain't Got No Cadillac-skivan ej blev den säljarframgång man hoppades på, lite som fallet med skivan Raggare som blev en kassett istället (tills den sedan äntligen kom ut på vinyl).
Ja, så kan det ju vara. Men det som jag tänkte mest på att det dröjde så länge innan den kom ut på kassett. För det är ju toppenbra kassett med en massa bra låtar.
Citera
2019-07-29, 21:17
Medlem
Citat:
Ja, så kan det ju vara. Men det som jag tänkte mest på att det dröjde så länge innan den kom ut på kassett. För det är ju toppenbra kassett med en massa bra låtar.

Ja det är lite underligt, förresten, jag försökte lägga upp en grej på Youtube häromdagen och det sket sig så jag la upp den någon annanstans. Någonstans där jag vågar tro att den inte tas bort. Vill man se det så kan man skicka PM.
Citera
2019-07-29, 22:54
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja det är lite underligt, förresten, jag försökte lägga upp en grej på Youtube häromdagen och det sket sig så jag la upp den någon annanstans. Någonstans där jag vågar tro att den inte tas bort. Vill man se det så kan man skicka PM.
Okej skicka gärna PM
Citera
2019-07-29, 23:05
Medlem
Citat:
Okej skicka gärna PM

Nu har du PM.
Citera
2019-07-29, 23:12
Medlem
Rebali179s avatar
Ain't Got No Cadillac skivan är en skiva jag aldrig lyssnar på måste jag erkänna.
Då är Raggare många gånger bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in