2019-07-26, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
United är väldigt svårbedömda just nu. Man har fått in ett par bra nyförvärv, men det behövs fler. Jag skulle säga att målsättningen för nästa säsong är att sluta topp 3. Och det känns inte som något orimligt. AWB har sett väldigt intressant ut under de två träningsmatcher som har spelats. Och fortsätter han även så i PL så är det en helt fantastisk värvning.

Jag hör väldigt ofta om att topp 4 är orimligt. Vem tror ni ska sluta topp 4? Att City och Liverpool är där är nästan garanterat, men bakom de så finns det ett Chelsea som har transferförbud och precis blivit av med sin klart bästa spelare. Ett Arsenal i stort behov av nyförvärv och har inte lyckats få in en enda spelare samtidigt som man tappat Ramsey. Tottenham har fått in en bra värvning i Ndombele men ser ut att vara på väg att tappa bredd på ytterbacksplatserna.

Jag instämmer, nästan.. En fjärdeplats känns som ett rimligt mål i min mening. I övrigt håller jag med,.det känns som att 19/20 är en säsong där united måste tillåta sig några felsteg och därav kanske tappar några poäng som skulle vara kritiska för en 3:e plats och därför slutar 4:a
Citera
2019-07-29, 17:29
Medlem
zebra121s avatar
Är det någon som vet varför du ser så lite matchtröjor på engelska läktare utan istället bara folk i jackor, tröjor och mössor? Är ju hur svårt som helst att se om de är fans eller vanliga arbetare.

Någon?
Citera
2019-07-29, 17:36
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Är det någon som vet varför du ser så lite matchtröjor på engelska läktare utan istället bara folk i jackor, tröjor och mössor? Är ju hur svårt som helst att se om de är fans eller vanliga arbetare.

Någon?

är väl också jävligt kallt under säsong oftast?
Citera
2019-07-29, 20:09
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
är väl också jävligt kallt under säsong oftast?

Det kan ju omöjligen bara bero på det? Något annat är det.
Citera
2019-07-29, 20:27
Avstängd
Halloween2s avatar
Alltså Klopp nu är det dags att sluta grina om andra klubbar. Denna bitterhet karln bestiger kommer snart vara brevid Mous nivå.
Citera
2019-07-29, 23:44
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Det kan ju omöjligen bara bero på det? Något annat är det.

ser många ha tröjorna under jackorna.
Citera
2019-07-30, 08:50
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
ser många ha tröjorna under jackorna.

Är de fega i England och vill inte visa vilket lag man håller på? 20, 30 åriga killar på ståplats med endast jackor. Nej, jag köper inte det.
Citera
2019-07-30, 10:14
Medlem
Citat:
Är de fega i England och vill inte visa vilket lag man håller på? 20, 30 åriga killar på ståplats med endast jackor. Nej, jag köper inte det.

Är en helt annan kultur i England. Man har inte alls samma julgranskultur som i många andra länder. Halsdukar är knappt någon som har på sig förutom barn, vifta med flaggor är trams (och dessutom förbjudet att ha pinne av säkerhetsskäl), och inom vissa kretsar är till och med matchtröja lite julgran. Många som gått på matcher i många år klär sig i vanliga kläder och ser sig själv som lite finare än supporters i skinande ny tröja. Man kommer som man är, match efter match efter match, säsong efter säsong efter säsong. Yngre grabbgäng utan tröja kör oftast så för att de t ex skall ut och festa direkt efter match och på de flesta uteställen på kvällstid är matchtröja förbjudet.
Som bortasupporter har bara de som åker supporterbuss möjligen tröja. Alla de som tar tåget eller bil och kör pubrunda före match kör alltid "utan färger" för att dels komma in på alla pubar och dels för att undvika trubbel.
Citera
2019-07-30, 10:23
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Drinkwater. Okazaki. Huth. Morgan. Simpson. Kante. Mahrez. Fuchs. Ja det är väl bara vardy och schmeichel kvar nu typ. Och seriöst titta på dessa namn och se var dem är nu? Simpson och okazaki har inte ens kontrakt. Huth vet jag inte vad som hände med. Drinkwater en fet flopp i chelsea. Mahrez är också en flopp sett till priset. Ranieri har hunnit få sparken gånger två sen titeln. Bara kante som har lyckats. Sjukaste one hit wondern någonsin. Ett gäng mediokra fotbollsspelare som fick allt och stämma i en säsong där övriga lag var skit. Chelsea i nedflyttningsstrid liksom. Spurs blev trea i ett two horse race. Säger väl allt.

Lite andra random tanker kring england.

Zaha. Skrev nytt 5 års kontrakt förra sommaren. Vill nu lämna. En ny coutinho/van diijk. Trött man blir på dessa spelare. Han borde väl tänkt så långt innan han skrev det kontraktet. Inte orimligt at CP att begära upp mot 70 när bissaka går för 45.

Carrol. Sturridge. Welbeck. Roade mig och kika på free agents och dessa är kvar på marknaden. Spännande och se vart deras karriärer tar vägen. Welbeck verkar kräva hög lön vilket stoppa honom. Med deras skadehistorik borde ingen klubb erbjuda annat än play and pay kontrakt. Gary cahill är fortfarande free agent också. Lite förvånande kan jag tycka. Visst gått ned sig men bra erfarenhet. Borde göra bra med nytta för ett gäng i mitten. Eller som back up i toppen. Men kanske lönen som skrämmer där också.

Sist chelsea. Tror nog många chelsea fans romantiserar väl mycket kring alla unga spelare. Laget kommer nog mestadels ändå bestå av det rutinerade gänget från förra säsongen. Backlinjen lär vara densamma. Minst två av kante jorginho kovacic på mitten. Willian pedro girourd är nog förstaval. Men en spelare man def ska hålla ögonen på är mount. Med hans derby historia med lampard känns han väldigt nära, tillsammans med hans fina försäsong. Skulle inte förvåna om han tar en startplats och blir en av säsongens succer.
Citera
2019-07-30, 12:42
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Hur ser liverpool supportrarna på försäsongen då? Riktigt svaga resultat, mot visserligen bra motstånd. "bara" försäsong utan sina 4 bästa spelare eller finns det någon oro? Har sett lag som gjort bra försäsonger och dåliga ligastarter och tvärtom så man ska inte läsa alltför mycket av sånt. Men sala mane firmino coh alison har väl knappt ens tränat med laget än. Gissar att ingen av dem, utom möjligen alison då han är målvakt spelar premiären. Om inte klopp blir desperat och vill chansa, men han verkar inte vara den typen. Tycker man har dålig täckning just där. Mignolet gjorde bort sig mot sporting såg jag. Sen där framme. Origi hade några flaxmål förra säsongen men ser inte hans storhet. Shaqiri frystes ju typ ut. Oxlade tillbaka från skada. Känns väldigt tunt där framme.

Och ingen aktivitet i fönstret i princip. Fattar inte varför man inte gick för fekir om han nu kostade 17 m pund. Även med hans skadehistorik tycker jag det hade varit värt det. Gjorde ändå ca 40 matcher för lyon förra säsongen. Läst lite på dem engelska tidningarna och en del fans är kritiska och skeptiska till att man inte spenderat något. Dem köper inte att pengarna inte finns. Visst kanske ingen miljard men behöver ju inte lägga sig på spurs nivå.

Läste förövrigt någon intressant statistik kring hur liverpool presterat EFTER man slutat tvåa. Ingen rolig läsning. "Floppar" oftast efter deras toppsäsonger. Svårt att hålla uppe eller förbättra sig. Visst att man bara föll på målsnöret mot city förra säsongen men farligt och bli för bekväma ändå och därav inte vilja förstärka.
Citera
2019-07-30, 13:05
Moderator
zanteras avatar
Förvisso inte Liverpool supporter men tror det kan gå hur som helst. Känns lite "bläh" efter en transfer sommar där inget har hänt och man kan konstatera att Liverpool inte vara bra nog att vinna ligan över City förra säsongen (även om det var nära) samtidigt som City förstärkt sitt lag, så magkänslan säger att man får svårt att ro på City denna säsongen. Samtidigt har man ju typ sagt så om Tottenham i 2-3 år iaf där det knappt förstärkts och de har ändå lyckats bra och fortsatt hamna på CL-plats varje säsong. Gäller för Liverpool att få en bra start och inte tappa poäng direkt om man nu saknar Salah/Mane/Firmino i början, gäller ändå att ta 3 poängare. Halkar man efter direkt kan det bli en jobbig säsong där man konstant jagar laget/lagen framför.

Vad gäller Chelsea tycker jag transferförbudet gjort att de känns mer spännande än vanligt. Återstår att se hur mycket speltid som ges till Abraham/Mount och liknande unga produkter, jag är också inne på spåret att Lampard troligtvis kommer köra väldigt rutinerade startelvor och förlita sig på Giroud/Willian/Pedro osv, dock har man ju även fått in Pulisic som känns intressant.

Känns väl som Welbeck/Sturridge/Carroll alla borde vara intressanta för engelska klubbar. Carroll kanske mer för Championship/botten av PL och Welbeck/Sturridge mer för ~mitten i PL men det beror ju som sagt på vad de själva vill. Hört Sturridge kopplas samman med Serie A och kan ju hända att han vill gå till en annan liga. Welbeck verkar ha höga lönekrav, känns lite löjligt sett till hans prestationer samt skador. Hörde något om att Sheffield U hade budat 20 miljoner pund för någon anfallare i Swansea, men Welbeck/Sturridge kanske anser sig för fina för att gå till en sån klubb.
Citera
2019-07-30, 13:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Hur ser liverpool supportrarna på försäsongen då? Riktigt svaga resultat, mot visserligen bra motstånd. "bara" försäsong utan sina 4 bästa spelare eller finns det någon oro? Har sett lag som gjort bra försäsonger och dåliga ligastarter och tvärtom så man ska inte läsa alltför mycket av sånt. Men sala mane firmino coh alison har väl knappt ens tränat med laget än. Gissar att ingen av dem, utom möjligen alison då han är målvakt spelar premiären. Om inte klopp blir desperat och vill chansa, men han verkar inte vara den typen. Tycker man har dålig täckning just där. Mignolet gjorde bort sig mot sporting såg jag. Sen där framme. Origi hade några flaxmål förra säsongen men ser inte hans storhet. Shaqiri frystes ju typ ut. Oxlade tillbaka från skada. Känns väldigt tunt där framme.

Och ingen aktivitet i fönstret i princip. Fattar inte varför man inte gick för fekir om han nu kostade 17 m pund. Även med hans skadehistorik tycker jag det hade varit värt det. Gjorde ändå ca 40 matcher för lyon förra säsongen. Läst lite på dem engelska tidningarna och en del fans är kritiska och skeptiska till att man inte spenderat något. Dem köper inte att pengarna inte finns. Visst kanske ingen miljard men behöver ju inte lägga sig på spurs nivå.

Läste förövrigt någon intressant statistik kring hur liverpool presterat EFTER man slutat tvåa. Ingen rolig läsning. "Floppar" oftast efter deras toppsäsonger. Svårt att hålla uppe eller förbättra sig. Visst att man bara föll på målsnöret mot city förra säsongen men farligt och bli för bekväma ändå och därav inte vilja förstärka.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Förvisso inte Liverpool supporter men tror det kan gå hur som helst. Känns lite "bläh" efter en transfer sommar där inget har hänt och man kan konstatera att Liverpool inte vara bra nog att vinna ligan över City förra säsongen (även om det var nära) samtidigt som City förstärkt sitt lag, så magkänslan säger att man får svårt att ro på City denna säsongen. Samtidigt har man ju typ sagt så om Tottenham i 2-3 år iaf där det knappt förstärkts och de har ändå lyckats bra och fortsatt hamna på CL-plats varje säsong. Gäller för Liverpool att få en bra start och inte tappa poäng direkt om man nu saknar Salah/Mane/Firmino i början, gäller ändå att ta 3 poängare. Halkar man efter direkt kan det bli en jobbig säsong där man konstant jagar laget/lagen framför.

Vad gäller Chelsea tycker jag transferförbudet gjort att de känns mer spännande än vanligt. Återstår att se hur mycket speltid som ges till Abraham/Mount och liknande unga produkter, jag är också inne på spåret att Lampard troligtvis kommer köra väldigt rutinerade startelvor och förlita sig på Giroud/Willian/Pedro osv, dock har man ju även fått in Pulisic som känns intressant.

Känns väl som Welbeck/Sturridge/Carroll alla borde vara intressanta för engelska klubbar. Carroll kanske mer för Championship/botten av PL och Welbeck/Sturridge mer för ~mitten i PL men det beror ju som sagt på vad de själva vill. Hört Sturridge kopplas samman med Serie A och kan ju hända att han vill gå till en annan liga. Welbeck verkar ha höga lönekrav, känns lite löjligt sett till hans prestationer samt skador. Hörde något om att Sheffield U hade budat 20 miljoner pund för någon anfallare i Swansea, men Welbeck/Sturridge kanske anser sig för fina för att gå till en sån klubb.

Jag är orolig av naturen så jag ser LFC göra en sämre säsong än i fjol. Som jag skrivit hela fönstret ska Liverpool delta i 7 turneringar i år med tunnare trupp, man har X antal nyckelspelare som det saknas vettiga vikarier för. En skada på säg Mane från att sänka ambitionen från ligatitel till Top4.

Salah Mane Firmino Alisson har alla spelat cuper med landslagen och spelade vm i fjol. Knappt någon vila att tala om när Klopp envist vägrar rotera på andra lagdelar än mittfält. Finns inget att rotera med heller i fråga om anfall, Shaqiri och Origi får bara speltid när det är kris eller i slutet av matcherna.

En vänsterback är jag rätt säker på kommer värvas - snackas om Philip Max och Junior Firpo, får se vad det blir. Ska vara en kille med rätt egenskaper som är beredd på att Robertson startar alla matcher, men som är redo att göra jobbet vid skada eller slitage.

Anfallet däremot är det vad som finns i truppen som ska göra det. Det håller såklart klass men ingen vidare bredd.

Sammanfattningsvis: Liverpool tunnare än i fjol med mer matcher och turneringar, sårbart för skador på nyckelspelare på ett annat sätt än Spurs/City, kan bli en backlash pga tunn trupp och Klopps ovilja att rotera. Kvaliteten finns men stort frågetecken för bredden. Tror Liverpool blir 2a/3a och åker i CL i kanske kvartsfinal? Sen vinner de troligen några av Kalle Anka-cuperna de ska spela i, world club cup osv.

Att man ändå fixar att hålla sig i Top4 beror på tillståndet i United, Chelsea och Arsenal som har en bit kvar i sitt ombyggnadsarbete. Annars hade jag fan varit orolig för CL-platsen.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2019-07-30 kl. 13:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in