2019-07-29, 19:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Att vara påtänd, full eller allmänt drogad är inte ett tillräckligt skäl för att ge folk på käften.

Afghanen har ju ett triumfkort där. Den enda i videon som hotar med att ringa polisen är just afghanen. Förmodligen för han vet att polisen kommer gulla med honom som ensamkommande. Men i inget läge tar ju faktiskt livvakten detta som hot ens. Utan det är gå härifrån eller jag slår sig på käften! En vettig livvakt kanske i det läget innan den eskalerar, japp ok vi ringer polisen så får de lösa detta med lurarna.
Citera
2019-07-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ganska solklart att nämndemän är bättre. Trots att dessa är lekmän så tjänstgör dom ju i domstolarna kontinuerligt. En amerikansk jury-medlem kan ju i princip vara dittvingad.

Det innebär inte att politiskt tillsatta nämndemän är bättre, speciellt inte när centerpartiet tillsätter sharia förespråkare.
Citera
2019-07-29, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu var det inte tal om att åka på stryk utan om att folk kan vara fruktansvärt otrevliga när man gör det och att det kan leda till att man faktiskt reagerar och säger det åt dem att de även är det.

Nej. Om jag frivilligt väljer att fråga en okänd något, så vet jag att denna okänd får göra vad den vill med min fråga. Besvara den, säga att den inte bryr sig, eller låtsas inte höra
Ingenting säger att en person måste börja prata med en främling bara för att den blir tilltalad.
Många gånger väljer jag att bara gå förbi främlingar som tilltalar mig, oftast för att de är påverkade eller tigger.
Citera
2019-07-29, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det innebär inte att politiskt tillsatta nämndemän är bättre, speciellt inte när centerpartiet tillsätter sharia förespråkare.
Att "vara politiskt tillsatt" och "att vara politisk" är ju inte samma sak! Finns många nämndemän som inte är politiskt aktiva överhuvudtaget!
Citera
2019-07-29, 19:39
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
När personen är aggressiv kan våld vara befogat vilket var fallet här. När han dessutom helt saknar spärrar är ännu mer våld befogat.

Här använde sig grabbarna från slummens moder dvs Harlem övervåld.
Den lille från Iran hade enbart den fete afroamerikanen kunnat styra upp lätt om han velat.
Istället gick Harlem flocken in i fighten för att sedan lägga upp densamme.
Citera
2019-07-29, 19:40
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Att "vara politiskt tillsatt" och "att vara politisk" är ju inte samma sak! Finns många nämndemän som inte är politiskt aktiva överhuvudtaget!
Ge gärna många exempel.
Citera
2019-07-29, 19:43
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det har du rätt i, trots att hazarerna var drogade har de ingen rätt att ge sig på andra.

Detsamma gäller naturligtvis grabbarna från Harlem, som trots allt använde sig av mer våld än vad nöden krävde.
Ändå lite smågulligt av många här att ställa sig på dom svartas sida. Lite ovanligt, men jag får väl vänja mig.
Citera
2019-07-29, 19:44
Medlem
Citat:
Hur vanligt menar du att det är, har du siffror eller fantiserar du?

Vad tycker du om sharia i domstolarna?

Nej. Har inga siffror, men kan leta lite om du vill.
I dom senaste valen har tom Domstolsverket tryckt på detta i sina direktiv till partierna!
Oavsett detta så är ju inte /så skall inte nämndemännen vara politiska när dom sitter i rätten.

"Sharia-domen" är ju en katastrof, det tycker väl alla?
Citera
2019-07-29, 19:45
Medlem
Citat:
Nej. Har inga siffror, men kan leta lite om du vill.
I dom senaste valen har tom Domstolsverket tryckt på detta i sina direktiv till partierna!
Oavsett detta så är ju inte /så skall inte nämndemännen vara politiska när dom sitter i rätten.

"Sharia-domen" är ju en katastrof, det tycker väl alla?

Okej då du fantiserade alltså, så förvånad jag blir...
Citera
2019-07-29, 19:45
Medlem
Jag kände inte till den här rapparn före det här misshandelsfallet. Gjorde du ?
Rapparn var god för 14,5 milj.$ 2016 enl. https://www.forbes.com/pictures/hjje45ee/13-aap-rocky-145-mi/#46441d2a5356, sedan verkar det har sjunkit avsevärt till 6 milj.$. Tydligen också en fashionabel herre https://www.vogue.co.uk/gallery/asap-rocky-fashion
och bilarna i garaget går inte av för hackor
FERRARI 488GTB,
LAMBORGHINI GA,
FERRARI 360 MODENA,
LEXUS LS, BMW 5 SERIES,
MERCEDES A CLASS
CADILLAC ESCALADE,
ROLLS ROYCE https://www.hotcars.com/facts-about-the-asap-crew-and-the-cars-they-ride-in/

Hur känd är rapparn over there ?

(Nu är det här en skvallertråd, men om mod anser det fel med skvaller om Rocky's lyx å leverne så får väl mod. tabort denna post. )
Citera
2019-07-29, 19:49
Medlem
Negern piskade skiten ur muslimen som stalkade dem. Muslimens lilla hjärna fattade inte att han kommer att åka på stryk för att han har gjort allt detta så många gånger att han vant sig att kunna syssla med brott. Han är ju inte i Sverige för att bidra. Jag tycker bara det är intressant att just det fallet tas upp i rätten när det finns oceaner av ärenden som man skulle kunna ta upp men där det handlar om att muslimer sysslat med brott som våldtäkter, knarkförsäljning, spängningar, skjutningar och bidragsfiffel. Så fort en muslim åker på välförtjänt med stryk är det ett brott men när en muslim begår brott läggs ärendet ned. Undrar om muslimen åkt på semester genom att fuska med bidrag som msulimer, fransmän och latinamerikaner sysslar med.
Citera
2019-07-29, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskvilde
Negern piskade skiten ur muslimen som stalkade dem. Muslimens lilla hjärna fattade inte att han kommer att åka på stryk för att han har gjort allt detta så många gånger att han vant sig att kunna syssla med brott. Han är ju inte i Sverige för att bidra. Jag tycker bara det är intressant att just det fallet tas upp i rätten när det finns oceaner av ärenden som man skulle kunna ta upp men där det handlar om att muslimer sysslat med brott som våldtäkter, knarkförsäljning, spängningar, skjutningar och bidragsfiffel. Så fort en muslim åker på välförtjänt med stryk är det ett brott men när en muslim begår brott läggs ärendet ned. Undrar om muslimen åkt på semester genom att fuska med bidrag som msulimer, fransmän och latinamerikaner sysslar med.

Nej det fungerar inte för det finns inte resurser att utreda sådana brott och heller inget intresse från politiskt håll att invandrares brott ska synas ännu mer i statistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in