2019-07-29, 19:53
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nej det gjorde de inte.

Nej ?
Jo det är alldeles uppenbart att Harlem grabbarna gjorde.
Dessutom stod den lille huvförsedde och sparkade på den då liggande.

Men som jag sagt tidigare: Det är lite smågulligt av er att plötsligt stå på dom svartas sida. Lite hedersamt.
Jag får nog vänja mig vid detta
Citera
2019-07-29, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskvilde
Negern piskade skiten ur muslimen som stalkade dem. Jag tycker bara det är intressant att just det fallet tas upp i rätten när det finns oceaner av ärenden som man skulle kunna ta upp men där det handlar om att muslimer sysslat med brott som våldtäkter, knarkförsäljning, spängningar, skjutningar och bidragsfiffel. Så fort en muslim åker på välförtjänt med stryk är det ett brott men när en muslim begår brott läggs ärendet ned.

Jag tror det är mest pga att en person som trakasserar åkte på stryk. Oavsett etnicitet eller religion.

I Sverige ursäktar vi dåligt beteende in absurdum, också när det är etniska svenskar som beter sig illa. Det är de som sätter ner foten som blir utpekade och åtalade, eftersom det normala är att titta bort och låtsas som ingenting.

En amerikan från Harlem vet inte detta och går emot den svenska normen att titta bort och backa därifrån, därav uppståndelsen.
Citera
2019-07-29, 19:54
Medlem
jack.danielss avatar
Fan vad svenska HBTQ myndigheter gör sig själva och landet en björntjänst genom att inte ”lösa” det här smidigt. Afghanäcklet är ju drogare och kriminell, där ser man hur mycket han tillförde svedala.

skiter i vilket iofs, låt Absurdistan leka sin lek. Jag är inte med.
Citera
2019-07-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Nej ?
Jo det är alldeles uppenbart att Harlem grabbarna gjorde.
Dessutom stod den lille huvförsedde och sparkade på den då liggande.

Men som jag sagt tidigare: Det är lite smågulligt av er att plötsligt stå på dom svartas sida. Lite hedersamt.
Jag får nog vänja mig vid detta

Nej och jag har redan bemöt samtliga argument du har framför, dvs. inga alls.
Citera
2019-07-29, 19:58
Medlem
Citat:
Okej då du fantiserade alltså, så förvånad jag blir...

Nej, jag fantiserar inte! Hämtat från hemsidan blinamndeman.se:
"Domstolsveket lät genomföra en enkätundersökning under perioden 9-23 februari 2016. Enkäten skickades ut till 4 349 nämndemän vars e-postadress Domstolsverket kunde få tillgång till och fick 3 482 svar (80 % svarsfrekvens). Det innebär att enkäten har besvarats av ca 42 % av Sveriges nämndemannakår. Enligt undersökningen är 5 % av nämndemännen som valdes inte medlemmar i ett parti. Det finns inga tidigare uppgifter att jämföra med, därför går det inte att avgöra om det är en ökning eller minskning."

Så 5% iallafall, men då har inte alla nämndemän svarat. Därutöver får man inte glömma att vissa nämndemän lämnar politiken/går ur sitt parti under mandatperioden. Det finns också nämndemän som är minimalt engagerade i sitt parti och i princip bara har nämndemanna-jobbet som roll i partiet.

5% är givetvis inte mycket! Men jag bjuder gärna på detta för att få in någon saklighet och kunnighet i debatten. Där man alltså felaktigt påstår att nämndemän är/måste vara politiker/politiska.
Senast redigerad av Haaaaag 2019-07-29 kl. 20:00.
Citera
2019-07-29, 19:58
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Afghanen har ju ett triumfkort där. Den enda i videon som hotar med att ringa polisen är just afghanen. Förmodligen för han vet att polisen kommer gulla med honom som ensamkommande. Men i inget läge tar ju faktiskt livvakten detta som hot ens. Utan det är gå härifrån eller jag slår sig på käften! En vettig livvakt kanske i det läget innan den eskalerar, japp ok vi ringer polisen så får de lösa detta med lurarna.

Jag anser att den sk livvakten borde styrt upp detta betydligt bättre.
Citera
2019-07-29, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Ge gärna många exempel.

Hänvisar till inlägg 10936
Senast redigerad av Haaaaag 2019-07-29 kl. 20:06.
Citera
2019-07-29, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag tror det är mest pga att en person som trakasserar åkte på stryk. Oavsett etnicitet eller religion.

I Sverige ursäktar vi dåligt beteende in absurdum, också när det är etniska svenskar som beter sig illa. Det är de som sätter ner foten som blir utpekade och åtalade, eftersom det normala är att titta bort och låtsas som ingenting.

En amerikan från Harlem vet inte detta och går emot den svenska normen att titta bort och backa därifrån, därav uppståndelsen.

i usa är det andra takter. skjuter du mot någon så får du ett kulregn tillbaka. det är så i andra delar att man är inte en mes och kuklös utan man reagerar på en gång men det är inte bara så i sverige, att man tar in horder med kriminella getpåsättare. i tyskland var det en som trakasserade en kvinna och tiggde pengar, han lämnade inte henne i fred och alla skrattade åt lodisen men jag såg att hon var inte lika road av att ha en lodis som trakasserar henne. Han ville till och med ha det hon satt och drack så jag gick fram och sa åt honom på tyska att om han inte masar sitt knarkar-arsel ifrån henne, slutar trakasserar henne kommer han att få stryk av en fd legosoldat. Han drog på en gång. Det gäller att sätta ned foten och ha en bra advokat. Skiten som är åklagare tror att han kommer att ta snabba och enkla poäng för att negern inte är svensk.
Citera
2019-07-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Jag kände inte till den här rapparn före det här misshandelsfallet. Gjorde du ?
Rapparn var god för 14,5 milj.$ 2016 enl. https://www.forbes.com/pictures/hjje45ee/13-aap-rocky-145-mi/#46441d2a5356, sedan verkar det har sjunkit avsevärt till 6 milj.$. Tydligen också en fashionabel herre https://www.vogue.co.uk/gallery/asap-rocky-fashion
och bilarna i garaget går inte av för hackor
FERRARI 488GTB,
LAMBORGHINI GA,
FERRARI 360 MODENA,
LEXUS LS, BMW 5 SERIES,
MERCEDES A CLASS
CADILLAC ESCALADE,
ROLLS ROYCE https://www.hotcars.com/facts-about-the-asap-crew-and-the-cars-they-ride-in/

Hur känd är rapparn over there ?

(Nu är det här en skvallertråd, men om mod anser det fel med skvaller om Rocky's lyx å leverne så får väl mod. tabort denna post. )

Tja, om Donald Trump, Beyonce, Kardashians och andra såna lirare ställer upp för dig i den här saken säger väl det rätt mycket om hur känd han är over there.
Citera
2019-07-29, 20:06
Medlem
Citat:
Nej det fungerar inte för det finns inte resurser att utreda sådana brott och heller inget intresse från politiskt håll att invandrares brott ska synas ännu mer i statistik.

skitsnack. du har noll koll på verkligheten. du måste vara kommunist.
Citera
2019-07-29, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej, jag fantiserar inte! Hämtat från hemsidan blinamndeman.se:
"Domstolsveket lät genomföra en enkätundersökning under perioden 9-23 februari 2016. Enkäten skickades ut till 4 349 nämndemän vars e-postadress Domstolsverket kunde få tillgång till och fick 3 482 svar (80 % svarsfrekvens). Det innebär att enkäten har besvarats av ca 42 % av Sveriges nämndemannakår. Enligt undersökningen är 5 % av nämndemännen som valdes inte medlemmar i ett parti. Det finns inga tidigare uppgifter att jämföra med, därför går det inte att avgöra om det är en ökning eller minskning."

Så 5% iallafall, men då har inte alla nämndemän svarat. Därutöver får man inte glömma att vissa nämndemän lämnar politiken/går ur sitt parti under mandatperioden. Det finns också nämndemän som är minimalt engagerade i sitt parti och i princip bara har nämndemanna-jobbet som roll i partiet.

5% är givetvis inte mycket! Men jag bjuder gärna på detta för att få in någon saklighet och kunnighet i debatten. Där man alltså felaktigt påstår att nämndemän är/måste vara politiker/politiska.

Jo när du kom med ett påstående som du inte hade belägg för så fantiserade du.

Nu har du i alla fall någon form av underlag men det är mycket bristfälligt men du inser i alla fall att 5% som inte är medlemmar i ett parti är extremt lågt och då är det ändå så att dessa 5% ändå är personer som de olika partierna litar på. En redovisning av hur de olika partierna är representerade vore också önskvärt, hur många har t.ex. SD som har närmare 20% av folket bakom sig?

Nej våra politiska domstolar är ett skämt, det amerikanska systemet är överlägset vårt system som är styrt av en maktelit. Vi står närmare Kina än USA.
Citera
2019-07-29, 20:07
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Nej och jag har redan bemöt samtliga argument du har framför, dvs. inga alls.

Nej du. Dina argument håller inte.
Gråluvan och hans skitballa kompisar imponerade inte, då dom likt apor anföll i flock.
Gråluvan verkar dock vara av den fegare utav dom.

Men som sagt: Ditt gulligullande förvånar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in