2019-07-29, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ja, det har han gjort, men samtidigt varit noga med att påpeka att det rör sig om 1% av invandrargruppen och att detta måste folk förstå!

Jag gillar GW men i den här affären har han skitit på toasitsen, när han uttalar sig om BO utan att ha någon kännedom om honom. Han får krypa till korset och be om ursäkt!

Leif och alla andra har god kännedom om afghanen tack vare alla hans dokumenterade brott och hans falska asylskäl.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Sanningen

Är åklagare i Sverige verkligen intresserade för sanningen när det handlar om en skyddad grupp?
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Självvållade skador för att öka sin chans till skadestånd.

Detta var lustigt nog afganens egen förklaring till ett av sina brottsoffers skador: typ "Har ingen aning om hur han blev knivskuren, det var inte jag iallafall. Han gjorde det kanske på sig själv för skadestånd?"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Nä precis. Så vad tjänar åklagaren på detta?

Har du noll förståelse för att en åklagare kan tjäna på att stå i rampljuset?
Citera
2019-07-29, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Finns fortfarande ett åtal då även om videon enbart visar på vart glassplittret ligger.

Problematiken är sparkarna och slagen, skärsåren är inte hela problemet

Tror det var du som skrev tidigare om att ASAP Rockyl lagt ut misshandeln på INSTA. Har du möjligen någon länk till det. Det var ju väldigt klantigt gjort i så fall för då blir det svårt för myndigheterna att vända ett blint öga till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Emil Arvidsson på SvD har rätt i en sak: Att den här historien är bisarr. Dock inte av de skäl han framför. Den här historien är istället bisarr för att den belyser hur havererat det samtida Sverige är.

När Carl Bildt och den svenska regeringen 2012 efter "förhandlingar" (läs påtryckningar) fick kommunisterna Martin Schibbye och Johan Persson ut ur etiopiskt fängelse, så var det inget prat i media om påverkan på andra länders rättsväsende. Nu sitter samme Carl Bildt och hela Trump-hatande media och ondgör sig över att Trump vill se en smidig lösning på detta och därför kontaktat Löfvén.

Dessutom så avslöjar den här historien hela asyl-lögnen, vilken är en del av systemhaveriet och svenska makthavares medvetna mål att förstöra Sverige etniskt, socialt och kulturellt. Vilket vi ju iofs redan visste. Det blir bara så tydligt nu. En random afghan hamnar i bråk med en hip-hop-sjärna på besök i stan. Det visar sig att denne random afghan är dömd för massa brott under de 4 år han varit här. Dessutom hade ha nyss tafsat på två tjejer innan han började bråka med ASAP.

Emil Arvidsson anklagar ju ASAP Rocks försvarare för att vara höger. Jag tror han dock missförstått varför människor försvarar ASAP Rocky i det här fallet. Är inte Carl Bildt höger enligt Arvidsson?

Jag är själv konservativ/höger. Jag är till och med rasist. Gillar varken afghaner eller hip-hop-skit. Däremot så har ASAP den moraliska rätten på sin sida i det här fallet. Om han inte har rätten att använda ett visst mått av övervåld för att freda sig, åtala då också alla poliser och väktare som dagligen använder övervåld för att neutralisera bråkmakare och hotfulla personer som inte ger med sig. Hur många personer slås blodiga av polis och väktare varje år vid ingripanden?

Om Trump vill se en smidig lösning så borde han ju agera lite mer diskret. Utifrån hans agerande verkar han mer intresserad av att ta inrikespolitiska poäng på historien.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoruxLax
skadeståndet kan ju BO glömma när rappnegern åkt hem.

Jag kan inte amerikansk civilrätt så bra, men det är väl inte otroligt att rapparen kan bli stämd av afganen i amerikansk domstol för skadestånd?

Har det rimlig chans att lyckas står det tusen amerikanska advokater på kö för att göra det gratis mot 30% av skadeståndet.
Citera
2019-07-29, 15:04
Medlem
Theoduluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Kul! Det blir nog huvudnumret när rättegången börjar! Har BO tappat kvittot för hörlurarna?

sida 294 ur FUP.

Citat:
Must*f* tillfrågas om han kan berätta om sina hörlurar, om de är sönder, om han fick
tillbaka dem, vad de kostar med mera?
Must*f* säger att han inte vet vad hörlurarna kostar, det är wifi-hörlurar, han fick dem som
en gåva
, han vet inte vilket märke det är, de är svarta. Det är stora kåpor. Han fick inte
tillbaka dem.

GW har rent tekniskt sett rätt i sitt antagande i och med det.
Senast redigerad av Theodulus 2019-07-29 kl. 15:08.
Citera
2019-07-29, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det jag citerade var inte ens en fråga. Det att Mustafa inte längre är misstänkt är en skandal bara det.

I den FUP jag läste så avslutades det med ett frågetecken, det är brukligt att göra när det rör sig om en fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Detta var lustigt nog afganens egen förklaring till ett av sina brottsoffers skador: typ "Har ingen aning om hur han blev knivskuren, det var inte jag iallafall. Han gjorde det kanske på sig själv för skadestånd?"

Genom sig själv känner man andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Leif och alla andra har god kännedom om afghanen tack vare alla hans dokumenterade brott och hans falska asylskäl.
Det säger inget om hans nuvarande situation. I så fall kan man ju plocka fram ASAP Rockys gedigna brottshistoria för att misskreditera honom.
Citera
2019-07-29, 15:07
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theodulus
sid 294 ur FUP.

GW har rent tekniskt sett rätt i sin förmodan i och med det.

Dock ligger det närmare till hands att dom är stulna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in